Problem z siecią domową

Powitać,

mam pytanie dotyczące sieci domowej z dwóch kmputerów (PC i laptop). PC połaczone jest z neo 128. Połączyłem jakoś (jestem laikiem) te dwa kompy crossem i o dziwo internet hula na dwóch kompach, ale nie można sie między nimi porozumiewać - nie widzą się ? Nie widać drugiego kompa w Moich miejscach sieciowych, jakaś komunikacja jest, prawidłowo odpowiada komenda ping (gdzieś to znalazłem, hehe).

Pomóżcie

Poczytaj linki.

http://forum.dobreprogramy.pl/viewtopic.php?t=25061

mam podobny problem … polaczlem dwa komp win xp laptop i stacjonarny … neo dziala na dwoch ale problem taki:

-wchodze na moje miejsca sieciowe

-teraz klikam na wyswietl komputery grupy roboczej

i widac oba ale probujac wchodzic z stacjonernego na laptop pisze mi: “\laptop nie jest dostepny. Mozesz nie miec uprawnien do uzywania tego zasobu sieciowego. Skontaktuj sie z administratorem tego serwera, aby uzyskac uprawnienia dostepu. Blad logowania: uzytkownikowi nie przyznano zadanego logowania na tym komputerze”

To samo dzieje sie jak z laptopa wchodze na stacjonarny.

Ej LemmyK i Tantu

skoro pingi przechodzą i siec hula to juz jestescie w domu :smiley:

zeby zobaczyc cos w miejscach sieciowych trzeba to cos udostępnic (prawym klawiszem na dysku w Moj Komputer)

pamietajcie o dwoch rzeczach:

  • system plikow NTFS jest rozwiazaniem nowszym w zwiazku z tym z NTFS-a zobaczycie partycje FAT-owe natomiast z FAT-a NTFS-u nie…(moze sie to objawic tym np. ze z XP-eka “widzisz” laptopa z Win98 a w druga strone nie)

  • struktura katalogow w Windowsie ma charakter “drzewiasty” czyli jezeli chcesz np. udostepnic taki folder c:\windows\system\test

to najpierw prawym klawiszem na folderze test potem wylazisz “piętro” wyzej i to samo prawym na system itd az doleziesz do ikony dysku w Moj Komputer

ps. udostępnianie plików i folderów na kompach podpiętych do netu jest oczywiscie dyscyplina sportów ekstremalnych :smiley:

na obu mam ntfs, udostepnilem i dalej nic