Problem z siecią

Witam, posiadam łącze netia router TP link 54m.jakies 3 dni temu nagle przestał działać Internet, sprawy finansowe na bieżąco regulowane. Próbowałem resetowac wyłączyć z zasilania na 2 minuty ponownie włączyć i nic . Dodam ,że dioda adsl pali się na zielono. Próbuje coś grzebać teraz w konfiguracji pomoże ktoś??

Próbowałeś robić w sposób programowy AccessPoint ? Spróbuj wyłączyć połączenie Microsoft Virtual WiFi Miniport.

Nie Próbowałem.dodam ,że Internet nie działa na żadnym innym urządzeniu

A może wypróbujesz “opcję ostateczną” - reset wszystkich ustawień sieciowych :

w oknie cmd.exe (z prawnieniami administratora)
netsh int ip reset c:\reset_log.txt

potem obowiązkowy restart.

Dobrze by było zalogować się na routerze, i sprawdzić czy dostaje odpowiednie dane, adres ip, maska, dns, do tego puścić pinga na np. www.wp.pl i na 8.8.8.8

Reset zrobiłem nie pomogło uruchomione ponownie fotki wstawiam

Czyli router nie potrafi pobrać potrzebnych danych, kto jest twoim dostawcą neta? do tego dobrze wiedzieć czy ip dynamiczne czy stałe, sam bym zaczął od zmiany opcji ‘encapsulation’ na dynamic i obserwował czy adres ip tam gdzie są zera się zmienia


Dostawca netia

to może to, https://www.netia.pl/pomoc_dla_domu,temat,11674,parametry-konfiguracyjne-dla-routerow.html

Nie pomaga , ale dzięki za pomoc

w opcji PPPoE/PPPoA na pewno dobre dane podajesz? tam raczej nie będzie ‘admin’ tylko coś co było pewnie na umowie, jeśli nic nie pomaga, to telefon na infolinię

1 polubienie

Dokładnie, bez podanych prawidłowych danych PPPoE możesz zapomnieć o działającym internecie.

Musisz podać prawidłowe dane tak jak wyżej jest na to zwrócona uwaga. Co do numerów IP jakie są aktualnie te będą widoczne w zakładce status, bowiem niekoniecznie należy twierdzić, że wpis admin jest zły. Jeżeli router nagle się rozłączył proszę sprawdzić również jego konfigurację pod względem bezpieczeństwa, gdyż ktoś mógł włamać się do urządzenia i zmienić jego ustawienia.

Cześć,
Zamiast bardziej psuć i grzebać w ustawieniach nie lepiej zadzwonić do netii? Mają techników, którzy załatwią sprawę w 5 min. Nie ma co grzebać w systemie bo przecież masz połączenie do routera. Możesz się przecież zalogować. Ustawienia na routerze też wyglądają ok. Zadzwoniłbym do netii czy Ci za bardzo nie przytneli łącza po blokadzie, którą zapewne miałeś. Tak btw w PPPoE powinny być dane logowania klienta czyli zawarte na umowie jeżeli nie masz to Netia ma. admin/admin to logowanie do routera, a nie do “sieci” Netii. Jeżeli nie masz neta po blokadzie to w 90% leży wina po stronie dostawcy.Router sam ustawień sobie nie zmienił. Jeżeli dostawca stwierdzi, że jest ok (wbrew pozorom wiedzą co mówią) to znaczy, że takie naprawianie jak wyżej po prostu popsuło konfiguracje. Na własną rękę nie ma co próbować, a routerka nie spisywałbym na straty i nie kupował nowego zawczasu.

@anon68478139 Za dużo filmów…

Skąd wiesz o tym, że router sam nie zmienił ustawień ? Różne rzeczy się dzieją i urządzenia sieciowe potrafią powrócić do fabrycznych ustawień. Owszem i samo nic się nie dzieje, ale ataki na routery i podmiana ustawień jest już możliwa. Skąd wiesz, że u autora tematu nastąpiła blokada internetu i z jakiego powodu miałaby nastąpić ???

Oczywiście, że potrafia, ale nie przy niedostepnosci łącza tylko przy spadku napiecia lub calkowitym zaniku. Wtedy router może się zrestartowac i jeżeli nie z czyta danych z pliku konfiguracyjnego “uzytkowego”, to wgra jakikolwiek czyli fabryczne ustawienia bez PPPoe. Skąd wywnioskowalem a z tego “3 dni temu nagle przestał działać internet, sprawy finansowe bierzaco regulowane” może to zły dobór słów, ale mi to pasuje do tego scenariusza. Ataki są możliwe i akurat tp-linki mają dziury, ale jak ktoś atakuje router to chyba chcialby się dostać dalej, a bez neta to raczej nie bardzo. Jak już brniemy w ciemność. To jedyne dane jakie są wartosciowe na routerze to wlasnie PPPoE. Nie wiem jak to jest zabezpieczane w routerach z tp, ale jeżeli wcale to ktoś mógł sobie porwac te dane. Raczej to tylko restart do ustawień fabrycznych spowodował problem/ albo blokada od dostawcy. Tak czy tak trzeba wpisac login klienta.