To tak.
Uniws właśnie zmienia tę wartość w pliku .exe i wtedy pojawia się nowa opcja rozdzielczości (Ale nie 1600x900 tylko jakaś inna, jednak po wybraniu jest 16:9). Więc ten Uniws działa, jednak modyfikuje on malutką wartość w EXE, przez co nie można grać ze względu na inną sumę kontrolną.
W folderze, gdzie jest zainstalowana gra jest takie coś jak plik: myconfig.cfg
W nim np. ustawiłem sobie, żeby nie było limitu oddalania kamery, poprzez dopisanie opcji:
s_skipIntro=1 // 1 on - 0 off
MAINCAM:
MAXDIST 80
MINPITCH 5
KNEEPITCH 38
Te wartościowości znalazłem w necie. Działa bez problemu w MultiPlayerze. Nie sądzę jednak, żeby jakaś konfiguracja mogła mieć wpływ na rozdzielczość w tej grze. Rejestr przejrzałem. Komendy do myconfig.cfg prawdopodobnie są opisanie w pliku config.cfg: http://przmus.republika.pl/config.cfg (otworzyć Notatnikiem). Jednak z tego co ja przejrzałem - żadnej komendy nie ma zmieniającej rozdzielczość. W folderze: C:\Users\Przemek\AppData\Roaming\Sierra\Empire Earth II\settings jest plik settings.cfg - prawdopodobnie właśnie z rozdzielczością, gdyż jest takie coś:
displayMode = Res1152x864x32
Niestety po zmianie przywraca się do stanu poprzedniego po uruchomieniu gry. Próbowałem zaznaczać opcje “tylko do odczytu”, jednak rozdzielczość wtedy była najmniejsza z możliwych 800x600.
Tak więc doszedłem do wniosku, że tylko zmiana w tym .exe-ku pomaga. Jednak dla czego? Czy nie powinno to zależeć od jakiegoś innego pliku?
Dzięki za program rescharger. Niestety taka sama sytuacja. Pomimo iż dobrze uruchomiłem (dopisałem odpowiednią ścieżkę do pliku), to niestety po włączeniu skrótu od tego programu - gra się włącza - bez zmiany rozdzielczości (z taką jaką miałem wcześniej).
Cały problem jest w tym, że gra nie wygląda najlepiej gdyż jest po prostu przystosowana do 4:3. Rozciąganie bardzo irytuje, aczkolwiek da się grać.
Doszedłem do wniosku, że jedynym rozwiązaniem jest tylko edycja w tym pliku .exe
Zmienia ona dosłownie cztery zera (porównałem pierwotny plik z wyedytowanym w HEX edytorze), zmiana je na jakieś liczby (w zależności jaką rozdzielczość ustawiamy w Uniws).
W rejestrze nie ma żadnych zapisanych informacji na temat rozdzielczości w tej grze.
Jednak gra JEST PRZYSTOSOWANA do 1600x900, gdyż po zmianie w EE2.exe gra wyglądała normalnie. Większe okno, większy widok na mapę, nierozciągnięte budynki, ładniejsze menu itd. Dlatego właśnie większość czasu skupiałem się na tym MD5. Niestety do końca pewien nie jestem, czy ta gra właśnie sprawdza MD5. Próbowałem z crc32, znalazłem program, który dopisał coś, aby uzyskać pierwotną sumę. Niestety na grze dalej wykrywało “Różnice w pliku wykonywalnym”. A może ktoś orientuje się jak takie gry Multiplayer oparte na Game Spy sprawdzają te różnice? Może biorą pod uwagę inną sumę kontrolą?
Myślałem także, aby jak już się wczyta gra - zmienić rozdzielczość zmieniając wartości HEX w pamięci RAM. Niestety nie mogłem znaleźć gdzie takie coś jest zapisane, a każda próba zmiany czegokolwiek - po zapisaniu kończyła się samoczynnym zamknięciem gry 
Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły, jest w stanie pomóc - bardzo proszę o rady.
Wielkie podziękowania kieruję dla Łukash’a który zainteresował się moim problemem 