Problem z systemem


(wieleba6) #1

Taki wyslalem email do lenovo. Niestety nie otrzymalem odpowiedzi po pare dniach. Ktos ma jakies porady jak naprawic blad ? Oczywiscie czessc emaila wycialem aby nie podawac za duzo danych.
Witam.
Po błędach z poprawnym włączeniem się laptopa wraz z systemem (Po włączeniu laptopa wyświetlał się napis Lenovo potem był tylko czarny).
Po skonsultowaniu tego z infolinnia powiedziano aby użyć tego małego przycisku recovery na obudowie laptopa i wybrać opcję system recovery. Tak też uczyniono i laptop po paru godzinach zakończył działanie nad odzyskaniem systemu. Było tak jak wcześniej. Po ponownym skonsultowaniu się z infollinia pan powiedz aby użyć narzędzia UsbRecoveryCreator, pobrać system, wgrać go na pendrive i odpowiednio zbootować, więc tak też uczyniłem.
Po złożeniu zamówienia na windows10x64 szybko dostałem wiadomość o prawidłowym zamówieniu i dostałem sam system jak i pobrałem owy program do zbootowania pendrive

Informacje o zamówieniu:
Typ maszyny: 80TG
System operacyjny: Win10Homex64
Język systemu operacyjnego: Polish
Numer części nośnika odzyskiwania: 5R30Q84549

Gdy miałem gotowy program usbrecoveryceator i sformatowy pendrive o pojemność 32gb
przystąpiłem do wgrywania systemu którego pobrałem z państwa strony. Całość poszła sprawnie bez żadnych błędów. Cały pendrive był zbootowy i gotowy aby użyć go do naprawienie laptopa. Po uruchomieniu czystego biosa wybrałem opcję tak aby owy pendrive był na 1 miejscu (USB HDD: USB2.0 DISK)
Po ponowym włączeniu laptopa było to samo co wcześniej (napis Lenovo nastepnie czarny ekran.
Okazało się że przy zmianie boot mode z UEFI z Legacy Support (legacy first też) było lepiej poniewać po ponownym włączeniu laptopa ukazał się napis Lenovo a zaraz po nim znaczek windows 10 na czarnym tle, po paru sekundach znaczek znikał a czarny ekran jak był tak jest (podłączałem monitor aby sprawdzic czy to pomoże i na obu monitorach jest to samo). Zmieniałem różne opcję w biossie jak i nawet od nowa formatowalem i bootwalem pendrive. Nie mam pojęcia co jeszcze moge zrobić proszę o pomoc.


(Dimatheus) #2

Hej,

  • A próbowałeś uruchomić system LiveCD?
  • Czy przypadkiem dysk nie uległ uszkodzeniu?

Pozdrawiam,
Dimatheus


(morriat) #3

Próbowałeś z wyłączeniem secure boot ?


(wieleba6) #4

Jak mam to sprawdzić ?


(wieleba6) #5

Tak, securo boot jest cały czas wyłączony


(Dimatheus) #6

Hej,

Skoro tak, to uruchomienie systemu LiveCD powinno być możliwe. Warto więc to sprawdzić tak samo jak stan dysku twardego.

Pozdrawiam,
Dimatheus


(Inkoo) #7

Nieużywaj wynzalków autorstwa lenowo .
Rufus zawsze sie sprawdzał http://www.programosy.pl/program,rufus.html


(wieleba6) #8

Nie mogę użyć windows 10 od lenovo, jest jeszcze darmowa wersja widnowsa 10 lub inna ?


(Inkoo) #9

https://www.microsoft.com/pl-pl/software-download/windows10


(ak6) #10

Klikasz w “Pobierz narzędzie” i jedziesz z koksem. :wink: