Problem z TL-MR3220 - "Brak dostępu do internetu"

Witajcie.

Od około 3 miesięcy jestem posiadaczem rutera TP-LINK TL-MR3220. Około tydzień temu, mój ruter nagle przestał “dostarczać mi internet”. Pojawił się nagle komunikat “Brak dostępu do internetu”. Gdy podłączam kabel sieciowy od modemu bezpośrednio do komputera (laptopa) internet funkcjonuje normalnie. Problem występuje jednak w dwóch sytuacjach:

Sytuacja 1

Połączenie bezpośrednie przez ruter.

Kabel od modemu podłączam do gniazda WAN a drugi kabel sieciowy łączę między gniazdem rutera nr 1 a wejściem sieciowym w komputerze. Rezultat - “Brak dostępu do internetu”

Sytuacja 2

Połączenie pośrednie z ruterem za pomocą Wi-Fi.

Kabel od modemu podłączam do gniazda WAN. Drugiego kabla nigdzie nie podpinam. Mój laptop wykrywa sygnał rutera i łączy się z nim, lecz nadal pozostaje nasz stały komunikat - "Brak dostępu do internetu.

Poradźcie co mam zrobić ponieważ czuję się już totalnie zdezorientowany.

Yankess, sprawdź czy w panelu konfiguracyjnym routera w zakładce “Network > Internet Access” masz ustawione na “WAN Only”.

Zaloguj się do panelu router i daj zrzut ekranu z zakładki status, WAN, LAN i security. Na komputerze uruchom systemowy wiersz poleceń i podaj wyniki poniższych poleceń kopiowanie-wynikow-polecen-wiersza-polecen-windows-t499881.html

ipconfig /all

netsh interface ip show config

route print

No i wszystko jasne, nie określiłeś bramy domyślnej (gateway) w ustawieniach WAN. O DNSach już nawet nie wspominam. Uzupełnij te dane. Jeśli masz statyczne IP, to takie dane powinieneś mieć w umowie, ewentualnie skontaktuj się z dostawcą w celu uzyskania informacji na temat tych adresów.

A nie mógłbys podać choć gateway lub te dnsy co mam wpisać w panel na podstawie danych jakie podałem w danych z cmd ? Ewentualnie też powiedzieć jak mam to sprawdzić bo na umowie nic nie mam. Umowe podpisaną mam z vectra. Dziękuje

Ps. Sorka za ortografię ale pisze z telefonu.

DNSy mogą być dowolne, np. OpenDNS. Jeśli chodzi zaś o bramę domyślną, niestety adres może być dowolny, możesz jedynie w ciemno sprawdzić, zakładając że administrator użył najniższego lub najwyższego adresu w sieci, czyli 178.235.176.1 lub 178.235.191.254.

To co jest w cmd, pokazuje informację o twoim LANie, a Ty potrzebujesz skonfigurować sieć WAN.

No przecież pisałem, żebyś skontaktował się z dostawcą internetu. Tak poza tym, spróbuj zmienić po stronie WAN, ze Static IP na Dynamic IP, bo podejrzewam, że ISP przyznaje Ci adres automatycznie z serwera DHCP.

Widocznie podałeś zły adres bramy. Jak pisałem wyżej, możesz strzelać, lub ustawić na automatyczne pobieranie adresu IP (dynamic ip).

W takim razie, gdy będziesz korzystał z internetu na komputerze, proszę poprawić swój post

Dziękuję. Wszystko już działa. Gateway i dns było były dostępne pod ipconfig /all

Ponadto sklonowałem adres Mac i działą :slight_smile:

Dzięki za pomoc i pozdrawiam :slight_smile:

Yankess