Problem z uruchomieniem systemów po próbie instalacji BURGA

Witam, wczoraj chciałem sobie zmienić GRUBA 2 na BURGA, próbowałem go zainstalować wedle instrukcji znalezionych na rożnych stronach, ale nic nie działało. Po nieudanych próbach wyłączyłem komputer, a gdy dzisiaj włączyłem zamiast okna wyboru systemów (mam Win7 i Ubuntu 14.04 LTS) pojawia się takie okno:

image.jpg

Jestem dość początkującym użytkownikiem Linuxa i w tej sytuacji nie za bardzo wiem co zrobić, więc zwracam się do Was o pomoc :wink:

Jak by były potrzebne jeszcze jakieś informacje to proszę pisać, a ja jak najszybciej postaram się je dodać.

Pozdrawiam Pixel :slight_smile:

Spróbuj wpisać rootnoverify i tutaj tabem wyświetlić wszystkie dyski. Następnie podajesz partycję,. na krórej masz system. Partycje również uzupełniasz tabem. Dyski są chybba liczone od 0, a partycje od 1.

 

Następnie wprowadź linux lub kernel - nie pamiętam i ścieżkę do jądra. Powinna być podobona do tej /boot/vmlinuz.tar.gz

Następnie wpisujesz initrd i ścieżkę do init ram dysku - coś podobnego /boot/initrd-cośtam .

 

Ścieżki również możesz uzupełniać tabem.

 

Na końcu dajesz chyba boot.

Możesz pobrać http://www.supergrubdisk.org/category/download/supergrub2diskdownload/super-grub2-disk-stable/ (12mb) wypalić na płytę lub zrobić bootowalne usb. Kiedy już dostaniesz się do systemu to nadpisz mbr grub-em “update-grub” <- o ile dobrze pamiętam polecenie :wink:

Co zrobiłeś wcześniej źle to zainstalowanie burga do mbr bez wcześniejszej prawidłowej jego konfiguracji - nie dodałeś systemów do wyboru i zapisałeś pustą listę w mbr.

Dzięki wszystkim za pomoc, już po problemie. Zrobiłem to trochę inaczej niż mi radziliście, bo naprawiłem bootloadera z płytki z Windowsem :slight_smile:

Opisz metodę naprawy tego stanu rzeczy przy użyciu płyty Windowsa bo jestem w szoku że MS daje w końcu narzędzia pozwalające odpalić inny system operacyjny niż ich.

Uruchomiłem naprawę systemu z płyty, wszedłem w Wiersz poleceń i wpisałem: