Problem z Uruchomieniem UT2015 na linuksie


(tomi001) #1

Ściągnąłem sobie UT2015 na linuksa i teraz jest problem z OpenGL bo gdy próbuje uruchomić grę to tylko ten komunikat jest podkreślony na czerwono

Gra oczywiście się nie uruchamia

[2016.01.16-17.30.23:341][0]LogLinux:Error: appError called: Assertion failed: Assertion failed: [File:D:\BuildFarm\buildmachine_++depot+UE4-UT-Releases\Engine\Source\Runtime\OpenGLDrv\Private\Linux\OpenGLLinux.cpp] [Line: 183]                                                                                                                                                          
_PlatformCreateOpenGLContextCore - Could not create OpenGL 3.2 context, SDL error: 'Could not create GL context: GLXBadFBConfig'                                                                

Signal 11 caught.

 


#2

A może podasz chociaż minimum potrzebnych informacji? Jaka karta graficzna, jakie sterowniki?


(tomi001) #3

Karta graficzna GeForce 520 GtM procesor intel core i3 2.3 Ghz pamięć ram 8 Gb sterowniki nvidia 137.


(TestamenT) #4

Pobrałem grę stąd. Potem uruchomiłem z polecenia /UE4-Linux-Test UnrealTournament I jestem w stanie grać na GF 240M i sterowniku nvidia-340xx.

Co to za wersja sterownika 137? Przy takim sterowniku to ja się nie dziwie że nie chce się uruchomić. Powinieneś mieć wersje 358.


(tomi001) #5

Zaktualizowałem sobie do wersji 340 i nadal to samo.

Teraz właśnie spojrzałem, że mam kartę GEForce 520 MX


(TestamenT) #6

A sprawdzałeś inne gry? Na przykład Team Fortress 2. Bo mi to wygląda na brak sterowników. Sprawdź dla swojej  dystrybucji jak zainstalować sterowniki Nvidia. I może też będzie informacja jak sprawdzić czy działają prawidłowo.

Jaką dystrybucje używasz?


(tomi001) #7

Inne gry działają moja dystrybucja to Linux mint 17.2, może to jest wina tego, że oprócz karty GeForce mam jeszcze zintegrowaną kartę graficzną na płycie głównej i ta gra może widzieć tylko tą kartę zintegrowaną.


(TestamenT) #8

Skoro używasz Minta to menadżer sterowników powinien zainstalować sterowniki prawidło. Ale nie wiem czy zintegrowane GPU może być przyczyną problemu. W końcu to wczesna wersja gry, nie wszystko musi działać.


(Marekkazimierczak89) #9

Kilka miesięcy temu miałem podobny problem. Rozwiązanie znalazłem na jakimś angielskim forum i nie było aż tak skomplikowane.

U mnie pomogło sprawdzenie nazwy lunchera (jak grałem w alphe to UT trzeba było odpalić z terminalu nie było jako takiego lunchera ikonkowy, który by działał). Oficjalnie miało się odpalać przez jakaś tam nazwę programu w stylu “UE4-Linux-Test UnrealTournament”, a okazało się, ze takiego pliku nie było w cale. Poprawny był pod inną nazwą, a dokładnie: “UE4 UnrealTournament”.

Druga sprawa, to polecenie odpalenia z odpowiednim OpenGL’em. Domyślnie odpalał z 4.0, a takowego moja karta nie obsługuje. Gra jednak z tego co pamiętam działała od wersji 3.2, więc w terminalu trzeba było wydać polecenie odpalenia pod tą wersją OpenGL’a.

Poniżej zamieszczam notatkę sporządzoną na podstawie informacji ze wspomnianego forum oraz paru własnych dopisków:


(tomi001) #10

U mnie nadal to jest plik UE4-Linux-Test i wykonałem kilka poleceń z różnymi wersjami openGL

Polecenie

~/Downloads/LinuxNoEditor/Engine/Binarie­s/Linux/UE4 UnrealTournament -SaveToUserDir -OpenGL4

dawało mi ten sam błąd tylko wersja openGL to 4 i inne wersje OpenGL dawały mi ten sam błąd z wersją open GL 3.2


(tomi001) #11

Mam teraz kubuntu 14.04 i zainstalowałem sterowniki nvidia 331 chyba i nie ma błędu odnośnie openGL natomiast jest następujący błąd.

 

[2016.05.18-16.17.06:991][0]LogModuleManager:Warning: No filename provided for module OnlineSubsystemMcp                                                              

[2016.05.18-16.17.06:991][0]LogLinux:Warning: dlopen failed: /media/tomi2/f3873c0a-3ee6-4888-bb66-99be047599d7/dane/ut2015/LinuxNoEditor/Engine/Binaries/Linux/: cannot read file data: Is a directory                                                                                                                                        

[2016.05.18-16.17.06:991][0]LogModuleManager:Warning: ModuleManager: Unable to load module '/media/tomi2/f3873c0a-3ee6-4888-bb66-99be047599d7/dane/ut2015/LinuxNoEditor/Engine/Binaries/Linux/' because the file couldn't be loaded by the OS.                                                                                                

[2016.05.18-16.17.06:991][0]LogOnline:Warning: Unable to load default OnlineSubsystem module Mcp, using NULL interface                                                

[2016.05.18-16.17.08:647][0]LogVoice:Warning: Failed to initialize voice interface                          





[2016.05.18-16.17.17:429][0]LogLinux:Warning: dlopen failed: libUE4-OnlineSubsystemMcp-Linux-Test.so: cannot open shared object file: No such file or directory

[2016.05.18-16.17.17:429][0]LogModuleManager:Warning: ModuleManager: Unable to load module '/media/tomi2/f3873c0a-3ee6-4888-bb66-99be047599d7/dane/ut2015/LinuxNoEditor/UnrealTournament/Binaries/Linux/libUE4-UnrealTournament-Linux-Test.so' because the file couldn't be loaded by the OS.

One nie sa Zaznaczone na czerwono tylko na brązowo i jest jeszcze jeden komunikat w okienku, tylko, że nie wiem jaki, ponieważ gra się próbuje przełączyć na tryb pełnoekranowy i, żeby zamknąć grę to trzeba użyć polecenia w trybie tekstowym killall -9 proces.