Problem z usługą inteligentnego transferu w tle w Windows 10

Dzisiaj Windows Update próbując zaktualizować analizę zabezpieczeń dla produktu Defender Antivirus pokazał błąd 0x80070643, oczywiście aktualizacja nie została zainstalowana (dochodziło do 50% i błąd). Przeszukując informacje na temat tego błędu, znalazłam przyczynę. Zatrzymana była usługa inteligentnego transferu w tle. Uruchomiłam ją jako administrator i Windows Update działa. Aktualizacja została pomyślnie zainstalowana, ale jest pewien problem i nie wiem dlaczego tak się dzieje. W związku z tym mam pytania:

  1. Ustawiłam tryb uruchamiania automatyczny lecz po kilku minutach samoistnie zmienia się na ręczny, w kolumnie stan nie ma informacji, że usługa działa, dlatego sądzę, że WU nie uruchomi się automatycznie a na tym mi zależy. W menedżerze zadań usługa widnieje jako zatrzymana. Ustawiałam kilkakrotnie i zawsze tak się dzieje.

  2. Jaki tryb uruchamiania tej usługi powinien być ustawiony?

System mam w pełni zaktualizowany (20H2), nic nie instalowałam, do wczoraj wszystko działało, zrobiłam pełne skanowanie programem Windows Defender, nic nie wykazał, nie mam innego programu antywirusowego.

Usługa ma być Ręczny tryb uruchamiania, to raz. Drugie - jest zależna od zdalnego wywoływania procedur RPC i nie tylko. Te z kolei też są od czegoś zależne - trzeba dobrze rozpatrzyć się w usługach.

Proponuję odpalić po prostu rozwiązywanie problemów systemowe i w narzędziach wybrać rozwiązywanie problemów z windows update.
Automatyczny kreator potrafi często poukładać usługi jak trzeba i zrestartować, często pomaga i nie trzeba się wysilać nad myśleniem jaki jest powód.

Dokładnie tak. Nie kombinuj nic ręcznie, bo wylądujesz z koniecznością słuchania rad w stylu remontowania złomowanego Trabanta. Oczywistych dla autorów, używających Windowsów poklejonych taśmą, ale okropnych dla nowicjuszy :smiley:

Odpal ten kreator, co mówi @wasabi1084 . Jeżeli nie umiesz go znaleźć, to zrób tak:

  • Start

  • Napisz „PowerShell”

  • Wybierz „Windows PowerShell” prawym klawiszem (nie x86 i nie ISE!)

  • Uruchom jako administrator

  • Potwierdź

  • Wklep to:

    Get-TroubleshootingPack C:\Windows\diagnostics\system\WindowsUpdate | Invoke-TroubleshootingPack

W jednej linicje wszystko. Pośrodku jest pionowa kreska, nie ukośnik. Wklej efekty z tego narzędzia, które BTW samo wszystko naprawia, a jak nie umie, to sugeruje przebudowę WU od zera, którą sam zrobi. To naprawdę często pomaga.

Jak to dalej nie pomoże, to zakleszczone aktualizacje Defendera możesz popchnąć ręcznie, pobierając paczkę samodzielnie: https://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=121721&arch=x64

1 polubienie

Ta usługa jak juz napisał @Bogdan_G jest uruchamiana w trybie ręcznym ale jedną z metod jej naprawy, gdy została zatrzymana, jest uruchomienie jej w trybie automatycznym. Potem sama wróci w tryb właściwy.
Przyczyna tego nieraz są uszkodzone/y pliki systemowe dlatego przed i po aktualizacji dobrze jest wykonać z pozycji administratora w wierszu poleceń komendę sfc /scannow
Ale przyczyną mógł być także wadliwa poprzednia wersja silnika Defendera gdzie antywirus potrafił wygenerować tysiace plików i zapełnić nimi dysk systemowy.


To jest Windows ale ma tez narzędzia sprawdzające.
„Powtórki z rozrywki” robić nie będę bo w poprzednich postach opisano co i jak.

Można też obejrzeć cieplutki post na BleepingComputer z filmikiem rozwiązującym problem error 0x80070643 ( jak ktoś woli patrzeć niż czytać)

1 polubienie

Witam,
po pierwsze uruchomiłam skanowanie, ochrona zasobów nie znalazła żadnych naruszeń integralności. Systemowe narzędzie do rozwiązywania problemów zresetowało rejestrację usługi

i naprawiło . Po tym usługa wyglądała tak a w menedżerze zadań tak , po kilku minutach zmieniło się samo na liście usług tryb ręczny a we właściwościach automatycznie (opóźnione uruchamianie) i właśnie przy tym ustawieniu włączył się WU a później system sam ustawił tak . Dodam, że sama nic nie zmieniałam i najważniejsze, że WU uruchomił się sam, pobrał i pomyślnie zainstalował aktualizacje. Wygląda, że chyba wszystko będzie w porządku. Muszę poczekać do jutra, czy przy tym ustawieniu jakie system sam sobie „wybrał” uruchomi się automatyczne sprawdzanie aktualizacji.
Zastanawia mnie, że u Bogdan_G na liście jest wybrany tryb ręczny, czy możesz napisać jak to wygląda we właściwościach tej usługi.
Wypada mi już tylko serdecznie podziękować wszystkim za pomoc.
Ps. Przepraszam za screeny, mam nadzieję, że uda się zobaczyć to co istotne.

WU właśnie sam się uruchomił i zainstalował aktualizację. Ustawił sam tryb uruchamiania na automatycznie (opóźnione uruchomienie) tak jak na ostatnim screenie i działa prawidłowo. Być może u Bogdan_G na liście usług jest wybrany tryb ręczny ale we właściwościach automatycznie (opóźnione uruchomienie).
Jeszcze raz dziękuję za pomoc i poświęcony czas.