Problem z ustawieniem zestawu i7-4770k+GTX1080Ti

Drodzy Koledzy/Koleżanki.
Zwracam się do was z uprzejmą prośbą o pomoc w rozwiązaniu problemu, który ciągnie się za mną, tak naprawdę, odkąd złożyłem ten zestaw czyli od niecałych 5 lat.

Załączam opis problemu, specyfikację PC, zrzuty UEFI, oraz historię rozwiewającą wątpliwości.

Problem: Proszę o pomoc w poprawnym skonfigurowaniu UEFI i wykonaniu prawidłowego i stabilnego OC, który możliwie jak najbardziej zbliży się do moich głęboko skrytych marzeń.
Cele:
CPU: podkręcony na 4,7GHz lub możliwie jak najwyżej, jednak zachowując możliwość zbijania napięcia i zegarów przez procesor w stanie IDLE.
RAM: 3000MHz z obojętnie jakimi opóźnieniami(nie znam się na tym aż tak bardzo…)
GPU: Cokolwiek byle by bezpieczniej dla tej karty, gram na niej w FullHD/60FPS więc wystarcza, aż nadto, ale chciałbym posiąść wiedzę jak go bezpiecznie podkręcić, zachowując bezpieczny próg termiczny 80’C.

Specyfikacja:
MB: ASUS MAXIMUS VII HERO Z97
CPU: Intel i7-4770k @stock. Kiedyś na próbę:@4.3GHZ non-EIST / 4.0GHZ EIST(jeszcze nie skalpowany, czeka na położenia duetu Grizzly pod i nad czapką)
Cooler: be quiet! Dark Rock PRO 3
RAM: 2x8GB G.Skill TridentX DDR3 2666MHz CL10(XMP)
GPU: Asus ROG STRIX GeForce GTX 1080 TI 11GB GDDR5X
SSD: ADATA SU800 512GB SATA 3
HDD:
WD BLACK 1TB 7200obr. 64MB
2xWD RED 4TB IntelliPower 64MB (RAID0)-?
PSU: Corsair 1000W FULLY Modular 80+ GOLD
Case: SilentiumPC Regnum L50 Pure Black (2x140-front+2x140-top+1x120-back)
OS: Win10x64

Historia(z cyklu TLTR):
Kochani. Mam poważny problem i teraz tylko wy możecie być stanie mi pomóc. Myślałem, że podołam sam ale nie dałem rady już dwukrotnie.
Po kolei. Wpierw cały zestaw stał na płycie głównej MSI Gaming Z87-G45, na nim spięte w SLI 2x ASUS GTX760, do tego system stał na jakimś starym 120GB SSD który już pogoniłem i HDD 1TB Seagate.
Od tamtej pory zestaw sporo ewoluował jak widać powyżej.