Problem z usunięciem avasta

Na samym początku uprzedzam, że jestem raczej zielony w sprawie komputerów.

Tak więc niedawno kupiłem komputer, i chciałem zainstalować avasta. Wszystko przebiegło pomyślnie, tylko jak chce go uruchomić, to nic się nie wyświetla. Ale nie to jest problemem. Zainstalowałem innego antywirusa, wiec chciałem usunąć avasta. W dodaj/usuń programy w ogóle nie mogę go znaleźć, a próby usunięcia folderu z dysku kończą się informacją :

‘Nie masz uprawnień do wykonania tej operacji’

Próbowałem użyć unlockera, ale żadnych procesów nie ma, próbowałem ustawić uprawnienia administratora na ten folder, ale ponownie, pisze, że nie mam uprawnień do tej operacji. Próbowałem także Avast! Uinstall Utility, oczywiście w trybie awaryjnym, ale ten także zawiódł, gdyż za każdym razem gdy już klikam ‘uinstall’, ten zawiesza się i pojawia się informacja o tym, że program przestał działać. Gdy odpalałem go nie w trybie awaryjnym, pisało, że prawdopodobnie włączona jest samoobrona avasta, ale jak to możliwe, przy braku procesów? Liczę, że ktoś będzie miał pomysł jak usunąć ten folder bez formatowania dysku. Z góry dziękuję.

PS. Mój OS to Vista Home Premium SP2.

Nie kombinuj tak z usuwaniem avasta, bo będziesz miał coraz większe problemy. Nie usuwa się ręcznie folderów z programami. To łatwa droga do popsucia systemu. W normalnych okolicznościach avast powinien dać się bezproblemowo odinstalować. Twój nowy komputer to laptop, czy stacjonarny?

Stacjonarny.

Jaki numer tego Avasta?

Ah, zapomnialem dopisac, Avast 6.0 free.

Z twojej wypowiedzi wynika, że najpierw zainstalowałeś innego antywirusa, a dopiero potem chciałeś usunąć avasta. Jeśli tak, to popełniłeś błąd. Najpierw powinien zostać usunięty avast, zrestartowany komputer, a dopiero po tej operacji mogłeś zainstalować innego antywirusa. Trzeba podawać wszystkie szczegóły, bo inaczej nie porozumiemy się.