Problem z usunieciem znaków w exelu


(Bexs) #1

Witam mam taki problem, mam bazę danych z pewnymi informacjami

screen tej bazy jest na http://www.maciekcupial.pl/kratki.jpg

i teraz problem polega na tym, ze chciałbym osunąć te wszystkie kratki niepotrzebne z tej bazy ;/ mogę to zrobić ręcznie ale tam jest ponad 1000 pozycji przy 4 kolumnach, co daje razem 4000 okienek i usuwanie ręcznie trwałoby kilka dni ;/ czy istnieje jakaś metoda, która pozwoli automatycznie osunąć tylko te kratki z tabelek ? probowałem w opcji zamień, ale nie mogę wkleić tam kratki do zamiany ;/ proszę o pomoc, pozdrawiam


(Monczkin) #2

Przeczytaj punkt 2.6 regulaminu i popraw temat


(goomish) #3

Skopiuj jedną taką "kratkę", następnie Edycja -> Zamień (Ctrl+H). W polu Znajdź wklej (Ctrl+V) zawartość schowka, pole Zamień na pozostaw puste. No i... zamień wszystko.

Druga możliwość to skorzystanie z formuły OCZYŚĆ [\*]. Albo formułą tablicową dla całego zakresu na raz albo w "normalny" sposób dla każdej kolumny z osobna.

[\*] zależy czym tak naprawdę są te "kratki". Ale myślę, że powinno zadziałać.


(Bexs) #4

hmm no zamien nie dziala, bo nie moge wkleic tam kratki ;/ a z ta funkcja oczysc to gdzie to jest ?


(goomish) #5

Wstaw -> Funkcja albo w pasku formuły =OCZYŚĆ(lewy_górny;prawy_dolny) albo to samo ale metodą bezpośredniej edycji w komórce (lub zakresie jeżeli zrobisz to formułą tablicową).

Generalnie: Pomoc -> OCZYŚĆ :).

P.S. Nie możesz wkleić i kratki nie są usuwane, czy nie widzisz, że coś się wkleiło a nawet nie sprawdziłeś czy zadziałało? :). Tej kratki w polu 'Znajdź' nie będzie na 85% widać. Tyle, że kursor przesunie się o jeden znak w prawo.


(Bexs) #6

noo tak probuje ;/ siedze w tym i nic ;/ w ogole jak zaznaczam ta kratke i chce ja wkleic w "zamien" to nic nie idzie ;/;/ ani kursor sie nie przesuwa ani nic ;/ a z tym oczysc to samo nie moge wkleic tej kratki ;/;/ wiec o co chodzi ;/ ? jak ta kratke tam postawic ?


(goomish) #7

OK, to doprecyzuję... jeżeli chcesz skorzystać z formuły OCZYŚĆ, nie musisz wklejać żadnego "kwadracika". OCZYŚĆ (zgodnie z Pomocą pakietu Office) "usuwa wszystkie znaki niedrukowalne, na przykład pochodzące z tekstu zakodowanego przy pomocy innej strony kodowej niż zainstalowana/używana w komputerze".

A Ty powinieneś postąpić mniej więcej tak (zakładam, że dane do "obróbki są w zakresie komórek od A1 do D1000):

Zaznaczasz zakres od E1 do H1000 ( dokładnie tyle samo wierszy i kolumn ile mają dane, które chcesz oczyścić) i w zaznaczonym zakresie wpisujesz formułę:

=OCZYŚĆ(A1:D1000)

. Wpisywanie kończysz (zatwierdzasz) sekwencją klawiszy Ctrl+Shift+Enter. Utworzyłeś w ten sposób formułę tablicową, wyglądającą (np. w pasku formuły) tak:

{=OCZYŚĆ(A1:D1000)}

Nawiasów klamrowych nie wpisuj ręcznie, Excel sam je doda, sygnalizując że masz do czynienia z formułą tablicową.

I o ile się nie pomyliłem w zakresie E1:H1000 masz swoją bazę adresów oczyszczoną z zbędnych śmieci.

Teraz jeszcze tylko zaznacz zakres E1:H1000, skopiuj i wklej specjalnie, w oknie dialogowym wybierając opcję 'Tylko wartości'.