Problem z uwierzytelnieniem (wi-fi)

Witam.

 

Ostatnio nie miałem internetu przez jeden dzień (jakaś awaria w całym bloku, która została naprawiona następnego dnia). Sieć wi-fi w telefonie była normalnie połączona, tylko po prostu nie było internetu i znalazło mi w telefonie jakieś 2  otwarte sieci z jedną kreską zasięgu, których wcześniej nigdy nie było, nazywały się : wl_guest 1 i wl_guest 2. Korzystałem z nich przez ten jeden dzień i gdy następnego dnia awaria została naprawiona i widzę, że w komputerze jest już internet, to chciałem również na telefonie przełączyć się do mojego wi-fi i teraz za każdym razem wyświetla się problem z  uwierzytelnieniem.

 

Co ciekawe, gdy widzę tą sieć na liście to jest pełny zasięg tak jak powinno być, natomiast gdy nacisnę żeby połączyć się z tą siecią to zasięg od razu spada do jeden kreski (  trwa uwierzytelnianie —> problem z uwierzytelnianiem) i po chwili, po nie udanej próbie połączenia, znowu wraca do wszystkich kresek. Sprawdzałem też na telefonach rodziców i wszędzie jest to samo. Internet mam z vectry, a mój modem to router cisco epc3825. Dzwoniłem do vectry, żeby zmienić hasło, bo myślałem że coś się mogło zepsuć podczas/po naprawie tej awarii, ale nowe hasło również nie działa.

 

Chciałem wejść na stronę konfiguracyjną mojego routera (192.168.0.1) ale też nie da rady. Udało mi się tylko raz tego dnia, gdy nie było internetu, ale wtedy grzebałem pod kątem braku internetu, a nie tego problemu z wi-fi.

Uruchom dodowlny skaner sieci bezprzewodowych i zobacz czy protokół uwierzytelniania się nie zmienił, np. z WPA2 na WPA lub WEP. Upewnij się też, że telefon nie został zainfekowany podczas korzystania z tych obcych dla Ciebie sieci. Pamiętaj na przyszło, że korzystanie z cudzej nawet otwartej sieci jest łamaniem prawa. Zdarzają się nawet przypadki, że celowo łapie się ofiary na otwarte WiFi, aby infekować ich urządzenia.

Tylko jak mam to zrobić, skoro nie mam karty wi-fi w komputerze ? Sciągnąłem Retina Network Security Scanner i przy włączeniu wyskakuję : “Error. Wireless NIC not detected” 

No tak, jak nie masz karty sieci bezprzewodowej, to nic nie zrobisz. W sumie nie pisałeś jak jest podłączony komputer, to z jednej strony zakładałem, że jest podłączony do sieci bezprzewodowej, a z drugiej spodziewałem się kabla. Wyczyść profile sieciowe w telefonie i spróbuj połączyć się na nowo. Możesz jeszcze zresetować router do ustawień fabrycznych, może po prostu się zawiesił.

Udało mi się wejść na stronę konfiguracyjną, tyle że przy pomocy innego adresu : 192.168.100.1, problem w tym, że teraz nie mogę nic na niej robić tzn. wszystkie opcję mam “wyszarzone” i nie mogę na nie kliknąć. W instrukcji obsługi routera  http://www.cisco.com/web/consumer/support/userguides2/4021196_B.pdf - punkt 26. jest napisane, że mam zostawić puste pola loginu i hasła i po prostu kliknąć log in i żeby wszystko się odblokowało, wejść do panelu administracyjnego, który jak widać w pdf powinien wyglądać tak : 

 

2cqk3k6.png

A u mnie wygląda tak 

 

Pamiętam, że tamtego dnia gdy nie miałem internetu i udało mi się wejść tym domyślnym adresem czyli 192.168.0.1 to mogłem normalnie wszystko robić na tej stronie. Nie pamiętam tylko czy również zostawiałem puste pola czy może zadziałała jakaś kombinacja typu login : admin i puste hasło.

Z tego co się orientuję, to Vectra i tak nadpisuje zmiany, które wprowadza użytkownik. Niestety ten operator nie daje takie swobody, co mnie trochę dziwi. U każdego operatora można dowolnie zarządzać routerem, który mimo wszystko do niego należy, a Vectra z tego co się orientuję na to nie pozwala. Znaczy możesz się zalogować, ale wszystkie zmiany zostaną nadpisane. Tobie pozostaje jedynie reset do ustawień fabrycznych, bo jak pisałem, router mógł się zawiesić.

Dobra, po którymś z rzędu resecie zaczęło działać, dziękuję za pomoc.

Nie ma sprawy.