Problem z VPN (lub klientem FortiClient)


(michal509_509) #1

Witam.

Mój komputer od ponad miesiąca ma problem z VPN. Pracuję zdalnie jako tłumacz i w przypadku jednej z firm pliki tłumaczone są bezpośrednio na serwerze. Zanim zacznę pracę, muszę uruchomić VPN za pośrednictwem FortiClient, tj. podać adres bramy zdalnej, a następnie zalogować się wpisując nazwę użytkownika i hasło. Potem w narzędziu CAT łączę się z serwerem i mogę zacząć pracę.

Kiedy zaczynałem w lutym, wszystko było w porządku. Problemy zaczęły się w kwietniu, prawdopodobnie po jednej z ostatnich aktualizacji Windowsa 10. Wtedy pomogło usunięcie i ponowna instalacja FortiClient, jednak na krótko, ponieważ później co prawda mogłem się połączyć, ale w momencie rozłączenia się Internetu (niestety w Vectrze czasami lubi się rozłączyć) i próbie ponownego połączenia wyskakiwał błąd i trzeba było odczekać kilkanaście/kilkadziesiąt minut, ponieważ przy zbyt dużej liczbie nieudanych prób logowania pojawiał się inny błąd, dotyczący przekroczonej liczby logowań.

Kilka dni temu pojawiła się kolejna aktualizacja Windowsa, a że i tak wcześniej miałem problemy z połączeniem, to kilka dni później znowu odinstalowałem i ponownie zainstalowałem FortClient. Po reinstalacji można powiedzieć, że jest jeszcze gorzej, ponieważ o ile wcześniej błąd wyskakiwał przy 98% (w trakcie logowania wyświetlany był pasek postępu), tak teraz błąd wywala już przy 10.

Informatyk w firmie nie potrafił zrobić nic, co by pomogło. Szukał, sprawdzał, w końcu odinstalował i za pierwszym razem poszło, ale następnego dnia problem powrócił. Podejrzewałem, że jest to kwestia antywirusa. Korzystałem z ESET Premium Security, jednak po odinstalowaniu nic się nie zmieniło, wyłączenie Windows Defender też nic nie dało.

Chciałbym się Państwa zapytać, czy ktoś ma pomysł na rozwiązanie mojego problemu? Postępowałem zgodnie z otrzymanymi instrukcjami, we właściwościach Wi-Fi i Ethernet odznaczyłem opcję Protokołu internetowego w wersji 6 (TCP/IPv6) jak radzili w firmie, no ale nic.

Będę ogromnie wdzięczny za pomoc, ponieważ bardzo utrudnia mi to pracę. Pozdrawiam.


(bachus) #2

FortiClient bardzo nie lubi usypianych Windowsów (sleep, albo hibernacja). Próbowałeś po takim objawie restartu komputera?


(michal509_509) #3

Tak, nic nie pomaga. Nie wiem, czy to kwestia mojego sprzętu i ustawień karty sieciowej, czy może problem z klientem.

W Windows 10 jest jakaś zakładka VPN. Próbowałem stworzyć nowe połączenie, wprowadziłem dane które mam i nie mogłem się połączyć, jednak pewnie coś robię źle, ponieważ tam z tego co pamiętam w FortClient wypełniam wiecej rzeczy, nie ma np. pola na wpisanie nr portu.

Próbowałem pobrać też innego klienta, jednak wyglądało to wszystko zupełnie inaczej i w końcu zrezygnowałem z konfiguracji. Czy jeśli nikomu nie przychodzi nic do głowy, to jest możliwość połączenia się za pomocą innego oprogramowania?


(bachus) #4

A jak instalujesz FortiClient? On domyślnie dorzuca swój AV i filtr, może go instalujesz i jakieś cuda z Twoim AV się dzieją?


(michal509_509) #5

Cała instalacja jest bardzo prosta, trwa bardzo krótko. Pobieram plik instalacyjny z FTP firmy, w opcjach Forticlient wybieram konfigurację “VPN Only”, wpisuję nazwę połączenia, Remote Gateway, nr portu, nazwę użytkownika, a potem przy logowaniu także hasło. We właściwościach odznaczam ten protokół. Wszystko zgodnie z instrukcjami firmy. Tyle.

Jeśli chodzi o antywirusa, to nic się z nim nie dzieje, ani nic nowego nie pojawia. Teraz chwilowo nie mam zainstalowanego antywirusa, działa tylko Windows Defender. Wyłączyłem go nawet na próbę, jednak nic to nie dało.


(awalczak) #6

sugerowałbym zidentyfikowanie i odinstalowanie łatki powodującej problem. Pozdrawiam


(michal509_509) #7

Stworzyłem ten temat, ponieważ nie wiem co powoduje problem.