Problem z wejściem w konfigurację routera TP-Link

Witam wszystkich. Mam problem, który polega na tym, że nie mogę wejść w konfigurację mojego routera. Kiedyś działało bez problemu, trzy sprzęty (dwa laptopy i jeden pecet) łączą się z owym routerem i na każdym z nich dało się wejść na adres 192.168.1.1. Z czasem to się zmieniło, że tylko pecetem można było do konfiguracji się dostać, a kiedy wczoraj chciałem tam zajrzeć, bo chciałem ustawić QoS (braciak się ostatnio skarży że mu pinguję oglądając mecze, kiedy on gra w CS) - okazuje się, że już nawet na pececie braciaka nie da się w konfigurację routera wejść - nie wiadomo czemu, bowiem w konfigurację routera na ogół wchodziłem od wielkiego dzwonu, mega rzadko… Dodam jeszcze, że laptopy łączą się przez wi-fi, a pecet przez przewód LAN. Natomiast to, jak mój problem wygląda, postanowiłem uwidocznić w screenach.

Co wyświetla mi każda przeglądarka:

Gdy włączę diagnozę sieci:

Wychodzi na to, że zablokowany jest port 80. Ale od razu mówię - wyłączanie zapory nic nie pomagało. Nie jestem w tych sprawach całkiem zielony, więc jeśli ktoś ma jakieś propozycje, to proszę by to nie było coś typu: “A próbowałeś wyłączyć i włączyć komputer?”

Jedno jednak rozwiązanie znam, aczkolwiek traktuję je jako ostateczne i jest to reset routera oraz jego ponowna konfiguracja. Chciałbym jednak najpierw spytać Was, czy znacie może jakąś alternatywę tego rozwiązania. :slight_smile:

Jaki to model dokładnie, pisze na spodzie routera? Kiedy go kupiłes chodiz mi czy ma jeszcze gwarancję czy juz po??

Jest to TD-W8961ND i gwarancji z pewnością już nie ma, kupiony był bowiem grubo ponad 2 lata temu :wink:

Robiłeś reset igłą przywracający ustawienia oryginalne conajmiej 2 razy po 30 sekund?? Jeżeli po tym nie ruszy to znaczy, że zdechł.

Wyłącz router z zasilania na parę minut, twardy reset,zmień przeglądarkę - wiele sposobów.

I wchodź do ustawień routera na połączeniu LAN.

@Claun, nic takiego nie robiłem. Reset igłą? Pierwsze słyszę. A ponadto chyba źle mnie zrozumiałeś - nie zdechł, router cały czas działa. Jedyny w nim problem, to brak możliwości wejścia do jego konfiguracji.

@JNJN, Router bardzo często jest u nas odłączany od sieci. Twardy reset zrobię w ostateczności, a zmiana przeglądarki? Przecież napisałem tuż nad screenem z Chroma, że to wyświetla mi się w każdej mojej przeglądarce. A próbowałem Chroma, Firefoxa, Opery, IE.
Do ustawień routera z reguły wchodziłem przez LAN, tym bardziej że przez pewien czas tylko tak się dało. Ale kiedy go zresetuję i ponownie skonfiguruję, sprawdzę czy będzie się dało też i przez Wi-Fi.

Twardy reset to po piwie się mówi wsadz igłę na 30 sekund tam gdzie pisze reset :stuck_out_tongue: Matko ludzie to poprostu zero kojarzenia chyba na trzezwo :stuck_out_tongue:
Nie możesz wejść na stronę konfiguracyjną routera bo prawdopodobnie klasycznie w TP-Linkach padła pamięć ROM, na której się znajduje.

Po co wyłączacie często router z pradu bo to bez sensu, nudiz wam sie w domu?? :stuck_out_tongue:

@Claun, no to mów tak od razu, żeby przywrócić router do ust. fabrycznych i go skonfigurować :smile:
Padła pamięć ROM? Sugerujesz, że to może być już po routerze?

Wyłączamy go wtedy, gdy nikt go nie używa. Bo po co ma się grzać i na darmo prąd ciągnąć? :slight_smile:

Spróbuj http://tplinkmodem.net lub http://tplinklogin.net
Możesz jeszcze pokazać wynik polecenia ipconfig/all z okna konsoli CMD

Panowie, temat chyba zamkniemy - zrobiłem reset, teraz konfiguruję router od zera :slight_smile:

Po części mogłeś dostać się też poprzez SSH / telnet.

Wyłączamy go wtedy, gdy nikt go nie używa. Bo po co ma się grzać i na darmo prąd ciągnąć?

Powiem tak. Wyłącz wszystko inne z trybu czuwania w domu, lodówkę i wtedy zobaczysz, że ten router to tak naprawde “kapie” po pradzie :wink: