Problem z wifi kiedy do routera podłączony tablet(duży ping)


(Patixoneq) #1

Posiadam router TP-LINK TL-WR741ND 150M Wireless Lite N. Mój problem dotyczy połączenia wifi, a mianowicie kiedy do wifi podłączony jest sam laptop to nic się nie dzieje, natomiast kiedy do routera podłącza się tablet to na laptopie występują tzw. lagi(ping wzrasta bardzo wysoko) w np. grach i ogólnie internet wolniej chodzi. Komputer stacjonarny jest ciągle podłączony(do routera) za pomocą kabla RJ-45 i na nim nie odczuwa się żadnych zmian. Jedynie na laptopie występują te problemy. Dodam jeszcze, że im dalej się odejdzie z tabletem(podłączonym do wifi) tzn. na dalszą odległość od routera to lagi są mocniejsze, a jak tablet znajduje się bliżej routera to są one mniejsze. Czy może to być związane ze zła konfiguracją routera(według mnie wszystko ustawione jest poprawie, ale nie jestem pewien)? Proszę o odpowiedź i pomoc.


(rgabrysiak) #2

Dlatego też proszę, korzystając z przycisku zmien.gif

W przeciwnym razie, temat trafi do kosza.


(Dimatheus) #3

Hej,

Nie napisałeś, co to dokładnie za tablet. Może to on powoduje ogromne zakłócenia w sieci WiFi. Zainstaluj i uruchom na laptopie program inSSIDer i zobacz jak wygląda siła sygnału, gdy tablet jest do sieci WiFi podłączony oraz gdy jest odłączony. Najlepiej zrób odpowiednie screeny, umieść na jakimś serwerze do hostowania grafiki i wklej do nich linki w poście.

Pozdrawiam,

Dimatheus


(Patixoneq) #4

Tablet yarvik xenta.

Tutaj jak tablet jest podłączony i jest blisko laptopa oraz routera.

1png_naerser.png

Tutaj jak tablet jest podłączony ale jest daleko od laptopa i routera.

2png_naersnn.png

3png_naersns.png

Tutaj jak tablet jest odłączony od routera(wifi).

Beztytuup_naerses.png


(Dimatheus) #5

Hej,

Wynika z tego, że tablet dodatkowo ma ustawione udostępnianie sieci poprzez WiFi. Na początek wyłącz je. Dodatkowo uruchom ponownie router. Jeśli kanały są przez router ustawiane automatycznie, to po restarcie powinny nieco się zmienić - w końcu sieć TP-Linka nadaje na niemal identycznym paśmie kanałowym.

Pozdrawiam,

Dimatheus


(Patixoneq) #6

Nie ma opcji udostępniania sieci poprzez WiFi.


(Dimatheus) #7

Hej,

Jesteś absolutnie pewien - screeny pokazują bowiem coś zgoła odwrotnego.

Uruchamiałeś ponownie router?

Pozdrawiam,

Dimatheus


(Patixoneq) #8

Tak uruchomiłem ponownie router, ale w tablecie nie dam rady znaleźć opcji udostępniania WiFi. Jest tylko wyszukiwarka sieci WiFi i to wszystko :? Znalazłem tylko jakąś opcje WPS, ale nie wiem do czego ona służy i pisze że IP to 192.168.1.100. Czy to ma wpływ na to co się dzieje?


(Dimatheus) #9

Hej,

:arrow: Czy kanały, na których działa router się zmieniły?

:arrow: Sprawdzałeś w panelu zarządzania urządzenia, czy kanały są ustawione na auto?

Opcja ta może mieć nazwę na przykład Hot Spot WiFi.

Generalnie jest to opcja, która umożliwia łączenie się z zabezpieczonymi sieciami WiFi bez wpisywania hasła - WPS - poważne zagrożenie dla naszej sieci WiFi.

Pozdrawiam,

Dimatheus


(Patixoneq) #10

Channel pisze 1+5 ciągle. Kanały powinny być ustawione na auto. Tutaj moje ustawienia w Wireless Settings :

12312png_nawqrph.png

Nie ma też żadnej opcji Hot Spot.


(Dimatheus) #11

Hej,

Tak, kanały powinny być ustawione na auto, by przy uruchamianiu router mógł odpowiednio dopasować transmisję od warunków w eterze.

:arrow: Spróbuj pozycję Channel Width zmienić na Auto. Zapisz ustawienia i uruchom ponownie router.

Pozdrawiam,

Dimatheus


(Patixoneq) #12

Zrobiłem tak, pokazuje Channel 1 :

1111png_nashaax.png

A na laptopie w programie inSSIDer nadal pokazuje sieć i Channel 1+5.


(Dimatheus) #13

Hej,

Ok, ale czy po podłączeniu tabletu nadal pojawia się problem?

Pozdrawiam,

Dimatheus


(Patixoneq) #14

Tak, nadal występują problemy :frowning:


(Dimatheus) #15

Hej,

A próbowałeś podpiąć tablet do innej sieci WiFi - u znajomych, rodziny. Czy wtedy też na innych komputerach pojawiają się problemy z WiFi?

Pozdrawiam,

Dimatheus


(Patixoneq) #16

Nie próbowałem. Dziękuję za wszelką chęć do pomocy, ale z tego co widzę to tego problemu nie da się rozwiązać i nikt nie jest w stanie mi pomóc.


(Dimatheus) #17

Hej,

Wszystko zależy - jeśli problem leży w urządzeniu, to faktycznie problem może być nie do rozwiązania. Ale jeśli leży w sieci, są jeszcze możliwości zmian konfiguracji, by problem wyeliminować. Dlatego też prosiłem Cię o sprawdzenie działania urządzenia w innej sieci WiFi.

 

Pozdrawiam,

Dimatheus