Jestem laikiem, kobietą, więc proszę o pomoc tutaj, choć nie wiem czy dobrze umieściłam wątek.
Mam problem z wifi, tak przypuszczam.
W mieszkaniu studenckim posiadamy internet UPC. Mieszkamy w kilka osób. Chodzi o to, że tylko mi wifi nie łączy, powoli chodzi, wolno ładuje strony, albo wcale, pojawia się “wykryto zmianę sieci”.
Jest tak, gdy łączę się z wifi zarówno na telefonie (wtedy strony się bardzo wolno ładują) jak i na laptopie. Gdy łączę się przez dane komórkowe wszystko śmiga (zarówno laptop, gdy łączę się przez hotspot z telefonem), więc to nie problem sprzętu.
Czy problem jest z wifi? I jak mu zaradzić? Podejrzewałabym problem z routerem, gdyby nie to, że inne osoby w mieszkaniu nie mają problemów …
Jak jest z zasięgiem? Masz normalnie pełny zasięg zarówno na telefonie jak i a laptopie czy jest to jakieś szczątkowe połączenie np. 2/5 kresek? Posiadasz dostęp do routera (dane do logowania)?
Hej,
- A jak daleko jest położony router?
- Z jakiego systemu korzystasz na laptopie?
- Jakie to dokładnie laptop? Wiesz jaką ma kartę sieciową lub jak to sprawdzić?
Pozdrawiam,
Dimatheus
Zasięg jest w porządku, router jest troszeczkę oddalony, ale wcześniej nie było z tym problemu. Nawet jak podejdę bliżej czy to z laptopem, czy telefonem sytuacja jest ta sama.
Mam dane do logowania, ale dostępu do routera nie mam (znajduje się w pokoju współlokatorek,a pod nieobecność nie wchodzę).
Korzystam z Windows 8.1.
Karta sieciowa Qualcomm Atheros AR9485WB-EG (jeśli to dokładnie to), gdy wchodzę w właściwości, jest napisane, że działa poprawnie …
Hej,
A jak stosunki ze współlokatorkami? Bo może to one założyły Ci lejek na dane i stąd takie bardzo wolne transfery? Może trzeba spróbować zalogować się do sieci ze zmienionym IP lokalnym i sprawdzić, czy to nie dobry trop?
Tak, to jest karta sieciowa. Czyżby laptop Sony Vaio?
Pozdrawiam,
Dimatheus
Nie, raczej nic nie majstrowały przy tym, o to się nie martwię.
Wiem też, że jedna z nich ma problem z wifi na telefonie, ale z resztą jest okej …
Laptop ASUS X501A
Hej,
A możesz napisać jeszcze, jaki macie router od UPC?
Pozdrawiam,
Dimatheus
Router to ch7465lg-lc
Hej,
Czyli tak naprawdę Connect Box? Taki?
https://pytania.upc.pl/?q=fact_1007353
Czy po ponownym uruchomieniu urządzenia problem nadal się pojawia?
Pozdrawiam,
Dimatheus
Telefon w łapkę, na nim WiFi Explorer i sprawdzasz zajętość kanałów. Może być konieczne ustawienie manualnie kanału dla WiFi, bo automatyczne ustawienie może być zakłócane i zakłócać innych. Znaczenie też ma czy jest to 2.4GHz czy 5GHz. Uzyty protokół i szerokość pasma 20 czy 40.