Problem z wifi?

Jestem laikiem, kobietą, więc proszę o pomoc tutaj, choć nie wiem czy dobrze umieściłam wątek.
Mam problem z wifi, tak przypuszczam.
W mieszkaniu studenckim posiadamy internet UPC. Mieszkamy w kilka osób. Chodzi o to, że tylko mi wifi nie łączy, powoli chodzi, wolno ładuje strony, albo wcale, pojawia się “wykryto zmianę sieci”.
Jest tak, gdy łączę się z wifi zarówno na telefonie (wtedy strony się bardzo wolno ładują) jak i na laptopie. Gdy łączę się przez dane komórkowe wszystko śmiga (zarówno laptop, gdy łączę się przez hotspot z telefonem), więc to nie problem sprzętu.
Czy problem jest z wifi? I jak mu zaradzić? Podejrzewałabym problem z routerem, gdyby nie to, że inne osoby w mieszkaniu nie mają problemów …

Jak jest z zasięgiem? Masz normalnie pełny zasięg zarówno na telefonie jak i a laptopie czy jest to jakieś szczątkowe połączenie np. 2/5 kresek? Posiadasz dostęp do routera (dane do logowania)?

Hej,

  • A jak daleko jest położony router?
  • Z jakiego systemu korzystasz na laptopie?
  • Jakie to dokładnie laptop? Wiesz jaką ma kartę sieciową lub jak to sprawdzić?

Pozdrawiam,
Dimatheus

Zasięg jest w porządku, router jest troszeczkę oddalony, ale wcześniej nie było z tym problemu. Nawet jak podejdę bliżej czy to z laptopem, czy telefonem sytuacja jest ta sama.
Mam dane do logowania, ale dostępu do routera nie mam (znajduje się w pokoju współlokatorek,a pod nieobecność nie wchodzę).
Korzystam z Windows 8.1.
Karta sieciowa Qualcomm Atheros AR9485WB-EG (jeśli to dokładnie to), gdy wchodzę w właściwości, jest napisane, że działa poprawnie …

Hej,

A jak stosunki ze współlokatorkami? Bo może to one założyły Ci lejek na dane i stąd takie bardzo wolne transfery? Może trzeba spróbować zalogować się do sieci ze zmienionym IP lokalnym i sprawdzić, czy to nie dobry trop?

Tak, to jest karta sieciowa. :slight_smile: Czyżby laptop Sony Vaio?

Pozdrawiam,
Dimatheus

Nie, raczej nic nie majstrowały przy tym, o to się nie martwię.