Problem z Windows - zawiesza się przy uruchamianiu aplikacji z upr. admin

Dobre programy - mail

3 stycznia 2015

23:05

Witam,

Zwracam się z prośbą o pomoc, ponieważ wyczerpują mi się pomysły:

Windows 64 SP1 edycja Home Premium (dołączony do laptopa), Dell Studio 1747

Od kilku(nastu) dni mam problem z systemem, objawy:

  • Problem z uruchamianiem aplikacji w systemie. Niektóre nie uruchamiają się wcale, inne - owszem, uruchamiają się normalnie. Kolejne nie uruchamiają się, powodują częściowe zawieszenie się systemu (uruchamia się menu start, ale nie można wybrać żadnej aplikacji z menu). Wydaje się, że chodzi o aplikacje wymagające uprawnień administratora, systemowe.
  • Nie wszystkie programy z autostartu się uruchamiają. Nie uruchamia się także avast. Nie widzę ich w menadżerze zadań
  • Gdzieś po drodze, po jednym z resetów, system został zidentyfikowany jako nielegalny. System jest wersją OEM Dell załączoną do laptopa i oczywiście jest legalny. Po resecie problem ustąpił.
  • Nie było żadnych zmian w sprzęcie czy sterownikach, które kojarzę. Większych zmian w oprogramowaniu również nie kojarzę (Wiedźmin 2 ze Steam :-)). Zresztą to nie ma znaczenia - patrz dalej --> co zrobiłem
  • Wszystko działa poprawnie w trybie awaryjnym.
  • Nie posiadam żadnego oprogramowania z szarej strefy :slight_smile:

Co zrobiłem:

  • Podejrzewając problemy z HDD, sprawdziłem je (w moim latopie są 2) Crystal Diskiem i próbną wersją HD Tune Pro. Brak bad sectorów. Laptop na podstawce chłodzącej, dyski temperatura 32-37 stopni
  • Próbowałem wymusić ręczną aktualizację Windows Update (miałem włączoną), nic nie dało
  • Kiedy zaczęły się problemy, wykonałem pełne skanowanie w trybie uruchamiania systemu avastem, nic nie znalazł. Teraz avast już się nie uruchamia
  • Wykonałem skanowanie kilkoma programami znalezionymi na dobreprogramy do usuwania spyware, rootkitów. Nic nie zidentyfikowano, z ciekawostek - nie udało mi się wykonać Immunize Search and Destroy, trwało to niemiłosiernie długo
  • Próbowałem wyłączyć msconfig.exe usługi i oprogramowanie, nie udało mi się zidentyfikować nic podejrzanego
  • Odłączyłem cały sprzęt na USB (poza myszką) - bez zmian.
  • Zrezygnowany, przywróciłem obraz przygotowany w maju, po zakupie nowego dysku, za pomocą TrueImage 2014 (przywrócony świeży obraz Dell + aktualizacje sterowników i aktualizacje Windows na tamten dzień i podstawowe narzędzia - na 100% było ok). Wyłączyłem aktualizacje automatyczne na wszelki wypadek
  • Niestety - po kilku restartach komputer zachowuje się cały czas niemal tak samo (podstawowa różnica - mogę uruchomić task menadżera)! Choć wcześniej przecież przez kilka miesiecy działał poprawnie, bo na tym obrazie pracowałem od maja do grudnia.

Nie mam pomysłu, jak zidentyfikować przyczynę, co jeszcze mogę sprawdzić. Czy możecie coś zasugerować?

Dziękuję

Kamil

Do zamknięcia.

Z braku pomysłów, zdecydowałem się na pełną reinstalację Windows i wykonanie nowego obrazu bazowego partycji.

Póki co - wszystko działa poprawnie :slight_smile: