Problem z wykrywaniem nowego dysku twardego

Witam

Mam pewien problem, mianowicie to że po tym jak zepsuł mi się stary dysk twardy (mając 13 lat) i miał to stare wejście nie mam pojęcia jak się ono nazywało, wiec postanowiłem kupić nowy już z tym aktualnie używanym wejściem (chyba sata się nazywa) jako ze płyta główna tak stara jak dysk nie jest zawiera i stare i aktualne wejście. A problem w tym ze nie potrafię przestawić płyty głównej tak aby czytała z sata’y a nie ze starego wejścia.

Ktoś mógłby pomoc? Z góry dziękuje.

p.s. jestem zielony co do używania biosa

werok ,

Zapoznaj się z tematem i popraw tytuł tematu na konkretny, mówiący o problemie. W celu dokonania zaleconej korekty proszę użyć przycisku Edytuj przy poście otwierającym ten temat.

Zignorowanie zalecenia będzie skutkowało usunięciem tematu do Kosza.

Czyli mam rozumieć, że dysk podłączony jest pod to nowe wejście?

Chwila nie kapuję czegoś. Wg mnie nie da się podłączyć jednocześnie “starego” i “nowego” interfejsu. Ale mogę się mylić, bo ja takich rozwiązań nigdy nie stosowałem i nie będe.

Wchodzisz do biosa i chyba na pierwszej zakładce masz ustawienie dotyczące dyskietki i dysków. Zapewne musisz zmienić IDE na SATA.

Przy starcie komputer wykrywa dysk? Na dysku jest zainstalowany system? Jaka płyta główna?

Opisz problem jeszcze raz, ale tym razem po Polsku.

W BIOS zmień priorytety (Boot Priority lub podobnie).

plyta glowna ga-m61sme-s2

zdjecie

http://www.gigabyte.pl/products/upload/ … 8/2e1e.jpg

dysk jest nowy dzis kupiony niema na nim systemu

na dole płyty mamy jasno zielone wejście to jest to z którego jak dotąd korzystałem stary dysk mi się spalił a dyski na to wejście już nie są produkowane na lewo od zielonego wejścia jest pomarańczowe to chyba wejście SATA nie? do niego podłączony mam nowy dysk. komputer nie wykrywa dysku jako głównego lecz jako dysk RAID (a przynajmniej tak sadze). wyświetla mi się pri master disc : none

dodatkowo zaczął wyświetlać mi się ekran głoszący :