Problem z XAMPP - phpMyAdmin

Witam!
Mam problem z XAMPP. Próbowałem róznych porad z internetu ale dalej nie działa :frowning: . Jestem troche zielony w naprawianie tego typu błędów. Bardzo proszę o szybką odpowiedź :slight_smile:

Skonfigurowałeś w ogóle MariaDB/MySQL?

@roobal; Będąc na XAMPP nie ma potrzeby konfiguracji baz danych. Wszelkie składniki są konfigurowane domyśłnie przy instalacji XAMPP-a

Root może i okej, a pma?

Nie raz korzystałem z phpMyAdmin. Pewnego dnia próbowłem włączyć phpMyAdmin i ciągle ten błąd mi wyskakiwał. Odinstalowałem XAMPA i ponownie zainstalowałem ale to nic nie dawało. Próbowałem przerzucić się na WAMPA ale ciągle to samo :frowning:
Czytałem rózne porady w necie nawet po angielsku ale nic to nie dawało. Ma ktoś jakiś pomyśł co z tym zrobić :neutral_face:

Tak swoją drogą, po co Ci phpMyAdmin, skoro Mysql Workbanch jest milion razy fajniejszy?

Zaloguj się z CLI do MySQL, dodaj użytkownika i przydziel mu uprawnienia. Ustaw hasło użytkownikowi root, bo komunikat wyraźnie mówi, że root nie ma prawa logować się bez hasła. Tak samo pma.

create user pma@localhost identified by 'haslo123';
create database baza123;
grant all on baza123.* to pma@localhost;
flush privileges;

update mysql.user set password = password('123haslo') where user = 'root';
flush privileges;

Tak jak mówiłem nie jestem jeszcze taki dobry w MySQL, ale ciesze się że może w końcu ktoś mi pomoże :slight_smile:

Jak się więc zalogować do CLI - no i odrazu krok po kroku co mam robić?
A jeżeli polecasz to jak zacząć przygodę z Mysql Workbanch?

Poprzez wiersz poleceń wchodzisz do C:\xampp\mysql\bin i odpalasz tak: mysql.exe -u root
Powinno się zalogować bez pytania o hasło.

Pobierz aplikację o tej nazwie.

Może i fajniejszy, ale bardziej zbugowany niż PMA…

No na komputerze, który nie jest wystawiony do sieci Internet na pewno.

Druga sprawa, workbench używa się na komputerze do zarządzania, a nie na serwerze, a to spora różnica, bo dalej nie jest wystawiony na swiat.