Problem z zakupem komputera-niedostępność podzespołów

A więc, zamowiłem 3 tygodnie temu komputer w sklepie Micron. Problem polega na tym ze nie maja wiekszości podzespolów jakie chciałem wybrac, mimo że to jest największy sklep komputerowy w moim mieście.

Procek- E8200

Płyta- Msi p35 neo2 fr

Ram- Patriot EP llk 800mhz 2gb

Grafa- asus 8800GT top

Dysk- Seagate 250gb/16

Zasiłka- Be-Quiet 500W

Za wyjątkiem dysku musiałem czekac na wszystkie podzespoły. Prawie 3 tydzień. Jutro jade do sklepu zobaczyc jak ida postępy i jesli komputer nie jest gotowy to rezygnuje. Dotychcas komputer słuzył mi jedynie do grania, ogladania filmow i neta. Od pewnego czasu zaczołem sie interesowac bardziej tą tematyką lecz nadal jestem zielony w wielu rzeczach. Zastanawiałem się nad tym czy nie lepszym rozwiązaniem było by zamówienie części przez neta każda z innego sklepu (wyszlo by taniej). Problem polega na tym że nie potrafię składac kompa (przedewszystkim jestem zielony jesli chodzi o bios). Wiem że wielu z was zrobiłoby to z połamanymi rękoma ale dla mnie jest tu duży problem i mam kilka pytań. Czy jezeli każdy podzespół włoże na swoje miejsce, procek, ram, karta itd do płyty głównej to trzeba coś ustawiac w biosie? Czy po złożeniu, odpalam, instaluje system , sterowniki i to wszystko? wiem że może moje pytanie jest głupie ale naprawde nie wiem. Pozatym nie wiem jak jest z gwarancja jesli kupuje sie przez neta? trzeba dłużej czekac? A juz mam dośc czekania więc…

Jeszcze jedno pytanie. Czy system Vista Home Basic jest dobry? W sklepie dopłaciłem 80zl za złożenie ale musiałbym kupić Windowsa żeby mi zainstalowali all stery itp. Więc zapytałem czy jesli dam im system to czy mogą mi to wszystko zrobić ?Okazało sie ze tak pod warunkiem że będzie orginalny. A ten system to jedyny do jakiego mam dostęp jesli chodzi z orginalnych. Więc prosze o pomoc…

koszt przesyłki często to kurier ponad 10zł.