Mam problem ze skanowaniem do folderu sieciowego na urządzeniu HP LaserJet Pro MFP M521
Na innych komputerach w sieci nie ma problemu ze skanowaniem. Problem pojawił się na nowym komputerze, który jest skonfigurowany tak samo jak poprzednie.
Problematyczny komputer widzi drukarkę (również po wpisaniu jej adresu IP w przeglądarce internetowej), może na niej drukować. Z innego komputera mogę zapisywać i modyfikować pliki w udostępnionym katalogu skan na problematycznym komputerze.
Po ustawieniu ścieżki skanowania i kliknięciu zapis i przetestuj pojawia się komunikat błędu: “Nie można połączyć się z folderem sieciowym. Upewnij się, że nazwa folderu udostępnionego jest poprawna” widoczny na poniższym zdjęciu.
Utwórz na hoście użytkownika, np. Skaner. Usuń go z grupy użytkownicy, aby nikt się na niego nie logował. Przydziel uprawnienia smb i ntfs, zapodaj go na skanerze.
Upewnij się też, że firewall przepuszcza Ci udostępnianie plików i drukarek. Ustaw też profil sieci na firmowy/prywatna.
Używaj też adresów IP, jeśli masz je zarezerwowane na DHCP zamiast nazw hostów, bo będzie próbował się łączyć po IPv6, jeśli IPv4 zawiedzie, a gdy host ma wyłączone IPv6, też go nie znajdzie.
Dzięki za pomoc. Udało się. Musiałem zmienić tylko ustawienia protokołu SMB. Co ciekawe w Windows 10 (nie Pro) ten problem nie występuje i nie ma opcji SMB w ustawieniach tak jak w Pro (grafika poniżej).