Witam
Mam problem ze spamem w dosyć masowej ilości, prawdę mówiąc nigdy z czymś takim się nie spotkałem.
Skrzynkę pocztowa jest w neostradzie. Konto mailowe podpięte do Outlooka 2003 i skonfigurowane aby wiadomości były pobierane z serwera. Od piątku dostaję masę maili na swoją skrzynkę, dokładnie rzecz ujmują to po kilkanaście tysięcy, dokładnie ciężko powiedzieć, bo już ustawiłem regułę żeby wpadało do osobnego folderu i co chwila kasuję. Maili jest tak dużo dosłownie co kilkanaście minut skrzynka jest zapychana bo ma rozmiar tylko 29MB.
Mail jaki otrzymuję to wiadomość jak mniemam z systemu antyspamowego neostrady, telekomunikacji polskiej:
-----Original Message-----
From: postmaster@neostrada.pl [mailto]
Sent: Monday, March 21, 2011 8:11 PM
To: ...[b]tutaj nasz adres email[/b]
Subject: Delivery Notification: Delivery has failed
This report relates to a message you sent with the following header fields:
Message-id: <0LIF000OA98UMI10@mta7.hosting.tp.pl>
Date: Tue, 22 Mar 2011 03:10:41 +0800
From: Barrister Zainur Bin Zakaria <[b]tutaj nasz adres email[/b]>
Subject: Urgent !
Your message cannot be delivered to the following recipients:
Recipient address: ajernst@adelphia.net
Reason: Rejection greeting returned by server.
Diagnostic code: smtp;554 5.7.1 - ERROR: Mail refused - <193.110.120.20> -
See http://www.mail-abuse.org/cgi-bin/lookup?193.110.120.20
Remote system: dns;cdptpa-smtpin01.mail.rr.com
(TCP|10.10.2.14|58558|75.180.132.243|25)
[/code]
Dodatkowo w załącznikach jest plik tekstowy detalis i wiadomość, spam która rzekomo miała być wysyłana z tego adresu.
W wiadomość jest tytułowana: Urgent
Nadawca: Barrister Zainur Bin Zakaria tutaj nasz adres email
Rzecz jasna jest to spam, z informacji jedynych jakie udało mi się znaleźć w internecie wynika że nasz adres email gdzieś się dostał i w tej spreparowanej wiadomości widnieje jako e-mail zwrotny. Dlatego jak mniemam dostajemy nieustannie zwrotne maile z automatu antyspamowego neostrady tp.
Czy ktoś ma pomysły jak tego się pozbyć, bo odbieranie co minutę po kilkadziesiąt lub kilkaset maili jest uciążliwe ze względu na zapychanie skrzynki jak i zabieranie łącza.
Czy można jakoś na telekomunikacji wymagać aby to zablokowali albo usunęli, może coś po prostu się zapętliło w ich systemie obronnym i non stop generowany jest taki mail zwrotny?
Raczej wykluczamy komputery zombie w firmie które by generowały ten spam, bo nawet gdy wszystkie są wyłączone od 15 do 7 rano to maile i tak dalej przychodzą sprawdzane to było na innym łączu i komputerze poza budynkiem firmy.
Z góry dzięki za pomoc
Pozdrawiam
Jekobb