Witajcie.
Już tak mam, że zanim zadzwonię do operatora, wolę napisać już wątek na tym forum i oszczędzić sobie czekania , zanim ktoś od nich odbierze telefon.
A więc do rzeczy:
Od jakiegoś czasu mam dość uciążliwy problem.
Mianowicie, gdy dajmy na to oglądam coś na Youtube, co jakiś czas internet zacina się na kilka sekund. Rozumiem, że czasem przerwy w przepływie się zdarzają, ale nie z taką częstotliwością.
Zdarza się to praktycznie codziennie. Czasem prędkość spada do 0kb/s i po kilkunastu sek wraca do normy. Gdyby tylko podczas oglądania filmów na YT problem się pojawiał to pół biedy, ale występuje też przy ładowaniu stron (załaduje się troche… zawiecha kilkunasto sekundowa… znowu działa), oraz przy graniu w gry online.
Tutaj screan z Garry’s Moda. Co kilka minut pojawia się ten komunikat i zawiesza grę.
Od razu mówię, nie jest to problem serwera, bo tylko ja mam taki problem podczas gry na nim. Poza tym gdy gadam na discordzie podczas grania i pojawi mi się ten komunikat, to również na ten czas discord traci połączenie z internetem. Ostatnio zauważyłem, że przy pobieraniu plików z neta, prędkość również spada do zera na kilka sekund.
Na początku myślałem, że wina leży po stronie operatora, ale gdy ostatni raz u nich byłem nic nie znaleźli. Teraz myślę że może to router ma jakąś usterkę, albo ja coś źle interpretuje…
Mój router: tp-link, model Archer C20 dual band
Czekam na pomysły
PS: Przepraszam jeśli post jest w złym dziale.
PPS: Mógłby mi też ktoś napisać jak zmienić na tej stronie obrazek profilowy? Nie mogę znaleźć tej opcji w ustawieniach profilu
Nie zgadłeś, nie łączyłem się przez Wifi. :#
Ale jeśli o nie chodzi, to nie mam takich problemów przy korzystaniu z internetu na telefonie.
Pobieranie, oglądanie filmów, Netflix, wszystko działa bez zarzutu.
To oznacza, że twój adres w sieci ip wewnętrzny to 196.168.1.99 oraz że router jest pod innym adresem niż 192.168.1.1 lub go w ogóle nie widzi co (jeżeli masz ustawiony adres na sztywno).
Ok pytanie:
-czy ustawiałeś sobie adres sieci na sztywno?
-czy masz jakieś dziwne ustawienie sieci?
-czy znasz adres routera?
masz takie polecenie arp -a
wyświetli Tobie wszystkie urządzenia w sieci które widzi twój komputer
zwykle pierwszą pozycje powinien zajmować router
przy okazji ile urządzeń korzysta z tej sieci? bo całkiem daleko cie wywaliło z adresem sieciowym
jeżeli łączysz się po kablu no to wynika, że adres routera masz 192.168.1.254
Wpisz go w przeglądarce, żeby się upewnić. Jak otworzy się strona loginu do routera to ten adres.
Następnie puść ping dla tego adresu ping 192.168.1.254 -n 100
Jak dla dwóch urządzeń to trochę dziwny jest przydział adresów ip, ale może masz ustawiony jakąś dziwną pule adresów do przydziału.
Adres routera się potwierdził tj. 192.168.1.254 Po puszczeniu pinga:
Pinging 192.168.1.254 with 32 bytes of data:
Reply from 192.168.1.254: bytes=32 time<1ms TTL=64
Reply from 192.168.1.254: bytes=32 time<1ms TTL=64
Reply from 192.168.1.254: bytes=32 time<1ms TTL=64
(…)
Reply from 192.168.1.254: bytes=32 time<1ms TTL=64
Reply from 192.168.1.254: bytes=32 time<1ms TTL=64
Ping statistics for 192.168.1.254:
Packets: Sent = 100, Received = 100, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Average = 0ms
Ok, proste jak cep
Wina po stronie operatora
Masz bezproblemowa komunikacje z routerem.
Dzwon powiedz ze juz ci sie od pewnego czasu tak dzieje, zapytaj czy sa jakies prace przy kablach oraz zeby zobaczyli jak to wyglada po ich stronie.
Mozesz puścić jeszcze
ping wp.pl -n 1000 i zobaczyć czy nie ma jakiś plików z czasami odpowiedzi. Jezeli sa to tylko potwierdzi to ze rzeczywiście masz taki problem oraz pewnie to operator.
Albo jezeli czujesz sie na siłach mozesz zobaczyć logi z routera czy nie rozłącza / masz stabilne połączenie.
Przez przypadek zrobiłem ten wcześniejszy ping nie podłączywszy routera do komputera (antena była bezpośrednio podpięta do kompa, a nie komputer do routera).
Zrobiłem ponownie ping 198.168.1.254 i to co wyszło
Reply from 192.168.1.254: bytes=32 time<1ms TTL=63
Reply from 192.168.1.254: bytes=32 time<1ms TTL=63
Reply from 192.168.1.254: bytes=32 time<1ms TTL=63
Ping statistics for 192.168.1.254:
Packets: Sent = 100, Received = 100, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 0ms, Maximum = 6ms, Average = 0ms
Pogrubienia to jedyna różnica, czy to coś zmienia?
—Edit— Natomiast po puszczeniu pinga wp.pl :
Request timed out.
Reply from 212.77.98.9: bytes=32 time=19ms TTL=54
Reply from 212.77.98.9: bytes=32 time=21ms TTL=54
Reply from 212.77.98.9: bytes=32 time=15ms TTL=54
Ping statistics for 212.77.98.9:
Packets: Sent = 1000, Received = 980, Lost = 20 (2% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 7ms, Maximum = 50ms, Average = 14ms
W skrócie rubryka “time=” wahała się pomiędzy wartościami od ok. 8ms, do 30ms.
Jestem świeżo po wizycie serwisanta. Po 10 minutach doszliśmy do wniosku, że wina leży po mojej stronie. Okazało się, że pewna aplikacja Nvidii co jakiś czas wysysa całe dostępne łącze (czyli 7Mb).
Czy wiesz może, aesereht, jak go wyłączyć, lub przynajmniej przełączyć w opcjach tak by nie szukał ciągle aktualizacji i tym samym nie umożliwiał nam normalne korzystanie z internetu/playera/netflixa.
Czemu zawsze muszą być jakieś problemy??
Jednak nie jest to ani aplikacja nvidii, ani żaden jej sterownik, ani wina routera…
Skany antywirusowe (pełne) 3 zrobione, nic nie wykazały, komputer sprawdzony CCleanerem, AdwCleanerem, a jedyne co osiągnąłem to brak tak częstych spadków, podczas oglądania YT w momencie, gdy przełączyłem jakość z 1080p na 720p.
Jakieś pomysły? Bo ja już powoli zaczynam myśleć nad formatem…
(Z którym też będzie ciężko)
—Edit—
(po pobraniu aktualnych sterowników “nvidia web helper” pobiera już tylko 0,1 Mb/s, ale przeważnie siedzi cicho)
Nvidia web helper to proces odpowiedzialny za aktualizacje gefroce experience. Możesz go zawsze ubić ręcznie i zobaczyć czy pomoże.
Najprościej w menadżerze zadań kliknij zakończ proces przy nvidia web helper
Jeżeli działa ci na razie po aktualizacji sterowników to obserwuj.
W ostateczności po prostu odinstaluj geforce experience jeżeli uważasz, że to jest przyczyna.
Jeżeli chcesz to zrobić terminalem to masz następującą linijke taskkill /f /im "NVIDIA Web Helper.exe" /t
Dla uruchamiania tego procesu przy starcie użyj kombinacji START+R i wpisz services.msc
i zapewne będzie coś w stylu NVIDIA Telemetria oraz Nvidia Networkservice Container lub inna, któraś z tych usług za to odpowiada.