Problem ze światłowodem

Witam, niedawno jakieś 3 tygodnie temu podłączono do mnie światłowód.
Problem wygląda tak:
Wszystko śmiga i działa tylko co jakiś czas potrafi wyrzucić z gry. Łapię takiego jakby ogromnego laga i wyrzuca z każdej gry przy czym np. discorda nie wyrzuca. do%20internetu

Model routera: Tenda AC1200
Prędkość: 350mb/s
Dostawca: Netcom
Połączenie pomiędzy routerem a komputerem jest po kablu

A ja mam takie auto na korbkę i jak nie pokręcę to nie działa. pomusz…

Ja jestem totalnie zielony w tym

Czy masz komp bo WiFi czy po Lanie?

Fachowcy pomóżcie gościowi , sam jestem ciekaw . Być może to kwestia ustawień routera . Kolega wyraźnie napisał że łączy się z routerem przez kabel lan .

Podaj dokładną nazwę tego routera .

Sprawa jest prosta, proponowałbym podłączyć się bezpośrednio pod router dostawcy, z pominięciem własnego. Zakładam, że podana Tenda to router własny. Jeśli problem będzie już na ONT od ISP sprawa dla mnie jest jasna, niska jakość połączenia już na sprzęcie dostawcy internetu i to u niego zgłaszałbym się z problemem.
Na screenie ewidentnie widać utraty pakietów, więc aplikacje opierające się na pakietach sieciowych TCP nie będą funkcjonować i rozłączać się.
Aby wykluczyć ewentualną winę komputera można sprawdzić sytuacje na innym urządzeniu.

Podał później.

A jaki ping>?Na onecie, wp, cokolwiek. rano i w nocy. Czy dostawca daje ciała, czy system.

Moim zdaniem wina leży po stronie routera a konkretnie WAN . Ewentualnie wąskie gardło po LANie . Przy tej prędkości internetu sprzęt powinien być wyposażony w gigabitowe porty .

Przy tak małej sieci jeden komp nie ma to znaczenia. Przy dużej sieci kilkaset hostów podejrzewałbym “pętlę” w sieci. W tym wypadku zalecam telefon do dostawcy i sobie sprawdzą. Zanim zadzwonisz to jeszcze odpal linux w wersji live i sprawdź ping. ps. wyłacz antywirusa i zrób test. ps2. czy masz coś wpisane w dns karty sieciowej ? czy auto.

Tenda AC1200 Model to AC8
Jak coś źle podałem to sorka

Po Lanie