Problem ze zdjęciami na dysku zewnętrznym

witam, mam problem z odczytem zdjęć zapisanych na dysku zewnętrznym. Ktos może coś poradzić?

Sprawdzić w innej przeglądarce zdjęć? Może tylko image glass się uszkodził…

Nie działa też w innej…

Sprawdź na innym komputerze / urządzeniu np. TV. Jeśli na TV nie pójdzie, to prawdopodobnie pliki uszkodzone. Napisz czy działa, to może coś poradzimy.

1 polubienie

Najlepiej sprawdź też czy do twoich komputerów nie dorwało się ransomware i częściowo zaszyfrowało ci na dysku grafiki bez zmiany typu pliku i na 1 cudem zostawiło mninaturkę.

1 polubienie

A możesz mi krok po kroku napisać jak to sprawdzić? Przepraszam, ale jestem laikiem w tych sprawach… A ogólnie wszystko zaczęło się od tego, że komputer zaczął mi strasznie wolno chodzić, nic już na nim nie szło zrobić i dosłownie w ostatniej chwili kupiłam dysk zewnętrzny i zgralam wszystkie pliki… Komputer dałam koledze do sformatowania, powiedział że szału nie ma bo dysk już pracuje tylko na 20%, ale narazie będzie mi działał… I właśnie po podłączeniu do tego sfotmatiwanego komputera takie coś mi się wyświetla… Nie wiem, może zgralam uszkodzone te pliki bo komputer fiksowal - ale przed formatem otwierały się normalnie…

No i niestety na chwilę obecną nie mam możliwości sprawdzenia na innym komputerze…

Gdyby to było ransomware to raczej nie wyświetlałoby Ci się okno błędu programu z problemem z pamięcią, lecz coś w stylu " niepoprawny format pliku".

Jak klikniesz prawym przyciskiem myszy i wybierzesz otwórz za pomocą przeglądarka fotografii systemu windows to co się pojawia?

Windows 8-10 nie ma takiej aplikacji o jakiej mówisz, są “Zdjęcia”; …a tą pamiętającą czasy XP/Vista/7 trzeba edytując rejestr uaktywnić (ręcznie, plikami reg lub aplikacją “Ultimate Windows Tweaker 4.X”).

To “wolne chodzenie” mogło być właśnie objawem tego, że coś szyfruje pliki…