Problem ze zlokalizowaniem usterki w Laptopie Lenovo z Windowsem 10

Witam wszystkich,

Sprzęt to laptop Lenovo G50-80 z zainstalowanym Windowsem 10. Laptop chodził dobrze aż do pewnego czasu, gdy zaczęły pojawiać się komunikaty o błędach, częste zawieszenia, które musiały skończyć się restartem. Stwierdziłem, że powodem mogą być błędy systemu i przeinstalowałem na nowo System. Niestety, krótko po zainstalowaniu tj. pierwszym uruchomieniu systemu zaczęło się robić dokładnie to samo. System zawiesi się, nie chcę się odwiesić, trzeba wyłączyć go z “palucha” a potem jest go bardzo ciężko uruchomić. Pojawiają się komunikaty( zdj w załączeniu). Przetestowałem dysk programem Crystaldisk i wydaje się, że wszystko z nim jest ok, testowałem też pamięć RAM programem Memtest 86 i też wszystko wydaje się być w porządku bez żadnych błędów, ale jednak problemy są duże i ciężko zdiagnozować co dokładnie jest przyczyną.
Bardzo proszę o jakieś porady co mógłbym jeszcze zrobić aby zlokalizować co jest przyczyną złej pracy laptopa. Z góry dziękuję.

Pierwsze trzy linki i masa powodów i pomocy, popróbuj.

Google - link właściwy

@anon72825314, Nie chcesz pomagać, nie umiesz pomagać etc - to nie pomagaj. Odsyłanie ludzi do Google jest głupie bo za kilka dni, Google zindeksuje nasze forum i na hasło „unexpected store exception” będzie odsyłać do tego wątku, tutaj, w którym Ty linkujesz do Google… pętla śmierci…

1 polubienie

Najlepiej to zacząć od sprawdzenia systemu plików: sfc /scannow jako administrator.

Czyli lepiej milion razy pisać to samo co na innych stronach ? Ech… trochę samozaparcia w szukaniu rozwiązania nikogo jeszcze nie zabiło.

Czy Ty zrozumiałeś co ja napisałem? Mam Ci narysować? Jesli nie masz nic do powiedzenia - to nic nie pisz. Jeśli już musisz - to linkuj do konkretnego i sprawdzonego rozwiązania. NIE linkuj do wyników pytania z wyszukiwarki. Bo linkowanie do wyników pytania jest początkiem pętli śmierci. Czyli do czegoś takiego, kiedy ktoś wpisując w wyszukiwarkę frazę, trafia na forum, gdzie odsyła się go do wyszukiwarki, z której trafia się na forum, gdzie odsyła się do wyszukiwarki, z której trafia się na forum, gdzie odsyła się do wyszukiwarki… Ogarniasz? Troszeczkę antycypacyjnego myślenia jeszcze nikogo nie zabiło :wink:

Ja Cię rozumiem… Więc teraz będę wklejał to co piszą na innych forach :stuck_out_tongue: I nie stresuj się tam, pętla śmierci to na karku a tak to tylko zabawa :slight_smile:

Dopóki samemu nie masz problemu, którego rozwiązania szukasz w wyszukiwarce i wpadasz w taką pętle…

Warto sprawdzić następujące komendy.
Klawisz Windows+X wybierz “Wiersz polecenia (administrator)”
następnie wpisz komendę sfc/scannow i wciśnij enter narzędzie administracyjne przeskanuje system i być może rozwiąże twoje problemy.
Jeśli ta komenda nie zadziała możesz sprawdzić kolejne
Windows+X Wiersz polecenia (administrator) i wpisz DISM.exe/Online/Cleanup-image/Scanhealth
jeśli i ta nie da rady ponownie uruchom wiersz polecenia jako admin i wpisz DISM.exe/Online/Cleanup-image/Restorehealth
Każda z tych operacji trochę potrwa więc bez nerwów jak zakończy się skanowanie i wyskoczy info o wykryciu błędów i przeprowadzonej naprawie musisz zrestartować komputer.

Winowajcą odpowiadającym za blue screeny zazwyczaj jest niewłaściwy sterownik karty graficznej.
Menedżer urządzeń i sprawdź czy czasem obok Karty graficzne nie widać małego żółtego trójkąta . Sterowniki do laptopa pobieramy za strony producenta laptopa nie ze strony producenta sterowników .

1 polubienie

Witam,

Po długich walkach i analizach okazało się, że uszkodzony był procesor, więc skończyło się na wymianie płyty głównej.

Dzięki za wszystkie rady.

Pozdrawiam.