Problem ze zmianą podłączenia ADSL neostrada

Mam taki router: http://allegro.pl/tp-link-td-w8951nd-router-wifi-adsl-neostrada-lodz-i5087244698.html

 

Połączenie wygląda tak, do gniazdka telefonicznego rj11 ma podpięty rodzaj rozdzielacza na dwa gniazda, w jednym jest kabel do telefonu z wpiętym “reduktorem szumów”, a w drugim kabel telefoniczny do modemu. Potrzebowałem podpiąć modem w innym pokoju, przy podłączaniu komputera do TV. Posiadam drugie gniazdko telefoniczne w tymże pokoju, podłączyłem przedłużacz telefoniczny 20 m (taki maiłem) do modemu i do tego gniazdka, niestety router nie “widzi” internetu. Raz podłączyłem z tym reduktorem, raz bez i nie pomogło. Te reduktory szumów i rozdzielacz to sprzęt z oryginalnego zestawu z neostrady z 2006 roku. Pytanie czy kabel telefoniczny i ADSL to jeden pies? I czy ten adapter na 2 gniazda to nie czasem rozdzielacz sygnału adsl i tel. ? Nie chce podpiąć dłuższego kabla do pierwszego gniazdka, bo jest za szafą i byłaby kupa roboty. Co zrobić aby modem “wykrył” internet?

Może gniazdko jest nieaktywne (niepodłączone). Co do okablowania, nie ma kabli ADSL.

Dziękuję za odpowiedź. W tym gniazdku codziennie jest podłączony telefon. Pytanie czy ten rozdzielacz sygnału jest obowiązkowy?

Filtr przy telefonie jest obowiązkowy, aby uniknąć zakłóceń. Rozdzielacz nie.

Ten “reduktor szumów” to filtr ADSL, który wycinaz pasma sygnał ADSL, który to sygnał mógłby wpłynąć negatywnie na jakość rozmowy telefonicznej.

 

Nie widzi sygnału ADSL bo filtr włączony wcześniej wyciął (skasował) go z tego kabla, który idzie do telefonu.

Możliwe też, że ten odcinek kabla od filtra do telefonu jest słabej jakości, za słabej do prawidłowego zsynchronizowania się modemu w przypadku gdy wyłączyłeś z tego obwodu filtr.

Sprawdź czy ten przedłużacz jest dobry… podepnij pod niego zamiast modemu np telefon i sprawdź czy działa.

Wszystkie połączenia masz prawidłowe. Jedyne co możesz uprościć to odłączyć rozdzielacz w pokoju przy telefonie (już ci nie będzie potrzebny bo przenosisz modem)

“Reduktor szumów” to się nazywa splitter i jest obowiązkowy przy telefonie (wpinasz bezpośrednio do gniazdka bez rozdzielacza)

 

Jest całkiem inaczej :slight_smile:

Splitter oddziela sygnał analogowy (telefoniczny) od cyfrowego tj. ADSL i redukuje zakłócenia telefonu wpływające na ADSL.

Sygnał cyfrowy ma większy priorytet niż analogowy a nie odwrotnie.

Nie jest inaczej niż napisałem, i nie jest tak jak piszesz.

  1. Nie było mowy, że jest zastosowany splitter tylko rozdzielacz, w przypadku gdy w niego jest wbudowany filtr ADSL jest splitterem ADSL.

Splitter ADSL nie oddziela sygnału telefonicznego od sygnału ADSL tylko tłumi poszczególne składowe sygnału w odpowiednich gniazdach wyjściowych.

Gdyby miał oddzielać oba te rodzaje sygnału od siebie, musiałby być aktywnym filtrem analogowo-cyfrowym a filtry i splittery ADSL są po prostu pasywnymi tłumikami.

Z opisu w pierwszym poście wynika że to zwykły rozdzielacz RJ11, w którego z jednych gniazd wpięty jest filtr ADSL

  1. Filtr ADSL - jego zastosowanie opisałem wcześniej i jest ono prawidłowe, więc nie poprawiaj mnie gdy nie masz pojęcia o czym piszesz.

Ponad 18 lat pracowałem przy sprzedaży, instalacji, programowaniu, konfiguracji central telefonicznych, podłączyłem i sprzedałem setki filtrów ADSL i bardzo dobrze wiem w jakim celu je się stosuje.

Większość instalacji telefonicznych gdy podłączyło się je bez filtra miało zakłócenia w słuchawce w trakcie rozmowy ale użycie telefonu prawie nigdy nie wpływało na działanie ADSL (pomijam bardzo kiepskiej jakości linie z bardzo dużym spadkiem napięcia po podniesieniu słuchawki telefonu)

W Polsce najpowszechniejsze są filtry dolnoprzepustowe, których opis działania jest powyżej, czasami są też stosowane filtry górnoprzepustowe, które mają działanie takie jak opisałeś ale nigdy nie są one samodzielne tylko jako rozdzielacze z wbudowanymi dwoma rodzajami filtrów (górno i dolno przepustowe) czyli jako splittery ADSL

  1. Jaki “priorytet”? W stosunku do czego i w którym kierunku przesyłania sygnału? Nie ma żadnego “priorytetu”

Według tego co napisałeś “priorytet” spowoduje, że sygnał ADSL będzie miał ułatwioną drogę do telefonu co jest totalną bzdurą.

  cytat z WIKI PL: “Splittery wykorzystuje się w technologii ADSL do rozdzielania sygnału telefonicznego od internetowego.”

oraz

WIKI EN:  “is an analog low-pass filter installed between analog devices (such as telephones or analog modems) and a plain old telephone service (POTS) line, in order to prevent interference between such devices and a digital subscriber line (DSL) service operating on the same line”

 

Oczywiście swój Post napisałem w dużym uproszczeniu bo nie będę toczył tu akademickiej dyskusji.

W uproszczeniu: splitter/filtr rozdziela sygnał dla telefonu w zakresie częstotliwości do 3,4 khz a dla ADSL powyżej, która jest nośną sygnału cyfrowego.

I wcale nie musi być to urządzenie aktywne.

A splitter/filtr jest po to aby ograniczyć od strony POTS (sygnału telefonicznego) wprowadzanie dodatkowych tłumienności i zakłóceń do sygnał ADSL który jest wrażliwszy niż POTS.

Pisząc priorytet miałem na myśli, “ważność” dla tych dwóch odrębnych częstotliwości tym bardziej, że w obecnych czasach usługi POTS są na “wymarciu” :slight_smile:

W jaki sposób mógł go wyciąć jeśli filtr włączany jest równolegle a nie szeregowo ?

 

Odsyłam do przykładu prawidłowo wykonanego podłączenia modemu Neostrady

http://www.insdar.pl/neostrada_instalacja.htm

Ja miałem podpięte rozdzielenie do gniazdka na dwa wyjścia RJ11. Do jednego podpinałem filtr który do zestawu instalacyjnego był dorzucony a do niego telefon. Natomiast do drugiego już bez filtru kabel telefoniczny RJ11 płynący do modemu. Kabel do modemu ma 10 metrów więc stosunkowo długi. Bez filtru może internet nie działać. Nie ma kabli ADSL, są to standardowe kable telefoniczne z końcówką RJ11. Router musi mieć ustawione odpowiednie ustawienia połączenia i obsługiwać annex danego operatora. Operator musi mieć uruchomioną usługę internetu ADSL - w przypadku nowej instalacji. Możesz sprawdzić czy dany kabel w ogóle działa przy użyciu telefonu. W ostateczności wzywaj technika z Orange. Ale w przypadku braku posiadania oficjalnego urządzenia od Orange mogą Ci odmówić pomocy.