Problem ze znikaniem dźwięku

Witam. Mam zintegrowanego realteka AC’97 na płycie GA-8VM800M-775. problem polega na tym, że po włączeniu komputera wszystko działa dobrze, a po jakimś czasie przestaje mi działać dźwięk w odtwarzaczach i konekcie. (chociaż przy wyłączeniu kompa dźwięk windowsowy się pojawia). Po zaistnieniu takiego stanu:

  1. W panelu sterowania-> dźwięki i urządzenia audio na karcie głośność jest napisane “brak urządzenia audio” i wszystkie opcje ustawiania dźwięków są nieaktywne.

  2. W menedżerze urządzeń karta jest i “działa poprawnie”.

  3. Po wpisaniu komendy dxdiag program informuje, że brak sterownika (a wgrywałem po instalacji systemu), więc ściągnąłem nowe stery, zainstalowałem, ale problem nie znikł.

  4. Zeskanowałem kompa comodo antywirus, skanerami kasperskiego, arcavira, avasta, oraz spybotem, i superantyspywarem, za każdym razem wynik negatywny.

Twoja płyta główna :

http://www.gigabyte.pl/products/mb/driv … m-775.html

Sterowniki :

http://www.gigabyte.pl/products/mb/driv … m-775.html

Zawsze instalujesz wg. kolejności :

  1. sterowniki do chipsetu płyty głównej - Chipset.

  2. sterowniki do karty graficznej oraz dżwiękowej.

  3. koniecznie i ponownie biblioteki DirectX 9.0c :

viewtopic.php?f=7&t=213229

Piyoter , od takich pytań jest dział Hardware. Przenoszę. Czytaj proszę opisy działów przed założeniem tematu. nazwij temat konkretniej. Poczytaj proszę zasady pisania na forum.

więc:

Monczkin: dzieki za usadzenie mojego postu w odpowiednim dziale. Jestem praktycznie bardzo początkującym forumowiczem.

x-man: sterowniki właśnie w tej kolejności zawsze wgrywam. chipset+audio+lan+usb (z płyty inst), video, directx. (dokładnie tak jak jest opisane na forum - wypakowanie, potem instalacja).Na tejże płycie mam te właśnie sterowniki co na podanej stronie. Dlatego właśnie napisałem na forum, że “było dobrze cały czas, a sie popsuło…” :)zmiana na nowy sterownik do tego mojego realteka też za wiele nie pomógł. Najgorsze w tym wszystkim jest to, ze dźwięk ginie nie od samego początku, ale jakoś tak w w trakcie pracy, nie mogę przypisać tej awarii do jakiegoś określonego działania.

z programów wykorzystujących kartę dźwiękową mam: aimpa (zaktualizowany), kmplayer (też) skype (też) i konnekt (ten nie - wiadomo)

Przy wyłączaniu Windowsa się pojawia ponieważ system pewnie sam kończy program który Twoją kartę skutecznie blokuje. Odpal system, a potem menadżera zadań i wyłacz wszystkie procesy nie od microsoftu. Potem spróbuj podgłośnić dźwięk, albo uruchom WMP i odtwórz jakiś dzwięk. Możesz też odpalić msconfig i usunąć wszystkie programy nie od microsoftu startujące z systemem.

no i rzeczywiście, to co albinsiwak napisał okazało sie prawdą. jednak aby dojść do tego, który to program jest winowajcą potrzebowałem tydzień :slight_smile: Okazało się że to nowa wersja aimpa mianowicie 2.51 powoduje ten błąd. zresztą nie tylko ten, powoduje również błędy na dysku (chkdsk wykazuje błędy, jednak po naprawie i kolejnym uruchomieniu systemu błedy te znów się pojawiają). Z pomniejszych bugów tej wersji można wymienić to, że w playlistach polskie znaki diakrytyczne są podmienione na rosyjskie litery.

wróciłem do wersji 2.50 build 306 - wszystkie problemy zniknęły, jak ręką odjął.

Jeśli ktoś miał podobne problemy z aimpem 2.51 niech koniecznie napisze!

Testuję każdą wesję AIMP-a od dawna i nigdy nie miałem z nim żadnych problemów.

problem tkwił w błedzie w aplikacji generic host process for win32. zastosowałem się do rady, zeby pozamykać wszystkie porty programem Windows Worm Door Cleaner, oraz wgraniem poprawki KB921883. Od tego czasu problem już przestał mnie nękać… Dzięki za pomoc. Pozdrawiam :slight_smile:

Ja mam podobny problem ale nie mam programu animp, otworzyłam menedżera zadań windows ale szczerze mówiąc nie wiem jak rozróżnić procesy nie od microsoftu. Proszę o pomoc

Aguska, mnie pomogło to, co napisałem wyżej w poście - zamknięcie niebezpiecznych portów programem Windows Worm Door cleaner

http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=2& … aner+1.4.1

i zainstalowanie poprawki KB921883

http://www.microsoft.com/downloads/deta … laylang=pl

Od trzech tygodni, kiedy to zrobiłem problem nie zdarzył się ponownie, a wczesniej to kilka razy dziennie się dźwięk wysypywał. Toteż jesli w panel sterowania->dźwięki i urządzenia audio pisze że “brak urządzeńaudio” ale karta dźwiękowa działa poprawnie, i jeśli masz zainstalowane stery do tej karty i biblioteki directx, a dźwięk się wysypuje skorzystaj z tej porady

ok bardzo dziękuję za szybką odpowiedź i spróbuję wg twojej rady. odezwę się jeszcze co i jak mi poszło.

dzięki :slight_smile: