Mam pewien problem, jakiś czas temu wpłaciłam na konto sprzedającemu za spodnie, a on po pewnym czasie napisał mi że spodnie zostały pobrudzone klejem i nie da się tego doprać. Poprosił o nr konta mówił że przeleje mi z powrotem pieniądze bo nie otrzymałam towaru ja nie mam konta w banku dlatego napisałam żeby przesłał pieniądze pocztą poleconym w kopercie. I od tamtej pory kilka dni ciszy dopiero wczoraj patrzę na poczcie a sprzedający ubiega się o zwrot prowizji (Sprzedający wystąpił do Allegro o zwrot prowizji, wybierając następujący powód niesfinalizowania transakcji:
Przedmiot został uszkodzony w transporcie (poczta, kurier, spedycja itp.)
Jeśli wpłaciłam na konto a nie otrzymałam towaru, miał prawo ubiegać się o zwrot prowizji? A co z ostrzeżeniem? Dostałabym je czy nie? Bo patrzyłam w regulaminie i nic konkretnego w tym przypadku nie mogłam się doszukać tylko to:
Opłaty za wystawianie i sprzedaż > Zwroty prowizji >
Ostrzeżenia
Ostrzeżenia są przyznawane w związku z procedurą zwrotu prowizji, którą uruchamia Sprzedający.
Komu może zostać przyznane ostrzeżenie?
Jeśli powód wystąpienia o zwrot prowizji będzie niezgodny z rzeczywistym przebiegiem licytacji, Sprzedający otrzyma ostrzeżenie. Po otrzymaniu trzeciego ostrzeżenia konto Sprzedającego zostanie zawieszone.
Kupujący, który nie wywiąże się z zawartej transakcji, otrzymuje ostrzeżenie. Jeśli Kupujący otrzyma ostrzeżenia w wyniku procedury uruchomionej przez trzech różnych Sprzedających, jego konto zostanie zawieszone.
Przedawnienie ostrzeżeń
Po upływie dwóch lat ostrzeżenie ulega automatycznemu przedawnieniu.
Jeśli konto zostało zablokowane po przyznaniu trzech ostrzeżeń, a jedno z nich uległo przedawnieniu lub zostało anulowane przez Sprzedającego, decyzję o aktywowaniu konta podejmie administrator. Weźmie on pod uwagę, czy Użytkownik nie łamał innych zasad Allegro.
więc ma prawo ubiegać się o ten zwrot czy nie? I co wtedy ja dostanę ostrzeżenie?