Problemy w Google Search Console

Witam,

Staram się indeksować moją domenę w Google i mam takie oto problemy, których do końca nie rozumiem:

Obsługa na urządzeniach mobilnych:
• Mała czcionka utrudnia czytanie tekstu (to zrozumiałe)
• Elementy klikalne zbyt blisko siebie
• Nieustawiony widoczny obszar

Co do pkt. drugiego czy Google chodzi o przyciski akcji np. Kupuję ?

Pkt. trzeciego w ogóle nie rozumiem, o jaki “widoczny obszar” tutaj chodzi ?

  1. Informacja z dzisiaj “Przesłany URL zawiera tag noindex”. Jak go rozwiązać ?

Dziękuję za wszelką pomoc i proszę o wyrozumiałość, dopiero zaczynam tę przygodę i nie wszystko jest dla mnie jasne.

W takim razie

  • Mała czcionka utrudnia czytanie tekstu - czcionka jest mała przy czytaniu na urządzeniach mobilnych
  • Elementy klikalne zbyt blisko siebie - elementy które możesz kliknąć przyciski lub jakieś odsyłacze są zbyt blisko siebie, że trudno będzie na telefonie kliknąć. Wejdź przez telefon lub w trybie jak z telefonu i zobacz co jest za blisko.
  • Nieustawiony widoczny obszar - Pewnie nie ustawiłeś viewporta i przez to masz dodatkowo pewnie małe litery i potencjalnie elementy zbyt blisko siebie. Dodaj tag meta viewport
  • Przesłany url zawiera tag noindex. Jeżeli dodałeś tag, który mówi aby nie indexował strony to google nie będzie jej indeksował.

Tag noindex wygląda tak
<meta name="robots" content="noindex" />

1lajk

Jeśli chodzi o czcionkę na mobilach, sprawdziłem wygląda ok. Jej rozmiar to 18 px. Elementy klikalne są 0,5 cm od końcowej treści… więc nie bardzo rozumiem, czego ten bot indeksujący się przyczepił. Swoją drogą jest jakaś infolinia Google w Polsce dot. zarządzania stroną www ?

  1. Tutaj trafiłeś w 10. Gdzie znajdę tego viewporta ? / Jak dodać ten tag ?

  2. Ja nic ręcznie nie wykonuje, yoast Seo (plugin WP) indexuje to automatycznie. Więc mam teraz odnaleźć w kodzie strony ten noindex i go usunąć tak ?

Tag dodaj do szablonu strony / sklepu:

http://www.kurshtml.edu.pl/html/skalowanie,body.html

Lub w raporcie zobacz co za podstorna nie jest dostosowana pod smartfon/tablet.

Podobnie będzie z tym noindex też musi być spis w raporcie.


Raport jest na www nie w mailu (on ma tylko link z przekierowaniem).

1lajk

Ok, sprawa załatwiona. Wystarczyło zwiększyć rozmiar głównych akapitów.

Teraz kwestia taka, potrzeba nie indexować trzech podstron. W jaki sposób dodać je do listy nie indexowania, skoro yoast co 6h automatycznie wysyłane dane do googla i nie ma tam opcji jakiś wykluczeń. Można to zarządzić z poziomu kokpitu ?

  1. Meta description ma być po przecinku tak samo jak tagi na forum, czy w inni sposób ma być to indexowane ?

Czyli to robisz w wordpresie. Zacznę od pytania czy te strony na pewno chcesz indeksować bo z jakiegoś względu jest tam umieszczony tag.

W kodzie strony raczej nie znajdziesz ręcznie tagu i go nie usuniesz (chyba, że go sam jakoś dodałeś). Nie wiem jak w wordpresie ale tag zwykle jest dodawany przez ogólne ustawienia, szablon lub plugin/wtyczka/moduł jak to się w danym cms nazywa. Sprawdź czy gdzieś w ustawieniach wtyczki czy ogólnych jest opcja aby nie dodawać tego dagu do 3 podstron

oczywiście możesz spróbować dodać na siłe tag
<meta name="robots" content="all" />
ale nie używa się ich jednocześnie i nie wiem jak to google zinterpretuje.

Description to opis więc nie wiem co mogłoby być po przecinku to jest opis który np. pojawia się w googlu przy wyszukiwaniu około 2 zdania. Po przecinku za to są słowa kluczowe “keywords”

Czyli to robisz w wordpresie.

Nieustannie się uczę.

Zacznę od pytania czy te strony na pewno chcesz indeksować bo z jakiegoś względu jest tam umieszczony tag.

Niektóre tak, inne nie. Napisałem @ do yoast support, na co dostałem kod rabatowy na zakup premium za $89. Stąd kolejne pytanie, czy jest jakieś darmowe narzędzie od Googl’a do pozycjonowania ?

przez ogólne ustawienia, szablon lub plugin
To cenna wskazówka, dziękuję.

to jest opis który np. pojawia się w googlu przy wyszukiwaniu około 2 zdania
Tak myślałem, ale z eBooka wyczytałem również żeby wplatać wszędzie gdzie to jest możliwe słowa kluczowe, na które chcemy, aby nasza strona była pozycjonowana. Tylko czy to przypadkiem nie zostanie uznane za spam ?

Google olało keywords w 2014, więc “tagi” robisz pod chińskie wyszukiwarki, Bing (i Yahoo), duck duck go.

Jak spojrzałem na strone to to kosztuje bez kodu rabatowego 89$ lub 79Euro +Vat

https://yoast.com/wordpress/plugins/seo/yoast-seo-robots-meta-configuration/
Tutaj są ustawienia do pokazywania stron dla yoast ale nie wiem czy to tylko w wersji premium jest bo nie korzystam.

Ja kibicuje duck duck go, że może kiedyś fajnie będzie wyszukiwać.

Google aktualnie bardziej interpretuje kontekstowo i po historii wyszukiwania czego szukasz i wyszukuje z faktyczne treści strony, tytułów, nazw obrazków itd.
Ma nawet taką opcje, że jak wpisujesz pytanie to próbuje ci znaleźć odpowiedź ze stron.

tu masz wspierane przez google tagi
https://support.google.com/webmasters/answer/79812?hl=pl

Sprawa już rozwiązany wyindexowałem niepotrzebne strony przez inną wtyczkę yoast w wersji free jest bardzo ograniczony.

  1. Jednak pojawiły się nowe problemy:

a) brakujące pole description - o który opis konkretnie chodzi, mój produkt ma liczny opis, wygląda on tak:
https://stsublimacja.org/produkt/nieograniczony-umysl/

b) brakujące pole brand - brand to znaczy marka, o jaką markę chodzi i gdzie mam ją wpisać / wprowadzić ?

https://search.google.com/structured-data/testing-tool/u/0/?hl=pl

Jak mu zapodasz html to mniej więcej poda linie gdzie oczekuje tagu schema z “marką” (brandem) i gdzie masz niby źle otagowany opis.

Niby coś podobnego powinno być na wyciągnięcie ręki z search console a w tamtym możesz testować bez wymuszania nowego “indeksowania” przez bota Google.

Faktycznie. Znalazło coś. Spójrz na obrazek w załączniku.

Problem polega na tym, że z poziomu tej aplikacji webowej nie mogę wprowadzić żadnej wartości z klawiatury w ten zaznaczony trójkątem ostrzegawczym wers 793…

Jako, że w schema.org masz to zinterpretowane jako typ Product a nie Book to masz atrybut marka/brand. Tutaj dla książki dałbym podmiot który ma prawa do czerpania korzyści majątkowych ze sprzedaży książki więc autor lub nazwa firmy sprzedającej książke,

dodatkowo te puste pole w tym wypadku będzie to gtin13 tutaj odpowiednik iban bo korzystasz z typu Product zamiast Book.

Na 99% musisz mieć gdzieś możliwość ustawienia kodu kreskowego produktu w woocommarce lub tej twojej wtyczce, bo inaczej byłaby to kiepska wtyczka sprzedażowa.

1lajk

Tylko tak jak pisałem nie mam możliwości modyfikacji kodu z linku podanego przez krystian3w

Dodałem atrybut ISBN ręcznie i przeszło dalej, do ponownej weryfikacji natomiast nie wiem jak mam oznaczyć brand, aby bot to zauważył…

brand:nazwa czy jak to ma być wprowadzone?

Jak możesz dodać ręcznie to:

“brand”:“nazwa”
“gtin13”:“nr. isbn”

Atrybut isbn nie będzie poprawnie interpretowany dla typu Produkt
tutaj masz listę atrybutów https://schema.org/Product

Aczkolwiek to są ostrzeżenia a nie błędy. Dany produkt niekoniecznie musi posiadać markę czy identyfikator globalny.

1lajk