Witam. Ponad 2 tyg. temu kupiłem laptopa MSI-GX70. Znajduje się w nim dysk Plextor M6S 128GB, w którym był zainstalowany firmware 1.03, ale dokonałem aktualizacji do 1.05. Dysk działał dobrze przez tydzień. Dobreprogramy opublikowały wpis o problemach z firmware - ‘Plextor zalicza wpadkę…’ - ciszyłem się, że mnie problem nie dotknął, a jak się okazało kilka godzin później, coś się zepsuło.
Oczywiście są szanse, że to przez firmware dysk nawalił, ale jest też możliwość, że coś innego siadło. Wysłałem laptopa do serwisu i tam stwierdzą na czym polega problem.
Załóżmy, że rzeczywiście nawalił dysk SSD i to z powodu firmware, który posiadał jakieś błędy wynikające z winy producenta. Jednak to ja, jako użytkownik, na własną rękę zainstalowałem ten firmware. Czy serwis stwierdzając ten fakt może odmówić mi naprawy dysku lub jego wymiany? Czy mogą uznać, że wina należy do mnie i oni nie są zobowiązani do naprawy bądź wymiany?
Dodam jeszcze, że laptop pojechał do serwisu X-KOM w Częstochowie, bo przy zgłaszaniu w salonie powiedziałem o dysku i firmware. Normalnie laptop trafiłby do serwisu MSI, ale dysk SSD był zamontowany przez X-KOM (X-KOM jako sprzedawca bardzo często montuje niezależnie od producenta dyski SSD, znaczna część sprzedawanego przez nich sprzętu trafia do X-KOM od producentów tylko z dyskami HDD - fajna sprawa, że dodają te dyski na własną rękę). Przy zgłaszaniu w formularzu nie wspomniano z podejrzeniach związanych z dyskiem, bo po pierwsze - nie ma pewności, czy to na pewno dysk i po drugie - jeśli to dysk, to wina może leżeć po mojej stronie, gdyż to ja instalowałem firmware (pan z X-KOM odradził mi wspominania o firmware i dysku).
Boję się, że stwierdzą, iż postąpiłem nierozważnie instalując nowy firmware i oni nic zrobić nie mogą. Może ktoś coś na ten temat powiedzieć?
Teraz załóżmy, że nie dokonają naprawy i odeślą mi komputer z uszkodzonym dyskiem, mam nadzieję, że da się go naprawić instalacją nowej wersji firmware. Jeden z użytkowników napisał, że jest już nowa wersja.
Gdyby nie udało się naprawić, to czy mogę jakoś żądać od samego producenta dysku wymiany lub naprawy? Nie posiadam przecież dowodu zakupu na sam dysk, bo był on częścią laptopa. Mam tylko dysk i opakowanie od niego.