Problemy z firmware - czy serwis może odmówić naprawy bądź wymiany dysku?


#1

Witam. Ponad 2 tyg. temu kupiłem laptopa MSI-GX70. Znajduje się w nim dysk Plextor M6S 128GB, w którym był zainstalowany firmware 1.03, ale dokonałem aktualizacji do 1.05. Dysk działał dobrze przez tydzień. Dobreprogramy opublikowały wpis o problemach z firmware - 'Plextor zalicza wpadkę...' - ciszyłem się, że mnie problem nie dotknął, a jak się okazało kilka godzin później, coś się zepsuło.

 

Oczywiście są szanse, że to przez firmware dysk nawalił, ale jest też możliwość, że coś innego siadło. Wysłałem laptopa do serwisu i tam stwierdzą na czym polega problem.

 

Załóżmy, że rzeczywiście nawalił dysk SSD i to z powodu firmware, który posiadał jakieś błędy wynikające z winy producenta. Jednak to ja, jako użytkownik, na własną rękę zainstalowałem ten firmware. Czy serwis stwierdzając ten fakt może odmówić mi naprawy dysku lub jego wymiany? Czy mogą uznać, że wina należy do mnie i oni nie są zobowiązani do naprawy bądź wymiany?

 

Dodam jeszcze, że laptop pojechał do serwisu X-KOM w Częstochowie, bo przy zgłaszaniu w salonie powiedziałem o dysku i firmware. Normalnie laptop trafiłby do serwisu MSI, ale dysk SSD był zamontowany przez X-KOM (X-KOM jako sprzedawca bardzo często montuje niezależnie od producenta dyski SSD, znaczna część sprzedawanego przez nich sprzętu trafia do X-KOM od producentów tylko z dyskami HDD - fajna sprawa, że dodają te dyski na własną rękę). Przy zgłaszaniu w formularzu nie wspomniano z podejrzeniach związanych z dyskiem, bo po pierwsze - nie ma pewności, czy to na pewno dysk i po drugie - jeśli to dysk, to wina może leżeć po mojej stronie, gdyż to ja instalowałem firmware (pan z X-KOM odradził mi wspominania o firmware i dysku).

 

Boję się, że stwierdzą, iż postąpiłem nierozważnie instalując nowy firmware i oni nic zrobić nie mogą. Może ktoś coś na ten temat powiedzieć?

 

Teraz załóżmy, że nie dokonają naprawy i odeślą mi komputer z uszkodzonym dyskiem, mam nadzieję, że da się go naprawić instalacją nowej wersji firmware. Jeden z użytkowników napisał, że jest już nowa wersja.

 

Gdyby nie udało się naprawić, to czy mogę jakoś żądać od samego producenta dysku wymiany lub naprawy? Nie posiadam przecież dowodu zakupu na sam dysk, bo był on częścią laptopa. Mam tylko dysk i opakowanie od niego.


(Kazdan63) #2

Reklamacje należało złożyć w trybie niezgodności towaru z umową (14dni) , ponieważ w karcie gwarancyjnej nie ma nic na temat czasu trwania naprawy .


(drunkula) #3

A co masz na paragonie? Samego laptopa w cenie bez dysku SSD? Chyba nie... x-kom by się fiskalnie nie doszukał sprzedaży.

Jak pokazuje niedawny wpis o serwisie medion / lenovo serwis może odmawiać, kręcić, cuda czynić żeby tylko zredukować koszty. Oby tak nie było tym przypadku - w razie czego rób raban na dp :wink:

 

Co do samego dysku: Jeżeli firware pochodził od producenta, nie był żadną betą, a usterka zostanie właśnie w nim zlokalizowana, to od producenta możesz wymagać naprawy, wymiany. 


#4

Teraz muszę liczyć na to, że mi naprawią dysk (o ile to rzeczywiście wina dysku), gdyż z kolejnego wpisu dotyczącego firmware w Plextorach wynika, że nowy firmware nie zadziała na już zepsutych dyskach.

 

Na paragonie mam nazwę sprzętu, coś w rodzaju 'MSI GX70 Destroyer A10-5750M/8GB/128+1000 R9-M290X'. Nie wynika z paragonu jaki to jest dysk. Oczywiście X-KOM będzie wiedział co i jak, ale gdybym miał załatwiać sprawy bezpośrednio z Plextorem, to mógłby już być problem.


(drunkula) #5

Jak na moje to jest informacja jaki kupiłeś model laptopa, z jakimi dyskami (128+1000), więc dowód zakupu posiadasz.

 

W razie rozmó z Plextorem, pracownicy X-Komu w razie czego poświadczą (mam nadzieję), że mimo że na paragonie jest jedna pozycja, to jest to potwierdzenie zakupu również dysku ssd (co również na pewno potwierdza cena różna od katalogowej). Chociaż w ramach dobrego pi-ar, mogliby i sami załatwić reklamację dysku w Twoim imieniu.

 

Dlatego wolę sprawdzone, małe sklepy - w obu w których się zaopatruję, dostałbym od ręki zamiennik na czas naprawy albo od razu nowy dysk.


#6

Laptop wrócił z serwisu z wymienionym dyskiem SSD.