Problemy z instalacją Comodo Personal Firewall 10


(splas) #1

Mam kłopoty z Firewallem Comodo, odkąd uaktualniłem go do najnowszej wersji. Najpierw po uaktualnieniu wszystko wyglądało dobrze, ale po jakimś czasie nowa wersja Comodo przestała się uruchamiać. Odinstalowałem ją i na powrót zainstalowałem starszą wersję - 8. Mimo, że odhaczyłem możliwość automatycznego sprawdzania i pobierania aktualizacji, aplikacja niestety sama się zaktualizowała do wersji 10 i tak jak poprzednio, przestała się uruchamiać. Ponownie więc ją odinstalowałem i poczekałem kilka dni aż wyszła poprawiona wersja 10. Zainstalowałem tę poprawioną wersję 10-tki, lecz po restarcie system się nie uruchamiał - ciemny ekran i kręcące się kółeczko w środku. Po przeszło godzinie wykonałem twardy reset. Po resecie i pomyślnym uruchomieniu systemu, firewall działa, lecz w panelu Start, po kliknięciu w COMODO, jest tylko skrót do aplikacji, a tam gdzie w folderze Comodo Firewall były opcje “Dodaj usuń komponenty”, wyświetla się komunikat “pusty”. Obawiam się, że powtórzy się sytuacja i znów Comodo przestanie się uruchamiać (funkcja naprawy wtedy nie działa u mnie) i nie będę mógł usunąć Comodo. Co zrobić w takiej sytuacji? Proszę o poradę.


(Signomi) #2

Nie podałeś nawet jaki masz system. Jeśli Win10, to nie wiele mogę podpowiedzieć, bo mam 7-kę.
Ale tak sobie myślę, że gdyby to mnie się przydarzyło, to, skoro komputer daje się w ogóle uruchomić, odinstalowałbym całego Comodo i wyczyścił nie tylko pozostałości w folderach na C, ale także w rejestrze. Coś z poprzedniej wersji z błędem chyba pozostało i psuje start komputera. I na wyczyszczony system zainstalowałbym Comodo ponownie. A nie masz przypadkiem jakiegoś konfliktu dwóch firewalli Ja mam cały pakiet Internet Security Premium 10 (10.0.1.6223), a nie sam tylko firewall, i u mnie upgrade przeszedł gładko.


(splas) #3

Mój system to Windows 7, 64-bit. Dziś rano, po raz trzeci system nie chciał się uruchomić. Musiałem uruchomić mój laptop w trybie awaryjnym i wykonać opcję przywracania do punktu sprzed instalacji Comodo. Dopiero po wykonaniu tej operacji system uruchomił się normalnie. Comodo nie działa w systemie, natomiast działa zapora systemowa. Konfliktu dwóch firewalli nie miałem, bo przy instalacji Comodo sam wyłącza zaporę systemową. Do tej pory, na moim laptopie Lenovo ThinkPad Edge, poważne problemy miałem tylko z Avastem, po awarii którego musiałem na nowo stawiać system, potem z Comodo Internet Security, który też uległ awarii i nic nie dało się zrobić, tylko od nowa trzeba było stawiać system. To było rok za rokiem, po kupnie nowego Lenovo. Teraz pracuję już cztery lata bez konieczności stawiania systemu na nowo, a takie przywracanie systemu jest dla mnie kłopotliwe i staram się tego uniknąć (chyba tydzień pracy kosztuje mnie przywrócenie wszystkich aplikacji, ustawień, udogodnień…). Poprzednia wersja firewalla Comodo działała u mnie bez zarzutu i byłem z niej ogromnie zadowolony. Nie wiem, skąd się wzięły problemy przy uaktualnianiu, a potem przy instalowaniu nowej wersji firewalla Comodo? Łączę się z internetem za pomocą modemu bezprzewodowego LTE - siła sygnału jest zmienna, może to generuje błędy? Może procesor w moim ThinkPadzie jest za mało wydajny? Może trzeba było wyłączyć antywirusa MSE, przed instalowaniem Comodo (ale przecież instalator nie wyświetlił takiego komunikatu). Być może trzeba też było wyłączyć pewien program monitorujący działanie różnych aplikacji w systemie, który po zainstalowaniu firewalla został przez Comodo zamknięty w kwarantannie? Na dziś nie mam już ochoty próbować po raz kolejny instalować Comodo, choć polubiłem tę aplikację. Tylko jak teraz i czym, wyczyścić pozostałości po Comodo? Cała ta sytuacja mnie zaniepokoiła, bo jeszcze się nie znalazłem w takim położeniu, że system się nie chce uruchomić i na ekranie tylko czerń… Dobrze, że udało mi się uruchomić tryb awaryjny i w tym trybie cofnąć system do punktu sprzed instalacji! To też zawdzięczam sobie, bo zawsze pilnuję, by ważne punkty przywracania były. Żałuję, że nie będę mógł już użytkować Comodo, bo polubiłem go. A szczególnie nowa wersja wydała mi się ciekawa. Cóż, może do niego powrócę, jeśli sprawię sobie nowy sprzęt… Dziękuję Ci, Bracie, za poradę i za zainteresowanie moim problemem.


(przybylas) #4
  1. @splas PROSZĘ AKAPITY

Nigdy się nie spotkałem z czymś takim jak konflikt 2 firewalli, co najwyżej jeden przepuści a drugi nie.
Konflikt to częste miedzy różnymi antywirusami np. jak jeden skanuje kwarantanne drugiego

Comodo używam od lat i tylko raz mi się zepsuło na podobną skalę jak opisane wyżej, mi pomogło dokładne odinstalowanie całego pakietu i wyczyszczenie pozostałości (wszystkich plików konfiguracyjnych które nie znajdują się w katalogu instalacyjnym tylko np. w AppData, chyba rejestrów),
jak to zrobiłem to po zainstalowaniu na nowo działał bez najmniejszego problemu


(arapo) #5

@splas- Bardzo ważne przed deinstalacją takich programów jak Comodo należy wyłączyć wszystkie aktywne funkcje na czas usuwania nie tylko usuwanego programu ale innych aktywnych programów typu AV. Również należało odinstalować sterownik Comodo (znajdziesz) w “Połączeniu lokalnym” we właściwościach.
Do usuwania (w twoim przypadku) można użyć Revo Uninstallera bo oprócz normalnego usunięcia usuwa pozostałości po nim- i dopiero po takiej deinstalacji dokonać restartu.
Pod tym linkiem pokrótce to opisałem


(splas) #6

Dzięki Ci, Bracie, za zainteresowanie moim problemem. Już wyczyściłem wszelkie pozostałości po nieudanej instalacji firewalla Comodo. Ja też używałem Comodo od lat, ale po tych problemach jakie miałem z instalacją (trzy razy system nie chciał się uruchomić!), postanowiłem, że dobrze się zastanowię, czy ponowić próbę instalacji. Powodzenia Bracie!


(splas) #7

Wyłączyć wszystkie aktywne funkcje na czas usuwania - to wydaje się logiczne. Na przyszłość będę z pewnością pamiętał. Również o wyłączeniu aktywności AV. Szkoda, że instalator o tym nie przypomina. Najlepiej uczymy się jednak na własnych błędach. Po raz pierwszy zajrzał mi w oczy strach, jak trzy razy system w ogóle nie chciał mi się uruchomić i myślałem, że już wszystko mi padło. Na szczęście udało mi się uruchomić tryb awaryjny i cofnąć do punktu sprzed instalacji Comodo. Z usunięciem pozostałości po nieudanej instalacji, poradziłem sobie z pomocą fachowca z polskiego forum Comodo.

Tak więc, Bracie, wszystko już u mnie w porządku. Jestem zadowolony, że pilnuję, by mieć punkty przywracania - dzięki punktowi mogłem cofnąć niekorzystne zmiany. Będę się teraz zastanawiał, czy warto jeszcze raz spróbować zainstalować Comodo, na moim Lenovo z 2011 roku? Na razie nie mam ochoty na ryzyko. Dziękuję, Bracie, za pochylenie się nad moim problemem i za podsunięcie rozwiązania. Powodzenia!


(foxtrot007) #8

Hej. Męczyłem temat CIS Premium 10 na 3 komputerach z Win XP SP3 i końcowy wniosek jest taki, że na jednym ostatecznie działa ale w wersji sprzed aktualizacji którą musiałem wyłączyć. Na drugim skubaniec zdążył się zaktualizować i nie potrafię zainstalować z powrotem starszej wersji (błąd w trakcie instalacji), poza tym zepsuł połączenie wifi - karta pobierała adres IP po DHCP w nieskończoność a w ustawieniach na sztywno połączenie niby było, ale nie działało. Pomogło dopiero usunięcie narzędziem do usuwania oprogramowania Comodo. Dopóki nie wypuszczą poprawionej wersji ja sobie odpuszczam. Program antywirusowy powinien sprzyjać użytkownikowi a nie knocić mu system bo grzebałem dobrą godzinę zanim system przestał mulić i zaczął normalnie pracować.