Problemy z internetem: wolny, bardzo wysoki ping

Witam
Mam problemy z internetem po routerze. A wiec jakieś 2 tygodnie temu pojawiły się problemy z routerem (wysoki ping,prędkość mniejsza niż powinna być. Pomyślałem że to router ponieważ wcześniej był z nim problem lecz gdy przyjechał pan z netii doszliśmy do wniosku że może trzeba wgrać nowego softa .Wtedy to zadziałało lecz teraz problemy wróciły.

Więc zamówiłem nowy router (linksys WAG320N) po podłączeniu oraz skonfigurowaniu routera chodzi jeszcze wolniej niż wcześniej oraz jest bardzo wysoki ping. Sprawdzałem Speed Testami i wychodziło że :ping ok.500 ms download max 1.0 Mbps (zwykle 0.1) upload 0.75 Mbps. W umowie jest downlaod 8 Mbps a upload 1 Mbps.Wiem że nie jest to szybki internet ale to co jest teraz to jest jakaś masakra.

Zwykle było download ok 7 Mbps upload ok .1 Mbps a ping ok 30. Zgrałem nieco nowszy soft do tego routera ale nic to nie dało. Problem występuje zarówno po kablu jak i po wi-fi. Dostawcą internetu jest Netia. Może wy mi pomożecie :stuck_out_tongue:

No dobra jeżeli stawiasz że problemem może być router nawet po wymianie na nowy model to sprawdź bez routera. Podłącz normalnie do kompa po skrętce i sprawdz jakie masz wtedy prędkości.

Pewno jakieś problemy na linii telefonicznej. Sprawdź prędkość synchronizacji, czy jest prawidłowa - w granicach 10Mbit czy zaniżona. Jeśli masz screen parametrów sygnału (SNR, tłumienia) z momentu gdy internet działał poprawnie to mógłbyś porównać te wartości. Spora różnica sugerować mogłaby awarię.

Własnie wydaje mi się że to nie jest wina routera(temat już poprawiłem)
No bo wątpię żeby 2 routery pod rząd były złe tym bardziej że ten jest nowy
Skłaniał bym sie bardziej do błędów w konfiguracji z mojej strony (chodzi mi panel konfiguracyjny linksysa)
Ale w sumie to nie wiem co mógłbym zrobić zle.
Własnie sobie przypomniałem ze podczas instalacji wyskoczył jakiś błąd nie pamiętam dokładnie jaki ale wiem że jak go wygooglowałem to było napisane że jego przyczyną jest:
Złe okablowanie(odpada ponieważ sprawdziłem po innym kablu przy innym gnieździe telefonicznym ) lub problem ze serownikiem do karty sieciowej (co odpada ponieważ problem występuje także na wi fi).

Sorry ale nie bardzo ogarniam
Mógłbyś powiedzieć jak sprawdzić prędkość synchronizacji?

Możesz wrzucić screen z tej zakładki http://iknowsomething.com/wp-content/uploads/2014/07/Linksys-DSL-Status.png

u mnie jest mniej opcji ale może coś z tego wyczytasz :stuck_out_tongue:

Prędkości mocno zaniżone jak na 8Mbps, więcej jak 984Kbps/645Kbps nie wyciągniesz. Wygląda na awarię, zgłoś problem do dostawcy.

tak mam zamiar zrobić
A masz może jeszcze jakieś inne pomysły?

Jedyne co możesz sprawdzić to okablowanie w domu, czy kabel nie został uszkodzony w którymś miejscu. To nie kwestia ustawień, bo przy złych internet by nie działał, a samą winę routera już wykluczyłeś zmieniając na inny.

Sprawdzałem router na innym zasilaczu innych kablach oraz innym gnieździe telefonicznym (bez najmniejszych zmian)
A więc winę okablowania też można wykluczyć.
Jeszcze jakieś pomysły xd?

Panowie u kolegi mógł zadziałąć stabilizator skoro ma do 8Mb/s chociaz takich predkosci nie ma w ofercie Orange, ani Netia tylko do 10Mb/s najtansze usługi. Jeżeli jest daleko od centrali co możnaby wywnioskowac po parametrach lini, ale Linksys takich rzeczy nie podają to zadziała stabilizator, który jak dobrze pamiętam podniesie redukcje szumów w celu stabilności łącza, a obniży prędkośc. Jesli to nie redukcja szumó tylko drugi parametr, ale zapomniałem nazwę to przepraszam za pomyłkę, ale już będzie 4 lata jak nie mam neostrady :wink:

Przypomniałem sobie ze błąd o którym pisałem wcześniej to błąd 651