Problemy z łączem czy serwerem

Jako że jest to mój pierwszy post to na początku chciałem się przywitać.

A wracając do tematu:

Mam internetowe łącze od prywatnego usługodawcy 50down/8up mega i wykupiony serwer w netart.

Na serwerze jest strona na której też są filmy do oglądania online. zależy od pory dnia filmy buforują się natychmiast,

albo zaczyna się czkawka, która występuje od 18 do 22.00. Co ciekawe znajomy który ma neostradzie 10 mega nie ma takich problemów

z filmami z mojej strony bez względu na porę osiąga zawsze te same wyniki.

Gdy ściągam pliki z tego swojego serwera osiągam szybkość między 10-35 mega i wykres jest strasznie porwany.

1.jpg

Z i innego serwera w tym samym czasie pliki ściągam bez problemów osiągając transfer ponad 50 mega

2.jpg

Umieściłem tę samą stronę na serwerze home.pl i nie mam żadnych problemów ze ściąganiem plików i buforowaniem filmów,

bez względu na porę osiągam po ftp maks czyli 50 mega ściągając pliki i filmy buforują się w mgnieniu oka.

U znajomego bez względu na którym serwerze są pliki-strona zawsze ma te same transfery na jakie pozwala mu łącze, czyli i na

home i na netart chodzi mu tak samo.

Gdzie jest problem, czy u dostawcy netu czy u firmy hostującej.

Na początek zapodaj konsoli cmd

tracert adres.serwerwa.z.filmem

Wówczas zobaczysz gdzie masz problem.

Dużo zależy od trasy jaką pokonują dane między serwerem a klientem.

Trasa między tobą a serwerem jest zapewne inna niż miedzy twoim znajomym a serwerem.

Zrobiłem test ping i tracert, ale powiem szczerze nie znam się na tym i nie wiem jak interpretować wyniki

i gdzie jest problem.

To są wyniki z tego serwera gdzie mam problem

ping.jpg

tracert.jpg

A to są wyniki z tego serwera gdzie nie mam problemów

ping1.jpg

tracert1.jpg

Myślę, że nie ma innego rozwiązania, niż skontaktowanie się z usługodawcą. Tylko on może coś na to poradzić. Miejsce gdzie występuje problem wygląda na jakiś router w sieci Telekomunikacji Kolejowej.

Chciałbym mieć takie łącze :slight_smile: Ile za to płacisz?

Czyli tu jest problem 213.199.243.22 , a co na to może poradzić dostawca netu?

Za neta 50/8 mega plus tv cyfrowa 78 kanałów - 99.99pln.

Dla mnie szczególnie ważny jest upload i przydało by się 16 mega, ale może w przyszłości bo małżonka

i tak psioczy po co tyle jak dla niej strony gdy było 8 mega otwierają się tak samo gdy jest 50 mega :smiley: :smiley:

Tak jak @Kpc21 napisał, problem masz namierzony -> 213.199.243.22.

Pozostaje zgłosić do ISP i czekać.

Chyba jestem do tyłu co to jest ten ISP

Twój dostawca też musi gdzieś kupować usługę, więc jeżeli zależy mu na klientach to powinien starać się wyjaśnić sprawę u swojego dostawcy.

Nie tylko ty masz problem, wszyscy którzy muszą pokonać trasę od 80.238.112.1 do 85.128.193.44 mają podobne kłopoty.

Dodane 19.04.2011 (Wt) 0:10

ISP=dostawca usługi dostępu do internetu

Dzięki za wszystkie wyjaśnienia , ale teraz wiem przynajmniej w czym i gdzie jest problem.

Internet Service Provider, czyli dostawca usług internetowych.

Wszystko wskazuje na to, że 80.238.112.1 to właśnie router ISP.

Tylko nie mylcie czasem tych routerów, które naprawdę wykonują routing pakietów, z tym co mamy w domach.

Myślisz że ktoś rozsądny wpadnie na pomysł że sieć zbudowana jest z takich małych pudełek do których podłącza się kabelki sieciowe :slight_smile: ?

W sumie… to są trochę większe pudełka do których podłącza się kable sieciowe.