Problemy z routerem D-Link DI 524

Witam.

Ostatnio podłączyłem się do nowej sieci bezprzewodowej, którą obsluguje router D-Link DI-524. Niestety, przez większość czasu nie mogę przez tą sieć łączyć się z serwerami jakichkolwiek gier (przede wszystkim battle.net i garena, ale nie działa również kilka mmo, oraz xfire). Nie ma żadnych problemów z przeglądaniem sieci i działaniem komunikatorów w stylu msn czy gadu gadu.

Po stwierdzeniu że:

  • Programy zachowują się jak gdyby były blokowane przez firewall lub serwer był offline

  • Po podłączeniu komputera do routera kablem wszystko działa bez problemów.

  • Serwery z którymi się łącze na pewno są online

  • Podłączenie się do innej sieci wifi pozwala łączyć się bez problemów

ograniczyłem możliwe źródło problemów do ustawień nadajnika.

Teraz sedno problemu, którego sam nie moge zrozumieć.

Po ‘pogrzebaniu’ w ustawieniach sieci (zmiana kanału (channel), wyłączenie firewallu), udało mi się połączyć z serwerem gry, lecz po około godzinie wszystko znowu padło (nie zmieniałem żadnych ustawień). Od tego czasu cały czas nic nie działa. Wydaje się że źródłem problemu powinny być blokowane porty (najczęstszy problem z połączeniami z serwerami gier itp), jednak fakt że po połączeniu kablem wszystko działa przeczy temu. Nie mam już pomysłów innych niż uszkodzenie anteny / interferencja z jakimiś innymi sygnałami, lecz temu dla odmiany przeczy możliwość przeglądania sieci i działanie komunikatorów. (swoją drogą Windows Live MSGer korzysta z innego portu niż 80)

Router: D-Link DI - 524 V2.04, Fri, Apr 28 2006

System Operacyjny : Windows Vista

Karta sieciowa: Inter Pro Wireless 3945 abg

Masz może tak skonfigurowany router?

72218507wn0.th.jpgthpix.gif

Wiecej info :

  • pomiedzy okolo połnocą a 11:30 mogłem łączyć się bez problemu (nie ruszałem ustawień)

  • po reboocie nie mogę się połączyć.

  • po zmianie szyfrowania nie mogę się połączyć.

  • po zmianie channelu o dziwo działa, pytanie ile wytrzyma

Edit: po 10 minutach padło, potem na chwile wróciło (zdążyłem sie zalogować a poźniej disconnect), a teraz znowu nie działa. Żadnych ustawień nie zmieniono.

Mogę tu wkleić konfigurację firewalla/port forwardu , ale wydaje mi sie że nie będzie adekwatna. Do firewallu dodałem regułe Allow *.*,*.* , więc w praktyce jest wyłączony.

Czy w pobliżu Twojej sieci są inne sieci? Jeśli tak to sprawdź na jakim kanale nadają a potem przesuń swój o jakieś 4 pozycje. Czasami sieci potrafią się zagłuszać.

/confused

Do tej pory myslalem ze to problem z ustawieniami routera, bo po zmianie sieci wszystko smiga. Jednak teraz zauwazylem ze reboot komputera tymczasowo naprawia problem (na razie udalo mi sie to dwa razy, byc moze to tylko zbieg okolicznosci).

Co do innych sieci, sa, ale nadaja na 1szym i 11tym kanale, a moja na 6tym

Edit:

To niestety byl tylko zbieg okolicznosci, bo teraz reboot nie pomaga. Koncza mi sie pomysly co jeszcze moge zrobic co powiedzialoby cos wiecej o naturze problemu.

Ping i tracert dochodza do serwera bez problemow:

Pinging server.eurobattle.net [78.46.66.104] with 32 bytes of data:

Reply from 78.46.66.104: bytes=32 time=49ms TTL=53

Reply from 78.46.66.104: bytes=32 time=52ms TTL=53

Reply from 78.46.66.104: bytes=32 time=67ms TTL=53

Reply from 78.46.66.104: bytes=32 time=100ms TTL=53


Ping statistics for 78.46.66.104:

    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),

Approximate round trip times in milli-seconds:

    Minimum = 49ms, Maximum = 100ms, Average = 67ms



--------------------------------------------------------------------------------------



Tracing route to server.eurobattle.net [78.46.66.104]

over a maximum of 30 hops:


  1 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.0.1

  2 41 ms 52 ms 15 ms 10.213.120.1

  3 16 ms 17 ms 30 ms lwhm-t2cam1-a-ge95.inet.ntl.com [81.100.0.13]

  4 30 ms 32 ms 32 ms bmly-t3core-1a-ge-114-0.inet.ntl.com [195.182.18

0.177]

  5 26 ms 43 ms 35 ms pop-bb-a-so-320-0.inet.ntl.com [212.43.162.57]

  6 31 ms 50 ms 31 ms nth-bb-b-as3-0.inet.ntl.com [213.105.172.13]

  7 16 ms 37 ms 79 ms tele-ic-1-as0-0.inet.ntl.com [62.253.184.2]

  8 49 ms 31 ms 17 ms ldn-b4-link.telia.net [213.248.70.29]

  9 60 ms 55 ms 17 ms ldn-bb1-link.telia.net [80.91.249.77]

 10 64 ms 40 ms 36 ms prs-bb1-link.telia.net [80.91.254.209]

 11 48 ms 74 ms 101 ms ffm-bb2-link.telia.net [80.91.248.62]

 12 51 ms 78 ms 65 ms ffm-b3-link.telia.net [80.91.249.137]

 13 47 ms 34 ms 48 ms lambdanet-111166-ffm-b3.c.telia.net [213.248.68.

206]

 14 67 ms 81 ms 45 ms NUE-2-eth100.de.lambdanet.net [217.71.96.74]

 15 41 ms 44 ms 50 ms NUE-2-eth100.de.lambdanet.net [217.71.96.74]

 16 46 ms 55 ms 37 ms hos-bb2.juniper3.rz4.hetzner.de [213.239.240.142

]

 17 45 ms 89 ms 74 ms gi.4.1.rs3k1.rz9.hetzner.de [213.239.244.110]

 18 35 ms 37 ms 55 ms gi.4.1.rs3k1.rz9.hetzner.de [213.239.244.110]

 19 59 ms 48 ms 40 ms core.xan.pl [78.46.66.104]


Trace complete.

Ustawienia portow: na zmiane (dziala na obu albo nei dziala na zadnym) port triggering na 6112-6119 TCP/UDP, lub sztywny forward do mojego ip tych samych portow.

Zmianna channelu na 9 albo 3 nie daje widocznych efektow.

Przed chwila po reboocie routera moglem sie polaczyc przez jakies 2 minuty, a potem sie zablokowalo. Dzielę sieć z dwoma innymi osobami, moze gdy one łączą się z jakimś serwisem router ‘odcina mnie’ od serwera? Zaraz sprawdze.

Edit2:

Zmienilem channel, wlaczylem mac filtering dozwalajac tylko moj mac, rebootnalem router i dziala. Wylaczylem mac filtering, reboot, nadal dziala, zobaczymy, jesli przestanie a poetm znowu zacznie po wlaczeniu mac filter raz jeszcze, to prawdopodobnie jakis konflikt gdy laczy sie wiecej niz jeden klient