Problemy z siecia biurowa


(Shardac) #1

Mam w pracy dwa komputery, jeden na winie 98, drugi na xpku. Spiete to jest do czterogniazdowego routera DLINK, a ten do sieci biurowca. Wiem, ze ten z xp he nie pinguje do wp.pl, przekracza limit. Nie wiem jak z 98. Szef zlecil mi utrworzenie z tego sieci, tak aby drukarka na kompie z 98 oraz kombajn z kompa z xpkeiem mogy byc uzywane przez inne urzadzenia. Ja jestem tylko biednym stukaczem uchwal wspolnot mieszkaniowych, wiec nie mam zielonego pojecia jak to zrobic. Mozecie mi pomoc? Bede bardzo zobowiazany za informacje jak mam to skonfigurowac, aby dzialalo.


(Lazowski) #2

http://banita.pl/

prześledź tą całą stronę


(Ferdek31) #3

bez szczegółowego rozkładu sieci i urządzeń trudno coś powiedzieć

, tzn. jakie jeszcze inne urządzenia mają korzystać z tej sieci. Jeżeli tego nie znasz to jest niemożliwe do wykonania.


(Shardac) #4

Jest router. Do routera podpiete sa trzy kable. Pierwszy to dajacy internet, dwa pozostale to do komputera 1 i komputera 2. Kmputer 1 ma drukarke canona i windows 98, komputer 2 ma xpka i kombajn xpka. Byc moze czasem bedzie podpinany pod router http://tiny.pl/ctth tzeci komputer, laptot na xpku, ale na razie to nie jest wazne. Wazne jest dla mjego szefa, zebyt komputer 1 mogl drukowac i skanowac na kombajnie 2 i odwrotnie komp 2 drukowac na drukarce jedynki. Prosilbym o proste wytlumaczenie :slight_smile:

Aha, komputer 2 - ten z xpkiem, nie pinguje w ogole, choc www dziala… Co to? :confused:


(Golden Finger) #5

Nic prostszego.

Udostępniasz drukarki na każdym z komputerów, a potem instalujesz drukarki na każdym kompie - wybierasz w czasie instalacji “drukarka sieciowa”.

Jeśli komputery widzą się w sieci, to nie będziesz miał żadnego problemu, ponieważ powinne pokazać sie podczas instalacji.

Mam nadzieję, że wiesz jak udostępnia się pliki i drukarki w WIN98.

Pozdrawiam GF


(Shardac) #6

niestety komputery nie widza sie w sieci ;/


(Golden Finger) #7

Zapewne konfiguracja IP jest poprzez DHCP, więc wpisz tylko tą samą grupę robczą dla każdego kompa i powinny się zobaczyć.

Pozdrawiam GF