Problemy z WU w XP oraz pocztą w Office 2003 - ciągły tryb offline


(ak6) #1

Pojawiają się coraz częściej wpisy o problemach z aktywacją automatyczną Windows XP, oraz z otwieraniem się strony Windows Update w przeglądarce.

Potwierdzam. Spotkało i mnie to ostatnio.

 

Trafił do mnie leciwy komputer z Windows XP z problemami z synchronizacją poczty w Outlook z Office 2003 z serwera interia.pl

A ponieważ czekała go wymiana płyty głównej, w związku z tym po kilku nieudanych próbach przywrócenia prawidłowej funkcjonalności Office’a, postanowiłem wstrzymać się z tym do reinstalacji systemu po wymianie płyty, z myślą, że wszystko powróci do normy na świeżym systemie.

Jakież było moje zdziwienie, jak okazało się, że pomimo aktywnego połączenia z interentem nie mogłem aktywować systemu automatycznie… Aktywacja odbyła się drogą telefoniczną. Następnie okazało się, że Windows Update zwraca komunikat:

  yr83_3a.jpg

 

Przypominam, że połączenie jest. Inne strony otwierają się prawidłowo.

 

Na szczęście po doinstalowaniu Windows Installer w wersji 4.5 Redistributable, aktualizacje dociągnęły się same.

Przyszedł czas na Office i Outlook. Już nie byłem taki pewny, że wróci do normy mimo świeżej instalacji systemu…

I tak też się stało. Po skonfigurować konta (IMAP) i próbie synchronizacji poczty dostaję komunikat:

 

uo854_2a.jpg

 

A podczas uruchamiania Offce’a:

 

wa906_1a.jpg

 

Czyli dokładnie te same komunikaty, które dostawałem przed ponowną instalacją systemu.

 

Oczywiście serwer nie jest w trybie offline, ponieważ w Thunderbirdzie nie ma najmniejszego problemu z synchronizacją poczty!

 

Podejrzewam, że powód jest taki sam jak przy problemach z automatyczną aktywacją, oraz stroną Windows Update…

Firma Microsoft, po raz kolejny chce zmusić swoich klientów do zakupu nowego sprzętu, a co za tym idzie również nowego OS… :confused: , mimo, że użytkownik nie potrzebuje ani tego, ani tego!

 

Kolejne zagrania poniżej pasa.

 

 

Czy ktoś z szanownych forumowiczów spotkał się z takimi problemami w Office i znalazł sposób na ich wyeliminowanie?

Oczywiście użytkownik komputera może pracować na Thunderbirdzie, ale lata przyzwyczajenia niezbyt biegłego w komputerach człowieka robią swoje i wolałby jednak Outlooka.

 


(Dimatheus) #2

Hej,

 

  • W Thunderbirdzie też ustawione jest połączenie po IMAP?
  • Korzystasz z jakiegoś programu antywirusowego czy firewalla?

 

Pozdrawiam,

Dimatheus


(ak6) #3

Tak, też jest IMAP, dokładnie taka sama konfiguracja, a próby robione były bez antywirusa i z wyłączonym firewallem


(Dimatheus) #4

Hej,

 

A zmiana protokołu z IMAP na POP coś zmienia?

 

Pozdrawiam,
Dimatheus


(ak6) #5

Sprawdzałem wcześniej i niestety efekt był taki sam. Teraz po reinstalacji nie sprawdzałem ale podejrzewam że będzie też bez zmian.


(Dimatheus) #6

Hej,

 

  • A na jakich portach masz ustawione protokoły?
  • Czy masz zainstalowane wszystkie poprawki - łącznie z SP3 - do Office’a i wszystkie poprawki do Windowsa?

Pozdrawiam,
Dimatheus


(ak6) #7

Poprawki są zainstalowane. Sp3 oczywiście również.


(Dimatheus) #8

Hej,

 

Sprawdź po prostu, czy są takie same jak w Thunderbird’zie.

 

Pozdrawiam,
Dimatheus


(Pablo_Wawa) #9

http://pomoc.poczta.interia.pl/nhtml/news-parametry-do-konfiguracji-programow-pocztowych,nId,2136275


(ak6) #10

Kolego Pablo_Wawa

Dziękuje za chęć pomocy, ale parametry konfiguracji są mi znane i nie mam problemów z właściwym skonfigurowaniem klienta poczty.

Przed wystąpieniem tych problemów program Outlook był skonfigurowany i działał prawidłowo, aż do pewnego czasu. Teraz występuje problem jak wyżej, mimo prawidłowej konfiguracji klienta. Dlatego próbuje dojść, co sie takiego zmieniło od tamtej pory, że poczta przestała sie synchronizować w Outlook. Nadal podejrzewam jakąś blokadę systemu Windows XP, i współpracę systemu operacyjnego z pakietem Microsoft Office 2003,a nie problemy z serwerem. Inaczej nie synchronizowałaby się poczta w Thunderbird.

Portów niestety jeszcze nie sprawdziłem. Wróciłem dopiero z roboty i padam już na pysk. [emoji856]

Jutro mam troszkę luźniejszy grafik to do tego zajrzę.

Dzięki Panowie za zaangażowanie i chęć pomocy. :slight_smile:


(sfirecki) #11

Instalowałem WInXP tydzień temu na laptopie dell lattitude. Nie miałem żadnych problemów z instalacją systemu WinXp. Mam oryginalną płytke cd WinXp SP1, więc musiałem ściągnąć tylko SP3 i później wszystko idzie bardzo ładnie. Po instalacji SP3 ładnie otwiera się IE i sam szuka aktualizacji.Po ściągnięciu wszystkich możliwych aktualizacji pokazał się komunikat przy zegarze o autentyczności i aktywacji systemu. Po kliknięciu na to za chwilę komunikat, że wszystko jest ok. Nie miałem żadnych problemów z pocztą czy mikrosoft office a zainstalowałem cd office 2003.


(ak6) #12

Kolego sfirecki. Systemy instalowane korporacyjnie, a takie były instalowane na firmowych laptopach zazwyczaj zachowują się nieco inaczej niż wersje OEM. Stąd też problemy nie wystąpiły być może u Ciebie.

Problem mój nie jest odosobniony… Tak na szybko:

 

 I wiele podobnych tematów na innych forach.

 

Teraz chciałbym skupić się na próbie zmuszenia Outlooka do synchronizacji poczty.

 

Wrzuciłem sobie skaner Axence Net Tools i puściłem skan na uruchomionych programach Thunderbird oraz Outlook. Jednak o dziwo programu Outlook nie znalazłem na liście…

 

 

Wskoczyłem szybko do menadżera zadań, żeby sprawdzić PID dla Outlook. Program dostał PID 1012

 

 

I sprawdziłem jeszcze raz porty w CMD komendą: netstat - aon

 

wg517_netstat.JPG

 

Tutaj, jak nietrudno się domyśleć, również nie znalazłem procesu od Outlooka.

A tego już nie bardzo rozumiem…

 

Gdzie dalej szukać przyczyny??


(Dimatheus) #13

Hej,

 

  • Dalej działasz bez antywirusa i firewalla? Bo zastanawia mnie, co to za proces AgentSvc.exe - nie jakiś program zabezpieczający?
  • Próbowałeś zmiany choć na chwilę z IMAP na POP?
  • Możesz pokazać na screenach poszczególne zakładki apletu Poczta z Panelu sterowania?

 

Pozdrawiam,
Dimatheus


(ak6) #14

Cześć.


(Dimatheus) #15

Hej,

 

Czyli teraz możesz zobaczyć, czy proces Outlook’a łączy się z serwerem i na jakim porcie nasłuchuje. Wydaje mi się, że problem leży w ustawieniu portów bądź w aplikacji, która przejmuje ruch IMAP.

 

Wiem, że to XP. Ale korzystając z Outlook’a, w aplecie tym możemy konfigurować ustawienia programu. Jakie dokładnie ustawienia chciałbym zobaczyć napiszę, jak będę miał dostęp do starego lapka z XP’kiem i Outlookiem. Ustawienia Thunderbird’a na przykład tam nie lądują.

 

A co z tym?

 

Pozdrawiam,
Dimatheus


(ak6) #16

Niestety proces Outlooka nadal nie jest widoczny ani w CMD, ani w skanerach zewnętrznych.

 

 

Zapomniałem., przepraszam :slight_smile:

W międzyczasie doinstalowałem lekkiego antywirusa, ale testy robiłem na wyłączonym.

 

 

Ale teraz dopiero zaczęła się jazda…

Po dodaniu konfiguracji konta POP3, IMAP się budził i zaczął działać, choć jeszcze nie do końca właściwie.

 

Ale po kolei…

W tej chwili mam w Outlook podwójnie skonfigurowane to samo konto, raz dla IMAP a raz dla POP3.

Wyłączam program Outlook i włączam go ponownie. Dostaję komunikat jak wcześniej:

 

wa906_1a.jpg

 

Następnie gdy kliknę w “Wyślij/Odbierz” dostaję zwrotkę:

 

zo756_outlook3.JPG

 

Jeśli kliknę ponownie w “Wyślij/Odbierz” procedura przechodzi już prawidłowo. Maile odbierane są zarówno dla konta POP3 jak i IMAP.

Po odczekaniu kilka minut przy włączonym Outlook, dostaję komunikat:

 

ab873_outlook4.JPG

 

I procedura idzie od początku…

 

Jeśli usunę ustawienia konta dla POP3 i pozostawię tylko dla IMAP, wszystko wraca do stanu początkowego i poczta nie synchronizuje się.

Ręce już normalnie opadają…

Obawiam się, że nie zdążymy dojść gdzie leży problem, bo muszę oddać dziś wieczorem komputer. Jeśli mi się nie uda, zostawię pocztę na Thunderbirdzie. Nie będzie innego wyjścia.

Choć bardzo jestem ciekaw, co jest przyczyną tych problemów.


(Dimatheus) #17

Hej,

 

Wyłączony, jak wyłączony. Ale osłony mogą w tle przekierowywać ruch.

 

A zmień port IMAP na 143 (TLS).

 

Pozdrawiam,
Dimatheus


(ak6) #18

Port 143 ustawiałem na samym początku, zgodnie z sugestiami ze strony interia.


(Dimatheus) #19

Hej,

 

Zatem usunąłbym w ogóle profil posiłkując się apletem Poczta z panelu sterowania, zrestartował system i ponownie wykonał konfigurację w programie.

 

Pozdrawiam,
Dimatheus


(ak6) #20

Zrobione.

Profil usunięty, kontrolnie przeczyszczony rejestr, system zrestartowany, założony nowy profil.

BEZ ZMIAN :frowning:

 

Ale zrobiłem jeszcze jeden test.

Założyłem nowe konto na innym serwerze (gmail.com) i skonfigurowałem Outlooka pod IMAP dla tego konta.

Wszystko działa jak należy.

 

 

W związku z tym trzeba by szukać problemów na linii Outlook/Widows XP <–> interia.pl

Napisałem do support’u interii, ale nie spodziewam się już dziś odpowiedzi. A jutro może być za późno.