Oba te załączone obrazki nie wskazują, aby ten dysk był “chory”! Dobrze by było gdybyś pokazała jeszcze obrazek z zakładki Error Scan programu HD Tune, ale z odhaczoną kratką Quick Scan, a i obrazek z zakładki Benchmark (po teście) też by się przydał.
Okej skan się robi się od 15 minut chwilę to potrwa ale dysk strasznie klika i słychać okropne klikanie, chrobotanie/skrobanie po talerzu??? Nie wiem może to coś z samą mechaniką dysku
Może tak być! W takiej sytuacji faktycznie trzeba go traktować jako złom, mimo elektroniczno-informatycznej sprawności.
Dokończę 1 i 2 skan wstawię zrzuty ale powinnam zacząć się liczyć z wymianą po 5 latach używania a nie po 15 gdzie chyba bardzo ryzykowałam utratę danych jednak jak już wspominałam wyżej nie wiem nawet jakiego “konkretnego” modelu mam szukać jak teraz górują SATA a ATA chyba tylko używane z tego co patrzyłam na allegro ale mogłam przeoczyć.
Zgadzam się, mam na “talerzu” takiego laptopa akurat.
SMART nie wykazuje błędów a HDD “chrobocze”. I to losowo… Świeżo postawiony system (sic!)
EDIT: Stricte nie ten model i marka laptopa ale objawy takie same…
Sprzet jest tak stary że zastanawiam się jakiej wielkości dysk siedzi w Twoim laptopie 2,5 cala czy 3,5 cala?? Tutaj masz linki do dysków 2,5 calowych opartych na ATA https://goo.gl/q6u6XZ, Czy nie lepiej zmienić latopa??
W laptopie jest dysk 2,5 cala a laptopa nie mam potrzeby zmienia ponieważ do przeglądania internetu i pogrania w jakąś prostą gierkę mi wystarcza. Jak się zepsuje coś takiego co na prawdę będzie wymagało wymiany sprzętu to wtedy jasne nie będzie sensu naprawy ale teraz jak mam tylko dysk zmienić to nie ma problemu jak dla mnie
Tutaj 1 skan wszystkie kwadraciki zielone ale dźwięki dysku będą śniły mi się po nocach…
A tutaj proszę 2 skan i przepraszam za odpowiedź pod odpowiedzią
Koledzy najwyraźniej mają kłopoty z czytaniem. to jest dysk SATA i każdy NOWY dysk SATA 2,5" będzie pasował.
Jeśli dysponujesz kwotą ok 400zł to wstawienie SSD 240 - 256GB załatwi sprawę. Kupno używanych dysków raduje kieszeń tylko początkowo. Metody zerowania SMART są na tyle dostępne, iż większość używanych dysków zadziwia wręcz idealnym stanem.
Wyżej wspominałam że próbowałam przełożyć dysk SATA z innego laptopa do mojego i po prostu nie wchodzi.
To jest specyfikacja Twojego dysku:
https://www.hdsentinel.com/storageinfo_details.php?lang=en&model=HITACHI%20HTS723216L9SA60
SSD
HDD Hitachi
Złącza SATA 1 są identyczne jak SATA2 i 3.
Możliwe iż po wyjęciu dysku musisz jeszcze odkręcić przejściówkę z SATA do interfejsu laptopa
pokaż zdjęcie tego dysku po demontażu z laptopa.
Tak, czy inaczej ten dysk jest w stanie idealnym pod względem elektronicznym! Wszystkie te obrazki (i testy) powyżej to potwierdzają. To tak nawiasem, poza problemem ewentualnej wymiany dysku.
Czyli jak mam to podsumować? Wymieniać? Nie wymieniać? Zerować? Dodaje zdjęcie dysku który kiedyś chciałam przełożyć i nie dało rady go włożyć.
Jeśli Ci przeszkadza to trzeszczenie, to wymienić. Pod względem elektronicznym ten dysk 160 GB jest OK. Może więc go wymazać (wyzerować)? Nie jest wcale “mozolne” jak pisałaś. Dla dysku 160 GB może trwać niecałą godzinę. Trzeba jednak dysponować “narzędziem”. Ja stosuję od wielu lat: Wymazanie dysku twardego programem Activ@KillDisk oraz https://tipy.interia.pl/artykul_8485,jak-wyzerowac-dysk-twardy.html5
Zawartość dysku legnie utracie! Po tym zainstaluj system od nowa na tym dysku, a potem się zastanowisz nad jego wymianą.
133 próby remapowania, zaiste ideał.
HTS542512K9SA00
To dysk o wiele wolniejszy i o mniejszej pojemności. Wymiary i złącza ma identyczne, więc powinien fizycznie pasować.
Zerować nie ma czego, scan nie wykazał istotnych błędów, choć HDTune FREE nigdy nie był programem miarodajnie oceniającym dyski.
Ocenę stanu powierzchni dysku można dokonać np MHDD z bootowalnego nośnika, np Hirens Boot CD
Kto i czym (jaki program) zerował poprzednio ten dysk.
Witam! Znalazłam wreszcie rozwiązanie swojego problemu ale szukałam w całkiem złą stronę. Wyzerowałam dysk programem MHDD zrobiłam remap i problem był ten sam nadal. Wystarczyło że skorzystałam z zewnętrznego CD-ROMU na USB i instalacja poszła nawet na dysku który miał ponad 1000 błędnych sektorów Nie mam pojęcia czemu wyświetlały się komunikaty o wadliwości dysku albo o braku możliwości aktualizacji ale w końcu to ogarnęłam. Dzięki wszystkim za pomoc i rady! Pamiętajcie że czasami trzeba szukać przyczyn w najprostszych rzeczach i niekoniecznie słuchać się tych badziewnych komunikatów które od windowsa 8 pozostawiają wiele do życzenia
Życzę powodzenia:) Ale pomógł “remaping” dysku, byle się “kupy” trzymał.