Wklej ponizszy tekst do notatnika
net stop wuauserv
net stop cryptsvc
ren %windir%\SoftwareDistribution SoftwareDistributionOld
ren %windir%\System32\SoftwareDistribution SoftwareDistributionOld
ren %windir%\System32\CatRoot2 CatRoot2Old
net start wuauserv
net start cryptsvc
Zapisz np. pod nazwa napraw.bat i uruchom go.
Sprawdz czy w katalogu Windows znajduje się katalog $hf_mig$,
jeżeli nie widać tego katalogu to w Opcjach folderów (Narzędzia a
Opcje folderów a zakładka Widok) zaznacz Pokaż ukryte pliki i foldery oraz
wyczyśc pole Ukryj chronione pliki systemu operacyjnego (zalecane).
Jeżeli takiego katalogu nie ma w katalogu Windows to zobacz
bo być może istnieje plik o takiej nazwie, jeśli tak to go skasuj
Jeśli katalog istnieje to sprawdzić czy w środku jest katalog
KB898461. Jeśli jest to go skasuj.
Uruchom ponownie komputer i ponownie sprawdz działanie
witryny Windows Update.
Jeżeli powyższe kroki nie pomogą to wykonaj kroki z
artykułu:
http://support.microsoft.com/default.as … -us;910336
Jeżeli te kroki nie pomogą to wykonaj następne:
Problem występujący u Ciebie może być też związany ze zmieniona lokalizacją
katalogu Program Files lub uszkodzeniem usługi Aktualizacji automatycznych.
Aby rozwiązać ten problem wykonaj następującą procedurę:
- Kliknij prawym przyciskiem myszki na plik
C:\WINDOWS\inf\au.inf i wybierz Zainstaluj. Jeżeli zostaniesz
poproszony o włożenie płyty z dodatkiem Service Pack 2 to go wlóż a
jeżeli instalowałeś Service Pack’a 2 z Internetu to wskaż
lokalizację C:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386. Aktualizacje automatyczne
zostaną przeinstalowane.
- Jeżeli to rozwiązanie nie pomoże to ściągnij plik z podanej lokalizacji:
http://v5.windowsupdate.microsoft.com/S … usetup.cab
- Zapisz ten plik na dysk. Będą tam dwa pliki:
WUSETUP.CAT
WUSETUP.INF
- Kliknij prawym przyciskiem myszki na plik WUSETUP.INF i
wcisnąć Zainstaluj.
- Jeżeli również to nie pomoże to możesz sprawdzić czy dobrze jest
podana lokalizacja w rejestrze do pliku wuausev.dll, który jest biblioteką
Aktualizacji automatycznych.
a. Kliknij Start / Uruchom. wpisz regedit.
b. Przejdz do klucza:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\wuauserv\Parameters
c. Sprawdzić czy klucz ServiceDll ustawiony jest na wartość:
C:\WINDOWS\system32\wuauserv.dll
d. Sprawdzić również czy taki plik istnieje w systemie.
- Sprawdz jeszcze czy w rejestrze w lokalizacji
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion dobrze
ustawiona jest wartość:
ProgramFilesDir = C:\Program Files
ProgramFilesPath = %ProgramFiles%
Jeżeli posiadasz inną lokalizację katalogu Program Files - sprawdzić,
czy jest wpisana poprawnie.