Procedury w sieciach franczyzowych


(eteryt) #1

Witam mam pytanie. Otóż pracuje w sklepie wielobranżowym przy wprowadzaniu faktur w jednej z sieci franczyzowej. Przez pewien okres na programie, którym pracuje miałem pełną funkcjonalność w zakresie uprawień użytkownika. Jednakże przez błędy niezgodne z funkcjonowaniem sieci zostały mi uprawnienia zabrane. Szczerze powiedziawszy nie wiedziałem, że niezgodne jest zmiana kodów kreskowych z opakowań, które nie są w ogóle wykorzystywane tak aby mógł je później połączyć z jednostkowymi a nie dało się łączyć tych, że kodów gdy były już w bazie przez co musiałem ciągle łazić po sklepie i szukać pojedynczej sztuki aby wprowadzić towar na PZ a tak po połączeniu miałem szybszą możliwość pracy. W interpretacji centrali było to nie dozwolone. Właściwie komputer jak i oprogramowanie należy do franczyzodawcy bynajmniej na czas trwania umowy dopóki nie wywiążemy się z umowy. Umowa kończy się tak średni za pół roku może być trochę dłużej ze względów ze nie zawsze dało się wyrobić Retro. Dlatego mam pytanie czy po spełnienie warunków umowy i przejściu całego sprzętu łącznie z półkami na własność Centrala bez żadnych zastrzeżeń przywróciła by mi pełną funkcjonalność oprogramowania w tym sensie, że jako właściciel komputera i programu przysługuje mi takie prawo bez względu jeśli dalej należy do sieci franczyzodawcy.


(deadinhollywood) #2

Moja kula mówi mi że…:

ZAPYTAJ SIĘ W CENTRALI.


(roobal) #3

Sprzęt może i przejdzie na Twoją właśność. Oprogramowanie nigdy, chociażby z tego względu, że dostajesz licencję na oprogramowanie, a nie oprogramowanie (nie stajesz się właścicielem programu). Jeśli umowa wygaśnie, zablokują Twoje konto. Baza jest pewnie w centrali, więc po co im Twoje konto i dostęp do bazy skoro nie będziesz miał z nimi umowy. Nawet jeśli pozwolą Ci działać pod ich marką, to o soft pewnie będziesz musiał się martwić sam. Nawet jeśli będziesz działał pod właśną marką, to soft tym bardziej leży w Twoim zakresie.

PS bynajmniej != przynajmniej.


(eteryt) #4

No ok załóżmy, że dalej pozostaje pod szyldem danej marki. Umowa zostaje spisana na nowo. Jako franczyzobiorcy na pewno w pewnych sprawach będę bardziej musiał o pewne rzeczy zatroszczyć się sam. Co daje mi możliwość zakupu towaru w innych hurtowniach niż dotychczas trzeba było zakupywać więcej u franczyzodawcy. Działając pod ich szyldem takk czy siak trzeba będzie płacić opłatę za licencje związana z używaniem ich marki. No a w kwestii zarządzania pracą między kasą fiskalną a programem magazynowym tak czy siak nigdy nie miałem od nich wsparcie no może na początku w kwestii szkolenie, które mi osobiście w cale nie było zbyt potrzebne bo koleś tylko o podstawach mówił, wziął kasę a inne osoby, które pracują też na programie nic się nauczył i wyszło, że to ja musiałem ich wszystkiego uczyć. Jeszcze inną sprawą jest, że franczyzodawca ma podpisaną umowę z firmą informatyczną, która odpowiada za serwis i to zajmuje się sprawami techniczno-informatycznymi w tej sieci. No ale wracając do meritum sprawy nie sadzę, że będąc w danej sieci dalej mógłbym np. zmienić oprogramowanie bo przecież nawet jako właściciel oni muszą mieć wgląd na prace sklepu i dane do których mają dostęp są przez nich jakoś wykorzystywane. Więc de facto baza danego sklepu jest im potrzebna choćby do tego aby móc przeanalizować prace sklepów z danego rejonu. w różnych celach czy to w promowaniu marki, oferty sprzedażowej czy jakiś inicjatyw aby móc zarobić głównie dla siebie a prawo im tego nie zabrania no i oczywiście czy nie łamie warunków umowy związanych np z zakupu jakiś produktów konkurencyjnych. Na umowie swoje zabezpieczenia mają. Co się tyczy pracy w programie taki funkcje jak np. instalacja urządzeń typu drukarka etykiet itp. nie powinny ich obchodzić choć teraz te funkcje są po blokowane a wcześniej nie i wolałbym takimi rzeczami sam się zajmować(sprawia mi to frajdę praca przed kompem bo wiele samemu mogę się nauczyć na bieżącą miedzy innym obowiązkami jak wycena produktu, które są mało absorbujące). Tak czy siak jestem zależny od sprawowania kontroli nad siecią, która wedle swoich procedur może dyktować swoje warunki a wolę indywidualność, No i jeszcze jedno nie jestem właścicielem a synem właściciela a tak to dawno bym ten “mój problemik” rozwiązał no i bynajmniej tak to widzę chyba, że się w niektórych sprawach się zagalopowałem. :confounded:


(roobal) #5

Jeśli na tej kasie jest Windows, to nie powinno być problemu z instalacją urządzeń, o ile system nie jest podpięty do domeny AD.

Blokady mogły zostać założone przez pomyłkę. Skoro jest serwis, to trzeba im męczyć bułę.