Przy podłączaniu pendrive’a oraz przy wyszukiwaniu w folderach system całkowicie się zawiesza.
Efektem tego jest włączający się ‘bluescreen’ lub pojawia się komunikat, że program explorer.exe przestał odpowiadać. Treść błędu wygląda następująco:
Podpis problemu:
Nazwa zdarzenia problemu: InPageCoFire*
Kod stanu błędu: c0000185*
Typ nośnika powodującego błąd: 00000003*
Nazwa uszkodzonego pliku: SearchFolder.dll*
Wersja systemu operacyjnego: 6.1.7601.2.1.0.256.48*
Identyfikator ustawień regionalnych: 1045*
Dodatkowe informacje 1: 6b3c*
Dodatkowe informacje 2: 6b3c0acca896f8674ddc83bee436f25d*
Dodatkowe informacje 3: 77eb*
Dodatkowe informacje 4: 77eb08c062d0f70cc87440761f27619d*
Wyskakują również komunikaty, takie jak: “Lenovo service bridge przestał odpowiadać” lub “Click one przestał odpowiadać”.
Było dokonywane czyszczenie takimi programami jak adwcleaner oraz ccleaner.
Dodatkowo wykonano “oczyszczanie dysków”.
Włączono również ostatnią dobrą konfigurację.
Adwcleaner znalazł błędy, opcja “oczyszczanie dysków” również znalazła niepożądane rzeczy.
Niestety w niczym to nie pomogło.
Co więcej, laptop zaczyna mocno zacinać się w normalnym systemie, przy dokonywaniu takich operacji: jak włączenie przeglądarki internetowej lub folderu.
W trybie awaryjnym występuje problem z podłączeniem pendrive’a oraz w wyszukiwaniu folderów. Natomiast pozostałe rzeczy w tym trybie działają bez większych zarzutów.
Ok, będę pamiętał na przyszłość. Są inne, warte polecenia programy, którymi warto dokonywać czyszczenia systemu?
Włączyłem system w trybie normalnym i uruchomienie wiersza polecenia zajęło około 5 minut.
Po wpisaniu komendy sfc /SCANNOW pojawił się komunikat: “Funkcja Ochrona zasobów systemu Windows nie może uruchomić usługi naprawczej.”
Po wpsianiu chkdsk c: /r pojawił się komunikat: “Typ systemu plików to NTFS. Nie można zablokować bieżącego dysku”, a po paru minutach: "Program CHKDSK nie może działać, ponieważ wolumin jest używany przez inny proces. Czy wolumin ten ma być sprawdzany przy następnym uruchomieniu komputera? <T/N> "
Wpisałem literkę T i uruchomiłem ponownie system. Przy zamykaniu systemu pojawiła się trwająca około godzinę konfiguracja systemu Windows. Następnie przez około 7 godzin był sprawdzany dysk. Znajdowały się tam różne nieprawidłowości w plikach. Po skończeniu system uruchomił się ponownie wraz z komunikatem: ‘dysk wolny od błędów’.
Efekty po pierwszym uruchomieniu są następujące:
system działa sprawnie - nie zacina się (uruchomienie wiersza poleceń zajęło 3 sekundy);
pendrive i inne podłączone sprzęty działają;
Natomiast wyszukiwarka plików w folderach nadal nie działa: po wpisaniu w folderze wyświetla się komunikat, że “eksplorator windows przestał działać”.
Podpis problemu: Nazwa zdarzenia problemu: BEX64 Nazwa aplikacji: explorer.exe Wersja aplikacji: 6.1.7601.23537 Sygnatura czasowa aplikacji: 57c44efe Nazwa modułu z błędem: SearchFolder.dll
Wersja modułu z błędem: 6.1.7601.17514 Sygnatura czasowa modułu z błędem: 4ce7c997 Przesunięcie wyjątku: 000000000009b8bf Kod wyjątku: c0000409 Dane wyjątku: 0000000000000000 Wersja systemu operacyjnego: 6.1.7601.2.1.0.256.48 Identyfikator ustawień regionalnych: 1045 Dodatkowe informacje 1: 2532 Dodatkowe informacje 2: 253201a372038cd8cb21b87979186463 Dodatkowe informacje 3: 2263 Dodatkowe informacje 4: 2263e88bcc82e3ff824898fdf11c2278
Identyczna sytuacja ma miejsce przy wpisaniu czegokolwiek w: “Start…wyszukaj programy i pliki…”
Podpis problemu: Nazwa zdarzenia problemu: APPCRASH Nazwa aplikacji: explorer.exe Wersja aplikacji: 6.1.7601.23537 Sygnatura czasowa aplikacji: 57c44efe Nazwa modułu z błędem: SearchFolder.dll Wersja modułu z błędem: 6.1.7601.17514 Sygnatura czasowa modułu z błędem: 4ce7c997 Kod wyjątku: c0000005 Przesunięcie wyjątku: 0000000000037960 Wersja systemu operacyjnego: 6.1.7601.2.1.0.256.48 Identyfikator ustawień regionalnych: 1045 Dodatkowe informacje 1: b979 Dodatkowe informacje 2: b979587c9406161077dcc77b4ff95543 Dodatkowe informacje 3: 1626 Dodatkowe informacje 4: 16260572149d011b7e38f4fbb32cec13
Są inne, warte polecenia programy, którymi warto dokonywać czyszczenia systemu?
Wbudowane oczyszczanie dysku
ja swego czasu używałem programu “Odkurzacz”. Na pewno dużo lepsze rozwiązanie niż CCleaner
Tylko narzędzie SFC jest w stanie naprawić ten błąd tego pliku systemowego (uruchomione z wiersza poleceń jako adm)
Po chkdsk powinieneś spróbować odpalić je ponownie
Jeśli to nic nie da, to najpierw wpisz w wierszu poleceń (jako adm)
ICACLS C:\Windows\winsxs
Potem restart kompa i ponowna próba z SFC
Pamiętam że Windows swego czasu miał problemy z wbudowaną wyszukiwarką przez wadliwą aktualizację. Może nie masz najnowszych aktualizacji (bo z tego co wiem to ten problem został już rozwiązany tą drogą)?
Co do aktualizacji - jest jedna zalecana, która nie została zaktualizowana i nie jestem w stanie jej zainstalować. Dotyczy ona błędu 6BB.
W “wykazie usługi Microsoft Update” nie znalazłem nic możliwego do pobrania, powiązanego z tym błędem.
Od siebie dodam, zainteresuj się programem privazer. On świetnie czyści. Ale w dobie Windows 7 do Windows 10 i tak uważam, że nie trzeba używać programów firm trzecich do oczyszczania w systemie. Bo systemowe oczyszczanie wystarcza i oczyszcza to co naprawdę śmieci w systemie, a w programach firm trzecich jest po prostu pogoń, który więcej wyczyści. Więcej nie znaczy, że lepiej. Zapamiętaj to drogi przyjacielu.