Proces system "ntoskrnl.exe" używa do 15% CPU

Proces system „konkretnie ntoskrnl.exe” używa do 15% CPU , trwa to ciągle. Nie pomogło: aktualizacja Windows , aktualizacja sterowników , przywracanie do ustawień fabrycznych z zachowaniem plików osobistych , wyłączenie usług sysmain i windows search oraz wszystkie poradniki z YouTube. Laptop to Asus Vivobook 14X pro OLED „Proszę o pomoc :pray:

Przeprowadź dokładną analizę za pomocą Windows Performance Toolkit. Opis procedury znajdziesz w tym temacie windows - Troubleshoot High CPU usage by the "System" process - Super User

Możesz też wykorzystać Process Explorera, tak jak opisane w windows - Troubleshoot High CPU usage by the "System" process - Super User tak łatwiej ale mniej dokładnie

Używałem wcześniej process Explorer ale nie potrafiłem dokładnie wyczytać który proces używa tyle CPU. menedżer zadań wskazywał na system ale w process Explorer przy system była liczba 5 - 10 a przy system idle process do 88 więc nie wiem którą wartość czytać i która stanowi problem :cry: w przypadku systemu to nie widać co dokładnie wykrada cpu

Spróbuj Windows Performance Toolkit, niestety nie mam za wiele doświadczenia z tym oprogramowaniem, więc pozostaje Ci eksperymentwoać samemu.

Pobrałem ten program z Microsoft store ale jak go odpalam to jest puste okno i jakieś opcje

Tylko dziwne jest to że gdy uruchamiam niektóre aplikacje takie jak Minecraft launcher to wykorzystanie przez system spada do 1% nie wiem dlaczego tak się dzieje

Może zwalniana jest moc na potrzeby gierki.

iJulisz przeniósł wątek między działami i może zapomniał poprosić o logi z FRST dla wykluczenia infekcji.

1 polubienie

Witaj @Tymek1850

Pozdrawiam serdecznie
Juliusz

System nie jest zainfekowany a wolałbym nie grzebać w bardzo zaawansowanych programach

System nie może być zainfekowany ponieważ nie instalowałem nic poza epic games store z Microsoft store i Minecraft launcher z aplikacji xbox oraz 3 miesiące temu był przywracany z partycji recovery przez serwis Asus podczas konserwacji systemu chłodzenia a gwarancja niestety mineła tydzień temu

Ma pan jakiś pomysł jak to naprawić po wykluczeniu infekcji?

Włącz menedżer zadań, abyś widział wykorzystanie procesora i włącz menedżer urządzeń. Wyłączaj karty sieciowe i zobacz czy obciążenie spadnie.

A one zainstalują się ponownie po restarcie komputera?

Nie rób odinstaluj tylko kliknij prawym i wyłącz.

Włączy się po restarcie?

Tak.

Karty sieciowe (ani inne urządzenie w Menedżerze urządzeń) nie włączą się samoczynnie po restarcie komputera. Trzeba je samemu włączyć. W przypadku kart sieciowych można to również zrobić w Połączeniach sieciowych w Panelu sterowania.

U mnie się włączały.

Użycie MyAsus – WinRe naprawiło problem