Mam 2gb ram i jest 32bit jeśli dokupie kolejne 2 gb to będę miał 64bit"y ale nie wiem czy procesor będzie czytał te dwa ?? Bo słyszałem ze ten procesor jest tylko 32 bity
Masz procesor 64 bit. 2GB ram to 2GB ram. Systemy 32 bitowe teoretycznie widzą tylko 3GB z hakiem pamięci RAM. Teoretycznie bo dotyczy to głównie windowsów dla ludu Porządny linux i windowsy serwerowe obsługują PAE (system przełączania pamięci) i widzą tyle ramu ile jest.
Procesor będzie mógł skorzystać z 2, 4 i nawet 32 GB pamięci - to nie on jest problemem, ale płyta główna (ma ograniczenie wielkość pamięci RAM - lepiej sprawdź w dokumentacji, ale pewnie jest max 4 lub 8 GB) oraz system operacyjny (jak było powiedziane wyżej).
Co do Windows XP 64-bit, to uważaj, bo Microsoft nie wydał wersji spolszczonej tego systemu (jest angielska wersja). Pomijam oczywiście wersje nielegalnie spolszczone przez hobbystów. Za to Windows 7 jest dość powszechnie sprzedawany w wersji 64-bitowej (i po polsku).
Aha. Więc architektura 64-bitowa jest od lat stosowana np. we wszystkich nowych notebookach, tylko dlatego, żebyś mógł wyrenderować sobie sześcianik w blenderze NA LINUXIE o 10 sekund szybciej. Teraz już wszystko jest jasne.
Zauważ, że w sytuacji gdy tych sześcianików jest miliard, architektura 64bit jest konieczna, bo nie zmieszczą się w limicie ~3GB pamięci RAM na proces, szybkość nie jest tu najważniejsza.
To samo dotyczy każdej aplikacji specjalistycznej, czasami po prostu trzeba użyć więcej niż 3GB RAM i tutaj jest przewaga architektury 64bit.
Może dlatego że wkrótce gry przestaną mieścić się w 4GB RAM…
Nowe notebooki mają zwykle windowsa w 99% przypadków :] I “żebyś MOGŁA” jak już ;] Pierwsze komputery 64 bitowe powstały wiele lat temu. Mimo to do dziś większość instalowanych systemów jest 32 bitowa.
Scena testowa to niewielka scenka z paroma efektami i odbiciami. Jeśli masz ogromną scenę do przeliczenia z 34s robi się godzina, dwie, dziesięć W praktyce wystarczy jednak ściągnąć odpowiednio przerobioną wersję z graphicall.org, zoptymalizowaną pod SSE3/4 ze wsparciem CUDA aby zatrzeć różnicę między 32 a 64 bit
A to już pewne? Jakoś nie widzę opcji aby setki tysięcy aplikacji skompilowanych na 32 bity nagle przestało być kompatybilne z nowym systemem. Bo to bez sensu. 64 bity wchodzą bardzo powoli do użycia, może teraz się to zmieni, ale wyłączenie wsparcia dla 32 nie ma sensu.
Kolejna sprawa to szybkość aplikacji 32bit pod pod 64bit systemem. Wygląda to tak, że specjalne biblioteki muszą emulować 32bit szynę danych (i na windows i na linuksie) w związku z tym, działanie takich aplikacji jest minimalnie wolniejsze.