Procesor a ram

(Sliwa0138) #1

Witam 

Jestem nowicjuszem, w tych sprawach i dopiero się uczę, otóż zakupiłem pod koniec kwietnia procesor + płyte główną oraz ram  .

Procesor jest dużo razy lepszy niż stary nowy to fx 6350 6x3,9 ghz , jedyne co jest słabsze w tym komputerze to ilość ramu (wcześniej 6gb teraz 2gb ponieważ stara płyta miała ddr2 nowa ddr3) i komputer wolniej chodzi w grach mam lagi czy ktoś mógłby odpowiedzieć na pytanie czy jeżeli dołożę ramu będzię szybciej chodził ? Oczywiście i tak go dołożę ale czy to tego wina . Dodam ze wszystkie stery chipsetu biosu itd mam , systemu nie instalowałem na nowo.

(Cedar) #2

RAM a nie ram

Żaden procesor nie jest 3,9x6 bo częstotliwości się nigdy nie mnoży.

Po prostu jest to procesor sześciordzeniowy o częstotliwości 3,9 GHz (a nie ghz)

To jest bardzo mało na dzisiejsze potrzeby gier.

Obecnie 4 GB (a nie gb) to bezwzględne minimum

Najwyższy czas to zrobić jeśli zależy Ci na maksimum osiągów.

(Atronics) #3

a jaki masz system ?

jaka jest ta nowa płyta główna ?

(Ja$) #4

…po wymianie płyty głównej i procesora należy postawić system na nowo, co zaś się tyczy pamięci RAM to na dziś 4GB to podstawa.

(Sliwa0138) #5

Jak na początku wspominałem jestem nowicjuszem więc dzięki za uwagi z odpowiedzi wywnioskowuje że jak dołożę RAM oraz przeinstaluje system będzię wporządku wszystko?

(Odyniec_Stary) #6

Sześciowątkowy.

Jaką masz kare graficzną?

(Cedar) #7

Na ten temat polskojęzyczne strony piszą różnie, jednak np. ta strona (i te anglojęzyczne, na których sprawdziłem) podaje, że jednak sześciordzeniowy i zarazem sześciowątkowy :wink:

(Sliwa0138) #8

Geforce 9600 gt ale planuje zakup po wakacjach

(Odyniec_Stary) #9

AMD też twierdzi, że ma sześciordzeniowy procesor, ponieważ marketingowo lepiej to brzmi od trzech modułów przetwarzających dwa wątki.

(Sliwa0138) #10

www.asrock.com/mb/AMD/980DE3U3S3/index.pl.asp moja plyta a system to Windows 7 64 bity

(system) #11