Produkcja Gry

Jeżeli jest to zła kategoria to przepraszam jestem nowy !!! Słuchajcie ile kosztuje stworzenie takiej gry jak np March of Empires,Clash of Kings na czym to polega czy potrzeba mnóstwa programistów,w jakim programie czy silniku przeważnie są one robione . Bardzo mnie ekscytuja takie gry !!!

Na Twoje pytanie nie da się jednoznacznie odpowiedzieć ponieważ zadałeś pytanie w stylu:

Ile kosztuje stworzenie samochodu podobnego do XYZ, ilu potrzeba inżynierów i mechaników oraz z jakich materiałów korzystać (metal, włókno węglowe, carbon)?

1 polubienie

To zależy od złożoności projektu. Minimalny skład to myślę jakieś 2-3 osoby, chociaż oczywiście jak jesteś człowiekiem orkiestrą, to zrobisz sam :wink:
Na pewno potrzebujesz jakiegoś backendowca, który będzie pisał logikę całej aplikacji, frontendowca + grafika, którzy ogarną wygląd. To w sumie taki turbo minimalny skład.

Gry nie dzielą się na backend i frontend, taki podział wyróżnia się tylko w przypadku aplikacji webowych.

1 polubienie

Myślałem, że chodzi o grę przeglądarkową. Jeśli nie, to mój błąd.

Niekoniecznie. Sam znam ludzi, którzy rozwijają całkiem sporą, rozpoznawalną na świecie grę facebookową. Oni dziubią backend na Springu i AWS-ie, frontendowcy robią frontend (to, co siedzi w przeglądarce) w embeddowalnym Unity. Wszystko komunikuje się, jak Panbóczek przykazał, REST-ami i websocketami. Światek gier jest dużo mniej ustandaryzowany niż rynek standardowych aplikacji webowych, więc to tylko jeden z wielu możliwych do obrania modeli.

Mimo wszystko do samego stworzenia gry faktycznie wystarczy kilku ogarniętych ludzi. Problem pojawia się, kiedy gra staje się popularna. Optymalizacja, skalowanie i żonglowanie infrastrukturą prawie zawsze są trudniejsze niż początkowy proces twórczy.

Do produkcji gier zatrudnia się setki ludzi i wynajmuje studia nagraniowe,mo-cap - przechwytywanie ruchu.Są programiści,którzy piszą kod gry,muzycy,level designerzy,architekci,jeśli w grze są budynki jak w Assasins Creed.Konsultanci,historycy,jeśli tworzy się strategię pokazującą jakiś okres historyczny,czasy Napoleona,czy średniowieczną Japonię,albo II Wojnę Światową.Tłumacze - gry są wydawane w kilku wersjach językowych.Aplikacje webowe mają swoje silniki i środowiska,które twórcy muszą znać.Unity to jest taki już gotowy silnik,biblioteki i można tworzyć w nim gry.

Eee… Ale wciąż mówimy o grach typu kliknij i czekaj aż się zbuduje, nie o AC, czy Wieśku. To są zupełnie różne poziomy złożoności.

Wyróżniłbym kilka typów gier:

  1. tradycyjne gry uruchamiane na urządzeniu - brak backendu i fronendu, jest silnik graficzny, silnik gry, dane do gry, grafiki
  2. gry przeglądarkowe - niczym nie różniące się od stron web 2.0 - tylko tutaj można mówić o frontendzie i backendzie o ile w interfejsie gry chcemy mieć jakieś ciekawe efekty i animacje oraz czy robimy grę SPA, jeśli nie to front będzie tylko i wyłącznie formularzem html ostylowanym CSSem
  3. gry uruchamiane w przeglądarce - różnica pomiędzy takimi grami a tymi z pkt 1 jest technologia w jakiej są tworzone, czyli tym samym język, obowiązkowo jest to javascript plus do wyświetlania wszystkiego jest użyty silnik napisany w tym języku wykorzystujący elementy html5
  4. gry sieciowe - nie ma znaczenia czy gry z pkt 1 czy 3 wymagają poza samym klientem gry dodatkowo serwera, tutaj również brak fronednu i backendu jest tylko klient i serwer czyli klasyczna architektura klient-serwer. W tej architekturze gra jest tutaj zazwyczaj grubym klientem.