Zamysł jest taki, aby przy reinstalacji Windowsa nie trzeba było kopiować całej zawartości folderów z plikami
Planuje zrobić takie rozwiązanie, aby profile użytkowników z C:\Users były przechowywane np. na D:\Users zaś sam system na C:.
Można to zrobić za pomocą sztuczki w rejestrze zmieniając lokalizacje katalogu Users w: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList.
Podczas testu takiego rozwiązania i skonfigurowania nowego systemu, aby katalogi z użytkownikami były na D:\Users system i tak tworzy nowy katalog użytkownika i nie pobiera żadnych ustawień. Podejrzewam, że trzeba coś tu jeszcze skonfigurować, czy jest ktoś w stanie pomóc ?
co do przenoszenia to TO może pomóc (u mnie strona trochę długo się ładuje)
albo można na etapie instalacji windowsa określić, gdzie mają być katalogi userów (szukaj punktu w połowie strony “Zmiana lokalizacji katalogu Users podczas instalacji systemu Windows 7 / Vista”)
Jak to w firmie to najwygodniej profile wędrujące (przechowywane na serwerze) ze skonfigurowaną opcją “Windows Offline Files” (na wypadek, gdybyś musiał wyłączyć serwer a użytkownikom zniknie dostęp do plików). To co opisujesz (przechowywanie na innym dysku) mija się z celem i dodatkowo może narobić Ci tylko problemów.
PS ogólnie wiązanie bezpieczeństwa plików z desktopami to proszenie się o kłopoty. Dodam też od siebie, że wszystkie te zabiegi można pominiąć i nauczyć użytkownika, że ważne dane trzyma się tylko na dysku serwerowym a utrata stacji roboczej / uszkodzenie dysku jest równoznaczne z utratą jego plików i on jest za to odpowiedzialny aby nie trzymać nic na pulpicie, czy w innych miejsach na stacji roboczej.