Program antywirusowy dla szkoły

(dr.boczek) #1

Jedna ze szkół ciśnie o program antywirusowy i w związku z tym mam pytanie. Windows od wersji 7 ma wbudowany defender - nie chcę tu dyskutować do jego skuteczności ale czy istnieje jakaś podstawa prawna nakazująca zakup wersji płatnych? Ktoś jest zorientowany?

(freshmeat) #2

Przeczytaj licencję tego Defendera. Z tego co pamiętam, można było z niego korzystać komercyjnie w małych firmach (do 10 komputerów).
Nikt nie nakazuje używać płatnego oprogramowania, problemem jest to, że darmowego, z możliwością wykorzystania komercyjnie, praktycznie nie ma.

(lordjahu) #3

Pytasz jako szkolny informatyk?

(pocolog) #4

Z tego co czytam na stronie można z powodzeniem wykorzystywać biznesowo, ale dla pewności lepiej przeczytać eula.

(dr.boczek) #5

nie, nie jestem szkolnym informatykiem.

@freshmeat coś mi się wierzyć nie chce w te ograniczenia do 10 komputerów skoro każdy win10pro z defenderem jest sprzedawany.

Nie szukam bezpłatnego antywirusa, z doświadczenia wiem że podstawową ochronę zapewnia defender więc nie ma sensu klienta naciągać na jakieś płatne twory, które potem utrudniają życie na różne sposoby.

(freshmeat) #6

Nikt nie każe Ci wierzyć na słowo. Wystarczy że przeczytasz licencję tego programu.

(pocolog) #7

To jeszcze pewnie zależy czy mają licencję zbiorową, czy na każde stanowisko osobno, a może licencję po 10 stanowisk… Diabeł pewnie tkwi w szczegółach.

(dr.boczek) #8

gdzies tam wyczytalem ze niby defender wbudowany w windows 7 mial takie ograniczenie.

(sadaj72) #9

microsoft security essentials to nie defender.
Z defendera wbudowanego w W10 możesz korzystać komercyjnie nawet gdy masz więcej niż 10 komputerów.

(Hasov) #10

Witam