Program antywirusowy dla szkoły

Jedna ze szkół ciśnie o program antywirusowy i w związku z tym mam pytanie. Windows od wersji 7 ma wbudowany defender - nie chcę tu dyskutować do jego skuteczności ale czy istnieje jakaś podstawa prawna nakazująca zakup wersji płatnych? Ktoś jest zorientowany?

Przeczytaj licencję tego Defendera. Z tego co pamiętam, można było z niego korzystać komercyjnie w małych firmach (do 10 komputerów).
Nikt nie nakazuje używać płatnego oprogramowania, problemem jest to, że darmowego, z możliwością wykorzystania komercyjnie, praktycznie nie ma.

Pytasz jako szkolny informatyk?


Z tego co czytam na stronie można z powodzeniem wykorzystywać biznesowo, ale dla pewności lepiej przeczytać eula.

1 polubienie

nie, nie jestem szkolnym informatykiem.

@freshmeat coś mi się wierzyć nie chce w te ograniczenia do 10 komputerów skoro każdy win10pro z defenderem jest sprzedawany.

Nie szukam bezpłatnego antywirusa, z doświadczenia wiem że podstawową ochronę zapewnia defender więc nie ma sensu klienta naciągać na jakieś płatne twory, które potem utrudniają życie na różne sposoby.

Nikt nie każe Ci wierzyć na słowo. Wystarczy że przeczytasz licencję tego programu.

To jeszcze pewnie zależy czy mają licencję zbiorową, czy na każde stanowisko osobno, a może licencję po 10 stanowisk… Diabeł pewnie tkwi w szczegółach.

gdzies tam wyczytalem ze niby defender wbudowany w windows 7 mial takie ograniczenie.

microsoft security essentials to nie defender.
Z defendera wbudowanego w W10 możesz korzystać komercyjnie nawet gdy masz więcej niż 10 komputerów.

1 polubienie

Witam