Jeśli to pierwsze, to pokaż, co napisałeś do tej pory i napisz z czym masz problem, a jeśli to drugie, to powinieneś to raczej wystawić jako oferta pracy w innym dziale.
Raczej nikt Tobie nie zrobi tego programu tak o … spróbuj zrobić dane zadanie w razie problemów, zamieść kod źródłowy i ktoś Tobie pomoże, poprawi błędy.
Na szybko, bez deklaracji, nagłówków i pseudokodem.
Robisz to na switchu. Wczytujesz zmienną typu char i sprawdzasz czy jest równa a. Jeżeli tak to wykonujesz. Pobierasz 3 długości boków i sprawdzasz:
jeżeli a!=b i a!=c to sie nie da. I dwa założenia, że a,b,c >0 i a+b>c i a+c>b i b+c>a
Tyle do punktu a.
b)pobierasz 3 boki. Jeżeli a^2+b^2=c^2 lub c^2+a^2=b^2 lub b^2+c^2=a^2 to sie da. I dwa założenia, że a,b,c >0 i a+b>c i a+c>b i b+c>a
Teraz to wystarczy napisać. To jest 5 minut roboty. Napisałbym Ci, ale 1) nie mam kompilatora 2)nie znam c++
#include
#include
#include
using namespace std;
int main()
{
int a;
int b;
int c;
int wybor;
cout << "Jezeli chcesz weryfikowac czy trojkat jest prostokątny wybierz 1.\nJezeli chcesz weryfikowac czy trojkat jest równoramienny wybierz 2.\nJezeli chcesz wyjsc wybierz k" << endl;
cin >> wybor;
if (wybor==1)
{
cout << "Podaj wartość a." << endl;
cin >> a;
cout << "Podaj wartość b." << endl;
cin >> b;
cout << "Podaj wartość c." << endl;
cin >> c;
if (a*a==b*b+c*c)
cout << "Trójkąt jest prostokątny" << endl;
else if (b*b==a*a+c*c)
cout << "Trójkąt jest prostokatny" << endl;
else if (c*c==a*a+b*b)
cout << "Trójkąt jest prostokatny" << endl;
else
cout << "Trójkąt nie jest protsokątny";
}
if (wybor==2)
{
cout << "Podaj wartosc a." << endl;
cin >> a;
cout << "Podaj wartosc b." << endl;
cin >> b;
cout << "Podaj wartosc c." << endl;
cin >> c;
if (a==b && a+b> c)
cout << "Trojkat jest rownoramienny" << endl;
else if (a==c && a+c>b)
cout << "Trojkat jest rownoramienny" << endl;
else if (b==c && b+c>a)
cout << "Trojkat jest rownoramienny" << endl;
else
cout << "Trojkat nie jest rownoramienny" << endl;
}
cout << "Aby wyjsc z programy wcisnij K, jezeli chcesz powtorzyc wcisnij dowolny inny znak." << endl;
}
Program ukończony chyba, ale nie do końca mogę przypomnieć sobie komendę na zamkniecie po wciśnięciu klawisza. Mógłby ktoś napisać jak ona wyglądała i gdzie ją wstawić?
@genesis7 w twoim kodzie można by się przyczepić do dwukrotnego pisania części kodu odpowiedzilnego za pobierania danych (trochę nie eleganski i redundacja )