Program do porównywania rekordów

Witam

Chce zrobic pewną porownywarke. Jesli chodzi o programowanie to jestem troche zielony wiec bede opisywal lakonicznie.

Tutaj mamy arkusz (bazowy, bez mozliwosci edycji) w excelu z pewnymi rekordami.

glownyew4.jpg

Tutaj mamy arkusz (uzytkownika, mozliwosc edycji) w ktorym wpisujemy sobie podobne rekordy jak w arkuszu bazowym. Nazwy sa takie same natomiast ceny jakies inne.

pobocznyip4.jpg

Chce zrobic taka porownywarke jak na ponizszym rysunku:

porownywarkaxv3.jpg

Gdy w tym programie, skrypcie, formularzu (nie wiem jak to nazwac) klikniemy na przycisk “Sprawdz” to:

  1. Program laduje z arkusza uzytkownika po kolei nazwy w odpowiednie pola (liczba rekordow w porowywarce jest rowna ilosci rekordow w arkuszu uzytkownika) i numeruje je w kolumnie “Lp”

  2. Pole “cena” jest liczone jako cena z arkusza uzytkownika minus cena z arkusza bazowego. Czyli tutaj program musi najpierw porownac czy zgadzaja sie/pasują rekordy z kolumny “nazwa” z arkusza bazowego oraz z kolumny “nazwa” z arkusza uzytkownika i dopiero wtedy jesli tak to obliczana jest cena a jesli nazwy nie pasuja to…jeszcze nie wymyslilem co :slight_smile:

  3. Jesli roznica cen jest (zalozmy) ujemna albo mniejsza niz np. 5 zl to wtedy w polu “?” kolko robi sie koloru czerwonego, w przeciwnym przypadku koloru zielonego (taki rodzaj alarmu sobie wykombinowalem).

  4. Pole ilosc: najpierw porownanie nazw z obydwu arkuszy i poprostu wstawienie ilosci z pierwszego arkusza.

  5. Jesli ilosc jest (zalozmy) zerowa lub np mniejsza niz 5 to koleczko robi sie czerwone, jak wszystko ok to zielone (tez taki alarm).

Ogolnie zamysl jest pewnie prosty ale troche skomplikowanie to wszystko opisalem :wink:

Nie chodzi o to zeby mi to ktos zrobil (bo pewnie jest od cholery roboty) ale powiedzial mniej wiecej w jaki sposob takie cos mozna wykonac. Jak cos jest niejasne to pytajcie.