Program do przeprowadzenia spotkania online z możliwością głosowania

Witam
Z uwagi na sytuację muszę przeprowadzić walne zebranie online.
Przewiduje uczestnictwo od 50 do 120 osób, dostęp tylko konkretnych osób.

Normalnie nie byłoby problemu, gdyż posiadamy G Suite i użyłbym Meeta.

Jednakże potrzebuje dwóch rzeczy.

  1. Możliwość przeprowadzenia głosowania ze zliczaniem głosów (musimy przeprowadzić wybory, zaakceptować sprawozdania itp.)
  2. Możliwość nagrania spotkania dźwięku, obrazu i wyników głosowania (konieczność udokumentowania spotkania.

Jakieś propozycję, sugestię? :slight_smile: Mogą być płatne rozwiązania, oczywiście w rozsądnych cenach.

Użyj Meeta do spotkania a głosowanie zrealizuj przez https://www.mentimeter.com/ :slight_smile:

Do głosowania możesz użyć https://www.google.com/forms/about/

@abcdefghjikl zastanawiałem się nad tym rozwiązaniem. Ale nie gwarantuje, że jeden użytkownik = jeden głos :slight_smile: Wystarczy skopiować do innej przeglądarki i oddać ponownie głos :frowning: Chociaż w sumie mógłbym ograniczyć dostęp tylko do osób z organizacji, po adresie email - ale zostaje problem z szybką i czytelną prezentacją wyników.

@januszek
obawiam się, że raz trochę zbyt skomplikowane, zważywszy, że wiele osób jest nieco starszych. A dwa nie masz kontroli kto głosuje.

I cały czas pozostaje problem z rejestracją zebrania. Potrzebne zwłaszcza do weryfikacji kto uczestniczył

Menti jest prosty. Do kontroli w zasadzie musisz wymusić tylko jedno aby uczestnicy użyli przy logowaniu konkretnych identyfikatorów. Potem masz czarno na białym kto i jak głosował. Chyba, że głosowanie musi być tajne. Wtedy faktycznie jest problem. I nie mam pomysłu jak go rozwiązać.

@januszek co rozumiesz przez konkretne identyfikatory? Użytkownicy musieliby swoje konta jeszcze założyć? Nie widzę w planie darmowym, ani Basic opcji zarządzania użytkownikami.

Cóż bardziej skłaniam się teraz na takie kombo, przy korzystaniu z G Suite:

  1. wszyscy uprawnieni dostają konta w domenie
  2. uruchamiamy transmisję za pomocą Meeta
  3. Wszystkie głosowania i lista obecności za pomocą wcześniej przygotowanych formularzy Google z wysyłaniem wyników do arkuszy googla
  4. Listę obecności, formularz z podaniem imienia i nazwiska, w opcjach formularzy zaznaczone zbieranie adresów email - na potrzeby KRS
  5. Następne głosowania tak jak wyżej, ewentualnie jeśli głosowanie tajne, to odznacza się opcję zbieraj adresy.

W dodatku arkusze Googla zapisują historię edycji - więc ciężko zarzucić manipulację.
A na osobnym komputerze włączyć nagrywanie pulpitu i dźwięku.

Chyba, że ktoś jest w stanie zaprezentować lepsze rozwiązanie?
Problem nie dotyczy tylko mnie, setki klubów sportowych, stowarzyszeń będzie musiało jakoś to rozwiązać

Witam !

W mojej pracy bardzo cenione były spotkania face to face i dlatego nigdy nie było potrzeby aby organizować wideo czy telekonferencje, no ale sytuacja nas do tego zmusza. Poszukuje programu, najlepiej free, w którym będzie możliwe zrobieni ww. konferencji dla max 75 osób jednocześnie. Najlepiej wideo, ale audio tez ujdzie. Od razu uprzedzę, że ZOOM odpada bo już był testowany i nie spełnił oczekiwań Zarządu.

Pozdrawiam

A czy wszyscy muszą mieć prawo głosu jednocześnie? W moim miejscu pracy zaczęliśmy używać ClickMeetinga do przeprowadzania szkoleń online i dobrze się to sprawdza (jest płatny). Jeśli trzeba, mogę powiedzieć o nim nieco więcej.

Głos musi mieć przewodniczący, fajna opcja gdyby łatwo było też mu przyznawać prawo do czytania głosu konkretnej osobie. Niestety w Meet nie jest to tak zautomatyzowane.
Najważniejszy aspekt to jednak głosowanie, bo fakt przy kilku, kilkunastu osobach można by to zrobić licząc podniesienie ręki, lub oddając głos na czacie.
Jednak już przy większej liczbie głosujących nie będzie to zbyt praktyczne i szybkie, do tego problem z głosowaniem tajnym. Jak na razie nic lepszego od formularzy Googla nie znalazłem.

Edit
W tym ClickMeeting znalazłem opcje pytań i prezentacji wyników. Muszę przetestować. A u Was działa to tylko przez WWW czy też przez aplikację na telefon?

Wydaje mi się, że Clickmeeting działa przez www zarówno na komputerze, jak i na komórce (bez aplikacji), ale ten drugi przypadek musiałbym sprawdzić. Jutro mamy kolejne szkolenie i postaram się to zweryfikować. Jest także możliwość słuchania spotkania poprzez zadzwonienie na specjalny numer.

Zależnie od wykupionej opcji bądź jej rozszerzenia, kilka osób może mieć uprawnienia prezentera (w tym administrator). Można też dodatkowo umożliwić ograniczonej liczbie uczestników możliwość mówienia.

Tryb pytań polega na tym, że prezenter/administrator może w dowolnym momencie przełączyć się na niego, a wtedy na środu ekranu wyświetlają sie oznaczone wcześniej na czacie pytania. Można także utworzyć ankietę z pytaniami jednokrotnego i wielokrotnego wyboru, a także otwarte. Na tą chwilę niestety nie jestem pewien, czy jest ona anonimowa czy nie. Jeśli to by się nie sprawdziło, to chyba rzeczywiście najlepiej będzie utworzyć ankietę w zewnętrznym serwisie, a potem wklejenie linka na czacie lub skorzystanie z click-to-action (można ustawić przycisk z napisem, który pojawia się na górze ekranu i odsyła do wybranej strony).

1 polubienie

Ok, dzięki za info.

Można też rozwazyć użycie systemu “WZA24 - system do zdalnej obsługi głosowań przez Internet”, ale na temat szczegółów nie jestem w stanie się wypowiedzieć.

Znajoma firma korzystała ostatnio z systemu privote
Z tego co wiem to mieli głosowania tajne i wymóg kworum i byli zadowoleni.